Cooler Master Wake Up Folio (oranje) Review

joopr 20 juni 2012, laatste update op 20 juni 2012, 517 views

Cooler Master Wake Up Folio (oranje)

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • grote kleur en materiaalkeuze
  • beschermt zowel voor- als achterkant van je ipad

Minpunten

• iets zwaarder dan Smart cover van Apple

Cooler Master Wake Up Folio for iPad 2

Introductie
Het bedrijf Cooler Master had een drietal Choiix Wake Up Folio for iPad2 ter beschikking gesteld om te reviewen en ik was een van de drie gelukkigen die deze mocht gaan testen en uiteraard reviewen. Choiix Inc. is trouwens een onderdeel van de Cooler Master Group zoals ook op de verpakking vermeld staat.

Verpakking
De Wake Up Folio van Cooler Master kwam keurig verpakt met extra bescherming op de hoeken en een beschermend stukje materiaal aan de binnenkant. Dit alles in een doorzichtig plastic verpakking er om heen met duidelijke tekst en afbeeldingen.

Het product
Oranje is niet mijn favoriete kleur, maar gelukkig kun je kiezen uit nog zes andere kleuren: blauw, roze, groen, grijs, wit en zwart. Deze laatste twee zijn gemaakt van Eco-Leer en de andere van polyurethaan. De Wake Up Folio lijkt van hetzelfde materiaal gemaakt te zijn als de originele Smart Cover van Apple. Het heeft eveneens hetzelfde suede-achtig materiaal aan de binnenkant.

De Cooler Master Wake Up Folio beschermt in tegenstelling tot de Smart Cover van Apple zowel de voor- als de achterkant van je iPad 2. Je plaatst simpelweg de iPad in de Wake Up Folio en klikt het vervolgens vast in de vier hoeken. Ik heb tevens een design “skin” op de iPad maar dat zorgt voor geen enkel probleem bij het er in plaatsen of er uit halen van de iPad. Het eruit halen gaat simpel door de twee clips aan de bovenkant in te drukken.

De Wake Up Folio is goed ontworpen. Zo zijn er de juiste openingen op de juiste plaats voor de interface stekker, volumeknoppen, schuifknop, speaker en camera.

Gebruik
De iPad ligt met deze Wake Up Folio goed in de hand, hoewel het gewicht uiteraard wat hoger is dan een iPad met alleen een Smart Cover van Apple. Maar ik betrap me er op dat, zelfs na langdurig gebruik, ik veel minder de neiging heb om de iPad uit de Wake Up Folio te halen dan bij de Smart Cover. De Smart Cover lijkt meer los te ‘wapperen’ als ik hem achter de iPad vouw. Met de Wake Up Folio is dit geen enkel probleem.

Net zoals de Smart Cover kan deze Wake Up Folio ook gebruikt worden om de iPad recht op te plaatsen door de voorkant op te rollen tot een driehoekige standaard en deze achter de iPad te positioneren. Dit gaat erg gemakkelijk en het geheel voelt stevig aan. Ook werkt het magnetisch “wake up” systeem prima. Zodra je de voorkant opent, springt de iPad aan.

Een klein detail, dat de Wake Up Folio iets minder aantrekkelijk maakt ten opzichte van de Smart Cover van Apple, is dat wanneer je de voorkant sluit of juist achter je iPad plaatst de uitlijning niet helemaal goed zit. Ditzelfde probleem heb ik bij een andere onofficiŽle smartcover gehad. Een klein, maar voor mij irritant punt.

Over het geheel genomen is deze Wake Up Folio een kwalitatief goed alternatief voor de officiŽle Smart Cover. Het voorziet in een goede bescherming van je iPad tijdens het vervoer, valt minder gauw van je iPad af als je hem per ongeluk laat vallen en het is een perfecte bescherming tegen stof als je je iPad even niet gebruikt.

Heb jij ook een Cooler Master Wake Up Folio (oranje)?

heb je ook, na tijd gebruik dat de smartcover deel van deze case smerig wordt, hij je scherm ook smerig maakt?

Ik heb dat met mijn gewone smartcover en heb van die mooie strepen op het scherm en als hij ergens op wat smerigs heeft gestaan blijft dat lekker in die cover zitten, dus sluit je de cover weer geeft dat weer af op je ipad scherm :(
Dat had ik met de smartcover inderdaad wel. Bij deze Wake Up Folio heb ik dat euvel nog niet geconstateerd.