Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit Review

playermijp 24 juni 2012, laatste update op 9 juli 2012, 710 views

Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit

Pluspunten

• Zeer goede batterij
  • Hoge resolutie scherm
  • Prestaties
  • App Store

Minpunten

• Moeilijk bladeren door nieuwe apps in de App Store

Ik heb de nieuwe iPad nu voor een week en ik zou al niet meer zonder kunnen. Hij presteert uitermate goed en alle apps werken perfect. Ik doe ongeveer 1 2 dagen met 1 batterijlading onder intensief gebruik. De hoge resolutie is enorm. Je kan alles lezen, zelfs de allerkleinste lettertjes op internet. De apps werken vlot en haperen nooit. De App Store is zeer uitgebreid en biedt alles wat ik zoek.

App Store:

De App Store werkt zeer goed en vlot. Toch heb ik een kleine opmerking. Als je op zoek bent naar een nieuwe app, dan kan je in de lijsten van Apple gaan kijken. Toch tonen deze slechts 150 interessante apps en moet je een zoekwoord intypen om iets te vinden. Gewoon eens bladeren door de apps zit er niet echt in. Er zijn verder voldoende gratis apps aanwezig en ook de betaalde apps zijn hun prijs waard. Ze werken fantastisch.

Internetbeleving:

Met de iPad op internet surfen is nog leuker dan met een computer. Alles wat je zoekt is oogverblindend scherp en je kan alles lezen. In - en uitzoomen gaat heel vlot. Je moet wel zoeken naar websites die het volledige scherm in gebruik nemen. Soms is de helft van het scherm gewoon nog leeg. Verder werkt Safari perfect en blokkeert het niet.

Retina Display:

Het Retina Display is een echt comfort met een resolutie van 2048*1536 pixels. Zelfs met een vergrootglas moet je nog moeite doen om de pixels van elkaar te onderscheiden.

Opslaggeheugen:

Ik heb de 16GB-versie van de iPad 2012 en deze bezit voor mijn doeleinden over genoeg geheugen. Als je deze enkel voor apps gebruikt kan je er al een heleboel apps op installeren voor deze vol staat. Het effectieve beschikbare geheugen na formateren is 13.3GB.

Prestaties:

Met de nieuwe Apple A5X processor gaat alles supervlot. Vooral 3D applicaties hebben veel baat bij de nieuwe GPU. Deze is 4 keer zo krachtig als de GPU van de iPad 2 (Apple A5).

Batterij:

De batterij is zeer goed. Het opladen gaat niet supersnel, maar dat kan je 's nachts doen. Bij intensief gebruik kan je met 1 batterijlading een hele dag werken. Als je hem iets meer aan de kant laat liggen, voldoet de lading voor meerdere dagen.

Dikte:

De nieuwe iPad 2012 is iets dikker dan de vorige iPad 2, maar hier ondervind je echt geen hinder van.

Heb jij ook een Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 16GB Wit?