Intel Celeron 1.3GHz (S370, 1.3GHz, 256KB, 100MHz FSB, 33W) Review

EXX 7 december 2006, 1.409 views

Intel Celeron 1.3GHz (S370, 1.3GHz, 256KB, 100MHz FSB, 33W)

Pluspunten

• Veel prestaties voor weinig geld
  • Perfecte upgrade voor oude moederborden. Voor Slot-1 is een adaptor noodzakelijk.

Minpunten

• de CPU is achterhaald.

In mei 2003 gekocht als laatste CPU upgrade voor mijn oude Asus P2B moederbord. Om de CPU te kunnen gebruiken heb ik de CPU als upgrade kit gekocht, samen met de Upgradeware Slot-T adaptor en een Spire cooler. Montage van de cooler was een beetje problematisch, maar toen die er eenmaal op zat, zat ie prima. Om het geheel in het Slot-1 te krijgen moest ik de supports naast het slot van het moederbord halen. Ik kon de zaak dus niet meer vergrendelen, maar dat is in de praktijk niet zo een probleem. Voor de installatie had ik het BIOS al geupgrade naar de laatste Beta omdat anders deze Tualatin CPU niet wordt ondersteunt.

Ik ben zeer te spreken over deze upgrade. De PC draait zeer stabiel onder Windows XP en samen met de Geforce 4 Ti4200 draait ook bv. UT2003 probleemloos. Het onderscheid met de Pentium III - 800E die er voorheen inzat is duidelijk merkbaar. Door deze upgrade is de PC (gekocht in februari 1999) nog steeds goed bruikbaar voor internetten, audio en fotobewerking en kan Windows XP vlotjes draaien.

Update augustus 2006: Vanwege een migratie van SuSE Linux 7.2 naar RedHat Linux Enterprise Edition 4 heb ik met dezelfde kit 2 PC's geupgrade. In beide PC's zat een Asus P2B-LS moederbord. Ook deze upgrade verliep probleemloos.

• Slot-T adaptor
  • Asus P2B rev 1.10 moederbord
  • Windows 9x

Heb jij ook een Intel Celeron 1.3GHz (S370, 1.3GHz, 256KB, 100MHz FSB, 33W)?

Geweldig. Heb ook een tijdje (tot 2003 weliswaar) gewerkt met slot converters waardoor ik idd een tualatin op een p2b kon prikken. De p2b is ook erg stabiel. Is het nu nog steeds je main pc?
Yep, het ouwe bakkie loopt nog steeds als main PC.
Op een Abit BX6 versie 2 (ff snel uit m'n hoofd) werkte dit ook prima, totdat de boel na een maand of 6 doorbrandde op het moederbord omdat deze de benodigde power naar de CPU eigenlijk toch niet kon leveren.

Het was overigens een 1.1 ghz overgeklokt naar 1.55 ghz, dus daar zal het ook wel aan gelegen hebbven.

Echter helaas dus van niet zulke lange duur!
zou hier ook eem tutalin 1233 in werken ??