Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart Review

RemCom87 10 januari 2008, laatste update op 12 januari 2008, 1.213 views

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design

Minpunten

• Aan/uit knop led kan soms storent zijn

Na lange tijd mijn oude samsung 15" gebruikt te hebben (uit 2000) vond ik tijd dat er toch maar eens een nieuwe moest komen. De resolutie van de oude monitor was ook maar 1024x768 en dat is toch echt niet meer te doen in deze tijd. Naar enige twijfel tussen een 20" en een 22" heb ik toch voor de 20" gekozen. En omdat ik al Samsung fan was en de 206BW mooi geprijsd was heb ik voor dit scherm gekozen.

Het uiterlijk

Of iemand het design mooi vind blijft natuurlijk een persoonskwestie. De monitor heeft maar een dunne rand om het scherm zitten. Dit was voor mij ook een vereiste! Aan de voorkant zit een aan/uit knop die aan de onderkant blauw oplicht. Deze is niet hinderlijk als de monitor aanstaat. Als die uitstaat is een heel ander verhaal. Dan begint deze zeer hinderlijk te knipperen. Liefst had er een optie in moeten zitten dat je hem uit kan zetten zoals bij sommige LG schermen. De omlijsting is wel hoogglas dus te veel aanzitten zou ik niet doen anders heb je allemaal vingerafdrukken en kan je weer poetsen.

Features & Specificaties

Het scherm wordt gelevert met een DVI kabel, VGA-kabel en een power kabel. Voor de rest zitten er nog wat garantie papieren in de doos en een cd met een driver en wat software. Ik raad wel aan dat als je dat gebruikt wel de nieuwste te halen van de samsung site om gebruik onder vista ervan mogelijk te maken (mocht je dit gebruiken, ik wel ;) ). De driver instaleerd naar mijn mening alleen een kleurenpallet voor de monitor. Met het programma MagicTune kan je eigenlijk alle instellingen doen die in de OSD zitten. Is alleen handig mocht je het werken via de OSD niet lekker vinden.

De resolutie van deze monitor is max 1650x1080. Das al een stuk beter dan 1024 :P ). Voor de rest heeft het scherm een contrast van 3000:1 maar dit is wel dynamisch. En het scherm heeft een mooi vlotte reactie tijd van 2 ms.

Beeldweergave

Ik vind zelf het beeld echt subliem. Zeker in vergelijking met me oude monitor. Het scherm geeft een mooi helder beeld met goede kleuren. Het nadeel van het scherm is wel dat er een TN paneel in zit dus dat als je iets te laag of te hoog zit je kleuren wat gaan vervormen. Alleen jammer dat je met zo'n scherm echt aan de HD films moet. Echt een must omdat een gewoone dvd toch slechter wordt als je die fullscreen kijkt.

Einde

Ik denk dat deze monitor erg goed is in vergelijking met de prijs die je ervoor betaalt. Zeker een aanrader voor de fanatieke filmkijker en gamer.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart?

Dit is mijn eerste review dus als er opbouwend comentaar is hoor ik dat graag.

Foto's maak ik morgen even als het licht is.

Kraak me niet teveel af op me spelling. het is al moeilijk zat het schrijven voor mij door me Dislektie, maar verbeteren doe ik graag.

[Reactie gewijzigd door RemCom87 op 10 januari 2008 19:21]

Goed, omdat je aangeeft dat je het graag wil verbeteren zal ik de spelfouten voor je aangeven, als ze wegzijn edit ik ze natuurlijk weer weg :).

meerv -> meer
twijvel -> twijfel
omgebruik -> om gebruik
installeerd -> installeert
kleure pallet -> kleurenpalet
naar mijn inzien -> volgens mij contaminatie van 'naar mijn mening' en 'mijns inziens'
programme -> programma
in vergelijking tot -> in vergelijking met (in tegenstelling tot)
goeie -> goede
film kijker -> filmkijker

Zitten ook een paar mierenneukerige foutjes tussen maar volgens mij waren dit ze allemaal en als je ze even aanpast zal je review er wat professioneler uitzien. Nette review trouwens, en volgens mij heb je best veel moeite gedaan om er zoveel mogelijk spelfouten uit te halen omdat dyslectische personen in het gemeen wel wat meer fouten maken dan dit, of zie ik dit verkeerd? :) De fouten die erin zitten zijn fouten die iedereen zou kunnen maken en de woorden zelf zijn meestal goed gespeld.

[Reactie gewijzigd door Groever op 11 januari 2008 21:54]

geprijst=geprijsd(prijzen is letterveranderend)
full screen=fullscreen
als je de schoolmeester uithangt moet je het wel goed doen natuurlijk :D

[Reactie gewijzigd door frank2go op 11 januari 2008 10:30]

Schoolmeester? Hij vraagt er toch zelf om? Bovendien is het woord 'tijd' in de eerste regel, 'vind' in de tweede alinea moet 'vindt' zijn en als je heel goed kijkt staat er misschien nog een paar, zelf heb je ze ook niet allemaal gezien dus.

[Reactie gewijzigd door Groever op 13 januari 2008 14:58]

als je heel goed kijkt staat er misschien nog een paar.
staat moet staan zijn(meervoud weetjewel)
en kleurenpalet is gewoon met één l hoor

[Reactie gewijzigd door frank2go op 11 januari 2008 18:51]

Ik wilde hier eigenlijk geen woorden meer aan vuil maken maar EEN paar is enkelvoud. Hetzelfde als 'een groep mensen loopt', 'het publiek klapt' en dus ook 'een goed echtpaar slaat elkaar regelmatig'.

[Reactie gewijzigd door Groever op 13 januari 2008 14:57]

thanxs voor de verbeteringen ;)

ene ga er geen ruzie van maken mensen!

[Reactie gewijzigd door RemCom87 op 12 januari 2008 19:13]

kort en krachtig, goede aanvullig op bestaande reviews en je spelling is goed in orde hoor! heb zelf de 931bw met het S paneel, ben er zeer tevreden over.. kan jij nog zien welk paneel jij hebt?
Kort en krachtig inderdaad. Zelf zit ik op dit moment ook te twijfelen tussen deze samsung en de 22" versie. Nog maar is een nachtje over slapen. :)
Nadeel vond ik dat de 22" toch maks de zelde resolutie doet als een 20". dus woorden de pixels kwa oppervlak wat grooter. dat heeft voor mij de keus gemaakt de 20" te nemen om mooi kleine pixels te hoeden. (al zijn ze bij bijde klein :P )
Mooie review. Ik ben het ook helemaal met je eens dat dit een geweldig scherm is, en tegenwoordig goed betaalbaar.

Ik begrijp alleen niet wat je met de irritante aan/uit knop bedoeld? Ik heb mensen het wel eens vaker zien zeggen, en ik begrijp dat het vervelend is als hij knippert, maar dan zet je hem toch gewoon uit? Ik heb altijd mijn speakers en monitor uit als de computer ook uitgaat.
Ik doe hem ook uit, ik meld het alleen even als punt.
Gisteren zelf dit scherm gekocht bij Media Markt, vanwege de BTW actie. Scheelt niet zoveel met de prijs op internet, maar vind het makkelijker als er iets mee is. En dat is ook zo met mijn scherm.

Ik heb een dode pixel, dus ga van het weekend terug om hem om te ruilen. Bij de Media Markt in Rijswijk hebben ze een aparte Samsung hoek met een aantal PC schermen. Nou de kleuren spatten echt van het scherm af. Echt schitterende schermen zijn het.

Vandaag ga ik het scherm even 'finetunen' en dan plaats ik ook wel een review.

Ik las dat je HD TV/Films ermee kan afspelen?? Is dit echt zo? Dan moet je toch wel een speciale DVD speler in je PC hebben?