Specificaties Socket AM3+ met AMD 760G chipset - Bekijk alle specificaties

MSI 760GM-P23 (FX) Review

CyberJolteon 3 juli 2012, laatste update op 12 september 2012, 3.216 views

MSI 760GM-P23 (FX)

Pluspunten

• zeer makkelijk in te bouwen,
  • kan gebruiktworden voor gamen( modern warfare 2 ect.)
  • zes sata aansluitingen,
  • uitgebreide bios.

Minpunten

• je moet alle drivers installeren voor optimaal gebruik, Geluidskaart, chipset, ect.
  • Drivers Geven Soms Blauwscherm,
  • Zit geen Ide Aansluiting meer op (dus bij aanschaf Nieuwe Dvd speler kopen)

Layout Score: 3
Een Zeer makkelijk moederbord. Gebruik het in combinatie met: Amd Fx 6100
en 8 gb ram. of te wel het setje van alternate. je kan er vrij goed op gamen(niet op de onboard kaart)
maar op een andere video kaart. het ging vrij soepel met mijn Nvidia Gefocre 220 Sapphire.
Maar omdat de Koelchip defect is Is die Vervangen Door De Asus ENGT 430 1Gb
inbouw is vrij makkelijk. ik bouwde hem in de sharkoon vaya (zie foto)
er word bij het moederbord gelevert: 2 sata kabels, 1 IO shieldje, 1 handleiding, 2 extra boekjes, en een garantiebewijs. de doos is vrij small dus past in je kast :P net als het moederbord. heb ook de onboard kaar gebrobeert, die scoort een 3,9 in de windows beoordeling. voordrest een vrij simpel model.
voorderest beveel ik een 500 watt voeding aan.
er zitten VGa aansluiting in en DVI-e.
Er zit jammer Genoeg Geen Ide aansluiting meer op (jammer moest niewe DVD lezer kopen)

Windows Beordeling:

1. proccesor score: 7.4
2. Ram score: 7.7
3. Grafisch voor aero: 6.7
4. Grafisch voor spellen: 6.7
5. Primaire Hardrive: 5.9

of tewel in het kort

zeer makkelijk in te bouwen, kan gebruiktworden voor gamen( modern warfare 2 ect.) en zes sata aansluitingen, uitgebreide bios.

Review word binnenkort Geupgrade
met foto`s en meer tekst en veel voorkomende problemen
Hold on
Pas op!!! het moederbord ondersteund MAX 95 WATT proccesoren.
Dus Ga niet met een FX overclokken!

Heb jij ook een MSI 760GM-P23 (FX)?

Ja dat kan,

Transcend 16GB (2x8GB) DDR3 1333
Voeding: 750 watt
SSD Kingston 60 Gig.
Windows 7

Bedankt voor deze review. Ik heb dit moederbord in een upgradeset gekocht op 23-3-2013. Op 26-3-2013 hem ik een illuminated keyboard van Logitech op de computer aangesloten en sindsdien, start de computer niet meer op. Hij blijft hangen in BIOS bij "Initializing USB controllers..." Daarna gebeurt er niets meer. Als ik het toetsenbord loskoppel met opstarten, start ie gewoon op en daarna koppel ik het toetsenbord weer aan en alles werkt. Dit is behelpen. Bios is geupdated en Legacy USB en Hold on errors zijn uit en aan in alle mogelijke combinaties geweest.

Gelukkig is de service bij TVDL computers erg goed, dus ik kan hem deze week omruilen voor een ander moederbord.

Met vriendelijke groet,
Yvonne
Bedankt voor de Reactie.
Ik hoop Binnenkort een betere review over dit moederbord te gaan schrijven :)
en ik hoop met deze review meerdere mensen te helpen.

Mvg kay.
Dat lijkt me toch vrij logisch, apparaten hebben nu eenmaal drivers nodig.
klopt, vrij logisch. dit moederbord laat anders geen usb verbindingen toe of/en geeft geen geluid
Maar hoe is dat een negatief punt?
Kan je vertellen wat de rest (processor etc.) scoort op de Windows beoordeling?
Bedankt, ik ga die upgradeset kopen, mijn Pentium 4 raakt een beetje uit de mode ;(
nou de drivers geven heel af en toe een blauw sherm
maar dat is een kwestie van veilige mode en opnieuw instaleren
Jij had geen Issues met een FX processor?
Ik heb een FX 8120 op dat moederbord gedaan, en pc viel
elke keer gewoon op random momenten ´uit´ om vervolgens
op te starten zonder beeld.

Verder beetje minimale review, :?
Ja en nee.
Ja: hij valt soms or random momenten uit (heb ik since kort)
Nee: ik krijg wel beeld
En over de preview er valt gewoon niet veel over te zeggen.
ik vertel er gewoon mijn mening over.
Sorry voor de late reactie maar, hij valt steeds uit omdat het moederbord tot 95Watt CPU ondersteund... hoeveel watt is een 8120? 125watt juist ja, en een 6100? 95 juist. Dus ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dat zou de reden kunnen zijn :P
bedankt voor u reactie,
een tijdje geleden dat ik dat moederbord had,
ik had contact met MSI toen die tijd opgenomen en dat was het andwoord dat ik gekregen had,

ik draai nu helemaal intel en geen problemen meer :)
jammer om te zijn dat je over bent gestapt :P snap het wel intel doet het veel beter, alleen de apu's van AMD doen het nog een beetje, die fx cpu's kunnen nauwelijks op tegen betere i3's... maar goed bedankt voor uw reactie. raad u dit moederbord aan? ik heb een budget systeempje samengesteld vroeg me af of dit slim is :P
gallery: Forfaxify
Prima samenstelling,
het is geen foute samenstelling, het moederbord is in principe gewoon goed,
alleen door de powerdesign kan het Max 95 watt processoren aan (kreeg ik van MSI te horen en las ik op product pagina).
het is een goed zuinig moederbordje rijk aan features :)

een aanrader voor de alledaagse gebruiker (en niet te tweaker) (al is het niet hier te lezen)

groet kay.
Hoi, ik wil dit mobo gaan kopen voor een budget game systeem. Maar valt de PC altijd uit door dit mobo?
Ik wil hem gaan combineren met een FX 4100 en HD 7870 GPU. En dan nog een 430watt voeding!
Hoor t graag! En wat is beter aan de MSI 760GMA-P34 (FX)?
dat legt echt aan het budget dat u zoekt.
het mobo draait volgens mijn oom nu stabiel en geen problemen.
maar inderdaad zou ik als ik uw was toch dit moederbord maar halen: MSI 760GMA-P34 (FX)
gezien er USB 3.0 opzit (wat de MSI-760-P23(FX) niet heeft. er zitten niet zo heel veel verschil in die 2, behalven dat de een USB 3.0 heb en beter FX support (geen low power design!), dus met de MSI 760GMA zou ik maar beter halen als ik u was :)

voor meerdere vragen reageer gerust!