Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer DeathAdder (1800dpi - PC) Review

DonMetal 15 januari 2008, laatste update op 16 januari 2008, 1.606 views

Razer DeathAdder (1800dpi - PC)

Pluspunten

• Grootte in vergelijking met andere Razer's
  • Vormgeving
  • Precisie
  • Drivers

Minpunten

• Firmware Update is soms lastig

Na 1,5 jaar een MX518 gebruikt te hebben heeft die muis de geest gegeven. Ik heb vervolgens na grondig onderzoek besloten om te gaan voor deze Razer Deathadder.

Grootte
Aangezien ik vrij grote handen heb (schoenmaat 49, do the math) waren Razer muizen voor mij eerst niet echt een optie. De Deathadder is daarintegen goed gevormd, een tikje kleiner dan de MX518 maar daar merk ik weinig van.

Vormgeving
De muis is zeer mooi. De lichtjes onder het scroll-wiel en het oplichtende Razer logo maken van deze muis echt een eye-candy. De bovenkant van de muis heeft een rubber-achtige grip. Dit was ik niet echt gewend maar nu ik dat wel ben wil ik eigenlijk niet anders meer, dit is qua oa. comfort en zweterigheid echt een verbetering ten opzichte van mijn oude MX518.

Precisie
Ik ben een bloedfanatieke CoD4 speler en dus heb ik gewoon flink precisie nodig. Deze muis biedt mij dat. Met 1800 DPI is dit echt een verademing, het verschil is maar 200 dpi met de MX518 (oude versie) maar dit voelt echt perfect.

Drivers
De drivers zijn prima. Uitzonderlijk vind ik de mogelijkheid om de X en Y assen apart in te kunnen stellen en het softwarematig verstellen van het aantal Hz van de USB poort, dit staat bij mij standaard op 1000Hz. De firmware update is op Win Vista 32 bit nogal lastig, maar na het lezen van de knowledge base op de Razer website is dat ook duidelijk, ook toen ik hierbij nog een vraag had werd deze binnen 3 uur beantwoord door de Razer Helpdesk.

Na ook een Razer Lachensis in de hand te hebben gehad, kan ik zeggen dat ik veel liever een Deathadder heb, het prijsverschil tussen deze 2 is 30 euro, in deze vergelijking is deze muis zijn geld dubbel en dwars waard, dat geldt ook voor mij persoonlijk maar er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat ze met een 5 euro Trust muisje even goed af zijn ;)

Ik wil niks anders meer, klaar. Ik gebruik hem nu een week samen met mijn Steelpad QcK Heavy en ik wil niks anders meer, ik ben zelfs blij dat mijn MX518 overleden is.

Heb jij ook een Razer DeathAdder (1800dpi - PC)?

Kleiner dan de 518? Zeker niet! Heb beide gehad, en voor mensen met grote handen is de deathadder toch echt veel fijner. Kwam met name in de problemen met de muisknoppen en het randje daarvan op de 518. Gaat irriteren na een tijdje.
Als je het bonnetje nog hebt had je op je mx518 nog 1,5 jaar garantie gehad. Waarom heb je daar niet voor gekozen?

Edit: prima review trouwens =)

[Reactie gewijzigd door Dirxess op 15 januari 2008 22:38]

Ik zal het bonnetje eens opzoeken, dan heb ik nl. altijd nog een marktplaats item ;)
Wow, zoveel info over een muis!

Vind het een hele goeie review, je hebt mij overtuigd, ik haal me er een :P

Ik heb even opgezocht hoe hij er uit ziet, en het is idd een mooi vormgegeven ding!

Tnx for the review!
Mooie review, kort maar krachtig.
Maar: wordt hij bij jouw ook zo heet? :+
Die van mij word niet heet, maar die "rubber/siliconencoating" warmt zich wel aan de warmte van je hand.
Haha, dat heb ik ook. Op de plek waar de muissensor op je bureau schijnt wordt het warm, en de plek waar het Razer logo zit ook.
Fijn in de winter ;)
Ik heb de Deathadder hier ook in gebruik.
Eerst altijd de G5 maar deze is vele malen fijner!!
Echt een aanrader deze muis!!
Let bij deze muis wel op dat de lift-off distance met sommige mousepads nogal hoog is. De combinatie Razer Mantis Speed Pad en DeathAdder voelt bijvoorbeeld prima qua glide, maar als je je muis een stukje optilt om hem te verplaatsen blijft hij tracken, waardoor je in een FPS opeens naar de lucht zit te staren. Met de MX518 heb je dit vrijwel nooit.

Overigens heb ik dit probleem niet bij deathadder +X-raypad thunder 9 smooth.
holy shit, mijn mx518 heeft het net begeven. heb schoenmaat 47(ook groot) en fanatiek cod4 speler!!!!
ik ga deze muis halen :D