Cooler Master Wake Up Folio (oranje) Review

mauricepwnd 23 juni 2012, laatste update op 23 juni 2012, 323 views

Cooler Master Wake Up Folio (oranje)

Pluspunten

• Volledige bescherming
  • Goede prijs/prestatie
  • Goede afwerking

Minpunten

• slechte portrait mode
  • hoog gewicht.

Review choiix Ipad (Cooler Master) Wake up Folio.

Van te voren:
Goedendag,
Ik ben HBO-V student, en dus ook een stagiair Verpleegkundige. Cooler master heeft mij uitgekozen om dit product te testen, wegens het feit dat ik de smart cover van Apple zelf ondertussen al twee maanden gebruik. De lederen versie, hier zal ik eerst een klein stukje over schrijven. Wegens het feit dat cooler master aangeeft dit de directe concurrent zou moeten zijn.

De Apple smart cover:

De Apple smart cover is een lichte cover de werkt met magneten, de ene kant om zich vast te klikken en aan de andere kant om het scherm te activeren/deactiveren, smart bedacht (of gejat.) van apple.

De Choiix smart cover.

Eerste indruk: Zodra ik de verpakking van het pakketje deze ochtend opende een verassing nog steeds Choiix één van de ondernemingen van Cooler Master. Verassend want ik meende in een eerder nieuwsartikel van Hardware.info gelezen te hebben dat alle Choiix producten van ingang 2012 gewoon verkocht gingen worden onder de naam van Cooler Master. (http://nl.hardware.info/n...-uit-zijn-choiix-merknaam)

Maar dat doet natuurlijk niet te min aan het product het blijft immers gewoon een Cooler Master product.

Uit de verpakking:

Nog voor de Ipad er ingeschoven wordt, eerst het product maar eens goed bekijken.

Het eerste wat op opvalt hij is oranje, gelukkig bied Choiix nog zes ander kleuren beschikbaar, waarvan de witte en zwarte variant in eco leder zijn. Verder blijven kleuren persoonlijk.

Wat verder opvalt is dat de hoes niet volledig oranje is maar ook wit. Stijl apple dus die graag een wit tintje meegeven aan hun producten. Zelf heb ik ook een witte Ipad die er goed bij past. Hoe dit zal staan met een zwarte Ipad betwijfel ik.

Kwaliteit op het eerste oog:

De hoes ziet er goed uit, hij is goed afgewerkt, naden sluiten goed op elkaar aan en de lagen zijn goed op elkaar geplakt.

Hoe voelt die aan:

De hoes voelt solide aan, maar helaas wel wat goedkoop. De hoes voelt ook meteen veel zwaarder aan. Achteraf na het wegen is hij ook 100 gram zwaarder. De Ipad is nu ook tijdens gebruiker 1mm dikker aan de achterkant. Minimale verschillen die toch duidelijk merkbaar zijn.

Mee de praktijk in:

De Ipad klikt makkelijk de hoes in en wordt dan vast gehouden door vier klemmen. Als je twee klemmen opzij schuift kun je de Ipad er weer uit halen. Ervaring leert wel dat deze constructie een keer lui wordt en 1 van de klemmen af zal breken, maar dit zal zich nog moeten bewijzen.

Onderweg in de trein werkt de folio gemakkelijk je kunt de folio in landscape mode op schoot zetten en verder gaan met welke app je ook gebruikte. Echter is dit niet zo voor het portrait mode. Wat ik met de apple cover deed was het snel er af klikken en er onder leggen dan had ik wel de gewenste hoek, dit gaat met de Choiix niet. Erg jammer want ik lees veel op de Ipad.

Na twee dagen went het gewicht wel, ook al betrap ik mijzelf er toch nog op dat ik de Ipad soms uit de hoes haal.

De hoes is nu na bijna twee weken nog in goede vorm, ook al vertoont hij wel langs de witte stukken veel viezigheid, dit is gewoon weg te vegen.

Conclusie:

Choiix heeft een product neergezet die een goede prijs/prestatie verhouding heeft en mag zich ook een waardig tegenstander van de Apple smart cover noemen.

Als ik een advies moest meegeven aan de gene die twijfelt tussen deze cover of die van apple kan ik alleen zeggen dat je sowieso geen miskoop doet, maar je goed moet bekijken wat je doeleinden zijn en hoe je met dure producten als een Ipad omgaat.

Heb jij ook een Cooler Master Wake Up Folio (oranje)?

Ik zit te twijfelen tussen de wake up hoes of een hoes zoals deze iPad hoes. Ik neem de iPad overal mee naar toe en vraag mij af in hoeverre deze hoes om de iPad blijft zitten.
Het ligt er aan hoeveel je er mee gaat werken, dit folio is handig als je flexibel wilt zijn en overal wilt kunnen werken in de trein of snel van plek naar plek. Die andere hoes maakt van je ipad een set waardoor je altijd twee delen zult zeulen.
Als je alleen van huis naar een andere locatie bescherming wilt hebben dan raad ik je de hoes uit de link aan, dan blijft de ipad lekker licht.