Philips Dockingsysteem voor Android 2.0 (Zwart) Review

MichelvB 30 juni 2012, laatste update op 30 juni 2012, 2.385 views

Philips Dockingsysteem voor Android 2.0 (Zwart)

Pluspunten

• Redelijk Design
  • Redelijk Geluid

Minpunten

• Alarm functie is waardeloos, wordt gedeactiveerd bij stroomstoring
  • Geen lage tonen bij geluid
  • Docken/mounten is waardeloos en sloopt de micro-usb port
  • Fidelio app is ook zo goed als useless

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 1
Muziekweergave Score: 3
Enige tijd geleden ben ik op zoek gegaan naar een dock voor mijn HTC Desire omdat ik van de kabels en speakers op mijn nachtkastje af wilde. In de Mediamarkt stond toen in eens een stapel met deze docks en je kon deze ook nog testen in de winkel. Dat heb ik natuurlijk meteen geprobeerd en nadat ik de geluidskwaliteit had gecheckt, heb ik hem aangeschaft.

De geluidskwaliteit is zoals ik had verwacht, redelijke midden en hoge tonen... maar de bass is ver te zoeken. Omdat ik hier al op had gerekend, stoor ik me hier niet aan. Er zijn immers equalizer appjes om het geluid een beetje te tweaken en de fidelio app staat dit volgens mij ook gedeeltelijk toe (al gebruik ik deze nutteloze app niet). De fidelio app, of hoe die dan ook mag heten, is een verzameling van een aantal functies waarvan er maar 1 handig is, dat de tijd automatisch wordt gesynchroniseerd met de telefoon. De alarm functie vind ik waardeloos werken en ook de radio functie kan je beter dmv een losse app regelen. Daarnaast is de alarm functie van het apparaat compleet useless omdat wanneer de stroom wegvalt, het alarm automatisch wordt gedeactiveerd... er is ook geen backup batterij aanwezig. Ik heb dit meerdere malen gecheckt en elke keer wordt het alarm weer uitgezet, ook als dit via de telefoon is ingesteld (via de fidelio app). Ik hoop dat je niet in het Stedin netgebied gebied woont wanneer je afhankelijk bent van de wekker functie van dit apparaat }>

Nu dan het docken zelf, WAARDELOOS!!!!! je kan de telefoon niet zonder beschadigen van de micro-usb port mounten... mijn telefoon zit na een maand onder de krassen en volgens mij wordt de usb port echt gesloopt binnen 2 a 3 maanden. Dit komt omdat deze dock geen guiding rails heeft waarmee de telefoon automatisch naar de usb-plug wordt geleid. Ik ben dan ook gestopt met het gebruken van de dock! Nu staat er weer een waardeloos apperaat op mijn nachtkastje, gelukkig heb ik er maar 85 Euro voor betaald. Dit is tevens de laatste keer dat ik ooit een Philips apparaat gekocht heb, wat is Philips een waardeloze troep geworden de laatste jaren. Het lijkt erop dat ze "leuke" producten verzinnen maar vergeten deze enigszins te testen op usability.

Mijn eind oordeel is dan ook dat je dit apparaat niet moet kopen! Het is een waardeloos apparaat wat best leuk had kunnen zijn als ze de alarm functie en het mounten beter hadden uitgevoerd. Helaas Phillips, misschien doen jullie het volgende keer beter.

Ik hoop dat jullie wat een deze review gehad hebben.

Groeten,

Michel

P.s. Dit is mijn eerste review... ik hoop dat jullie het waarderen.

• HTC Desire

Heb jij ook een Philips Dockingsysteem voor Android 2.0 (Zwart)?

Dit is tevens de laatste keer dat ik ooit een Phillips apparaat gekocht heb, wat is Phillips een waardeloze troep geworden de laatste jaren. Het lijkt erop dat ze "leuke" producten verzinnen maar vergeten deze enigszins te testen op usability.
Hier moest ik lachen :P De gebruiker molt altijd de usb poort. Jij stopt hem erin en blijkbaar lomp anders krijg je geen krassen. Dat het onhandig is, is wat anders!

Dat Philips (Met 1 L) het onhandig blijkbaar heeft gemaakt is natuurlijk niet netjes, maar je had zelf het ook in de winkel kunnen testen?
Gelukkig dat ik je toch heb laten lachen en bedankt voor het aangeven van de spelfout! Met een beetje fantasie had Philips een verstelbare guiding rail ontworpen zodat je niet hoeft te prutsen als je snachts probeert de telefoon te docken... Maar goed, misschien zijn alle Android docks even waardeloos tot dat ze inductie introduceren.
Deze dock moet ook geschikt zijn voor alle android telefoons met usb connector , nogal logisch dat er geen rail bij zit. Dit had je ook gewoon in de winkel kunnen zien en uittesten.

Ik gebruikt een zeer soort gelijke Philips dock nu al bijna 9 maanden zonder enige kras. Na een tijdje went het plaatsen en heb je dat in een seconde voor elkaar. Wel moet je een beetje voorzichtig zijn.

En ja , zolang je een android dock koopt zal het plaatsen altijd een beetje omslachtig zijn , tenzij je een dock kan vinden speciaal gemaakt voor 1 type telefoon.
Sorry maar het heeft niet zoveel met voorzichtig of lomp te maken, vroeg of laat gebeurt dat toch. En ja, ik had het kunnen testen in de winkel maar dan denk je al gauw dat het even wennen is. Ik zal trouwens niemand ervan weerhouden om een dergelijk dock aan te schaffen maar ik vind dat mensen moeten weten dat het in de praktijk niet lekker werkt!
Jammer dat dit product niet met alle android telefoons werken. Het opladen gaat bij verschillende android telefoons niet goed. Zie mijn chat met philips hierover. Helaas maken ze het niet kenbaar op hun site.

Dank u voor het chatten met Philips.
Bij deze vindt u de weergave van uw chat sessie:

Chat started!
Jaleesa: goedemiddag Janet
JANET : Hallo
Jaleesa: Wat vervelend dat die deze niet oplaadt.
Jaleesa: Heeft u al geprobeert of een andere android wel opgeladen wordt?
JANET : Het gekke is dat de samsung galaxy sIII wel op laad
JANET : ik heb zelfs verschillende AS141/12 apparaten geprobeerd in verschillende winkels en daar wordt ook de samsung galaxy mini 2 ook niet opgeladen. Samsung verwijst mij naar jullie en geeft aan dat het een probleem is van het philips apparaat
Jaleesa: Kan het zijn dat de mini en de ander een verschillende software hebben
Jaleesa: ?
JANET : Ja, de galaxy mini heeft android 2.3 en galaxy sIII heeft android 4.0. Ik heb een as141/12 gekocht deze als enige dockingstation radiowekker een usb aansluiting heeft. In de gebruiksaanwijzing kom ik niet tegen dat android 2.3 niet wordt ondersteund.
Jaleesa: Kunt u de 4.0 op uw telefoon zetten ?
JANET : Nee helaas niet mogelijk omdat hij! beveiligd is door de provider. Wordt android 2.3 niet ondersteund dan?
Jaleesa: Ik ben bang dat het hieraan ligt ja
JANET : Waar kan ik dit op jullie site en info terug vinden dan?
Jaleesa: Ik heb het even nagevraagd
Jaleesa: Het is inderdaad bekend dat deze niet werken op de docking
Jaleesa: Dat geldt ook voor de goedkopere HTC modellen
JANET : Dan zal ik het apparaat van mijn dochter terug moeten sturen, dan heeft ze er niet veel aan.
Jaleesa: Mijn excuses hiervoor.
Jaleesa: U kunt hem inderdaad het beste terug naar de handelaar brengen
Jaleesa: Heeft u verder nog vragen voor mij ?
JANET : Lijkt mij wel verstandig dat jullie dit dan ook kenbaar maken op de site. Zelfs alle winkels (5) weten hier dus ook niets van.
Jaleesa: Ik zal het inderdaad doorgeven
Jaleesa: Heeft u verder nog vragen voor mij ?
JANET : Bedankt ik heb verder geen vragen meer. Ben wel teleurgesteld dat ik dit met een omweg heb moeten vernemen.
Jaleesa: Mijn! excuses hiervoor
Jaleesa: En ik wens u alvast een fijne dag toe
Chat is closed by agent

With Met vriendelijke groet,