Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID) Review

mmniet 22 april 2005, 838 views

Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)

Pluspunten

• Veel uitbreidmogelijkheden
  • Goede prestaties
  • Goede onboard onderdelen

Minpunten

• standaard winXP raidcontroler is niet goed
  • handleiding is soms te onduidelijk

Layout Score: 4
Ik heb sinds vorige zomer deze moederbord in gebruik. Ik ben er heel tevreden over. In eerste instantie had ik echter wel problemen met het installeren van de harde-schijven (2 ATA) en drie dvd/cd-rom spelers/branders. Ik moest dus totaal 5 IDE apparaten aansluiten en de schijven moesten geconfigureerd worden met de raid-controler.

Bij het installeren van xp had ik de standaard drivers gebruiks, maar die werkten niet waardoor het systeem telkens halverwege de installatie vastliep. Na het gepruts met verschillende diskettes en verschillende installatiepoginen (stuk of 10 pogingen)heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen en weet ik nu hoe het geinstalleerd moet worden.

Later is er nog een SATA hardeschijf bijgekomen. Het probleem was dat de bios niet wou onthouden dat hij NIET vanaf de SATA schijf moest opstarten, maar van een andere IDE schijfje. Uiteindelijk maar windows op de SATA schijf geinstalleerd en toen was het probleem opgelost.

Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met deze moederbord. Er zitten veel uitbreidmogelijkheden op en de on-board onderdelen leveren goede prestaties. Heb er in ieder geval voor mijzelf geen nieuwe geluidskaart in hoeven gooien.

Heb nu echter een USB front aansluiting aangesloten, maar de handleiding is erg onduidelijk over de jumper-settings. De audio is daarentegen makkelijk aangesloten en werkt zowel aan de voor als achterkant volledig!

Heb jij ook een Asus P4C800-E Deluxe, i875P (Lan, Sound, 1394, SATA, RAID)?

Het niet onthouden van de bootvolgorde is bij mij vanaf BIOS 1019 opgelost. Betere oplossing dan Windows opnieuw installeren }:O