Specificaties 700W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair Gaming GS700 (CMPSU-700G) Review

Septimamus 13 september 2012, laatste update op 13 september 2012, 869 views

Corsair Gaming GS700 (CMPSU-700G)

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • 80 Plus Efficiency
  • LED licht
  • Genoeg aansluitingen

Minpunten

• Misschien de ATX kabel iets langer

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4

In mijn review van de ASUS GTX560 is al te zien dat ik voor deze kaart een nieuwe voeding nodig had. Het belangrijkste natuurlijk, hij moet genoeg power hebben, hij moet betrouwbaar zijn en voldoende PCI-E aansluitingen hebben. Aangezien het nog even niet in mijn budget zit om een nieuw moederbord te kopen was het voor mij een must dat de voeding een 4 pins ATX aansluiting had. Maar dat deze in de toekomst ook kan werken met de tegenwoordige moederborden met een 8 pins ATX aansluiting. Dit heeft Corsair netjes gedaan. Standaard is dit gewoon een 8 pins aansluiting, maar als er een pinnetje word losgetrokken, wat je overigens alleen voor elkaar krijgt met een kleine tang, kan je deze omtoveren tot een 4 pins aansluiting. Hier in de verdere review meer over.

Een aantal dagen na mijn bestelling had ik hem dan eindelijk binnen. De voeding zit verpakt in een
niet al te overdreven maar toch enigszins stijlvolle verpakking.

Uit deze verpakking schuif je een
doos met daarin de voeding en een enorme kabel bundel. Toen ik al die kabels zag begon er toch
een gedachte in me hoofd rond te spoken waarom ik niet voor de modulaire voeding was gegaan.
Zeker omdat ik lang niet alle kabels nodig heb. Dit is gelukkig in mijn kast ( Cooler master CM 690II
Advanced) prima weg te werken onder het moederbord en in de lege bays.

De installatie verliep eigenlijk zoals het hoort te gaan. Het was wel een klus apart om van de 8 pins
ATX connector een 4 pins te maken. Dit komt omdat je een heel klein pinnetje los moet maken met
een kleine tang. En aangezien mijn fijne motoriek bij mij nog wel is ver te zoeken is heb ik daar dus
wel even over gedaan. Dit geld dus echter niet als een probleem maar een persoonlijke ervaring.

Nadat alle onderdelen aangesloten waren en alle kabels van de voeding zo veel mogelijk
weggewerkt zijn was het tijd om te kijken of mijn werk niet voor niks was geweest. Maar zonder
enkel probleem startte mijn pc op zoals ik gewend was. Het enige verschil echter was dat er meteen
een blauwe LED gloed door mijn kast scheen. Ik moet zeggen dat dit er wel heel mooi uitziet.
Mijn kast zelf heeft standaard een blauwe LED fan dus dit staat ook erg goed bij elkaar. Als enig
minpunt ondervond ik toch dat de ATX kabel net iets langer had mogen zijn. Deze loopt nu strak
langs de processor koeler en kan niet onder het moederbord worden bevestigd omdat de kabel dan de
aansluiting niet meer haalt. Dit kan natuurlijk liggen aan de positie van de ATX aansluiting en mijn moederbord is een M-ATX formaat.

Hier is te zien dat de kabel net langs de CPU koeler kan

Helaas bestaat er niet echt een programma waarmee je de prestaties van de voeding kan zien. Een interessant onderwerp is echter wel dat deze voeding een 80 Plus efficiency heeft. Dit is simpel gezegd een manier waarop er minder stroom verloren gaat aan warmte etc. Er zijn 5 soorten efficiency's.

Deze voeding zal ik iedereen aanraden in een normale tot game setup. De voedin heeft genoeg power en genoeg aansluitingen, ziet er goed uit en is betrouwbaar

changelog
-tabel toegevoegd
-foto's toegevoegd

Heb jij ook een Corsair Gaming GS700 (CMPSU-700G)?

Ik geloof dat het niet helemaal klopt wat je over die efficiency rates zegt. Dat 80 plus slaat namelijk op 80 procent of meer. Een 80 plus bronze zou geloof ik moeten voldoen aan een efficiency van minimaal 82%. En uiteraard zou een 80 plus gelabelde voeding moeten voldoen aan minstens 80 % efficiency.

[Reactie gewijzigd door kjtm op 12 september 2012 21:30]

ik zie dat ik daar inderdaad een foutje in heb gemaakt. Zal het gelijk even veranderen
de eerste 2 gingen over low budget en mid range voedingen.