Netgear XE103 Powerline Adapter (85Mbps) Review

robwillemse 9 januari 2008, 326 views

Netgear XE103 Powerline Adapter (85Mbps)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik te nemen

Minpunten

• Zeer slechte prestaties

Ik wilde dit product gebruiken omdat ik geen draadloos kan gebruiken in deze situatie. Het installeren en in gebruik nemen van de 2 powerpluggen was geen probleem. Echter de snelheid was bijzonder traag, minder dan 5% van de beloofde snelheid (85 mbps). Ook in dezelfde kamer en 2 stopcontacten naast elkaar werd dit niet veel beter, het probleem zat dus niet in de verschillende groepen. Verbinding was wel stabiel maar bijzonder traag. Heb dus toch maar besloten om een kabel te trekken.

Heb jij ook een Netgear XE103 Powerline Adapter (85Mbps)?

Hallo,

Ik ken iemand die XE102 powerline gebruikt en ze heeft ook dit probleem dat het surfen tergend traag gaat. Met een kabel werkt alles perfect. De versie van XP die ze gebruikt is XP Home NL.
Heb tot nog toe iedereen ook afgeraden dit te nemen... behalve evt mn oma die alleen wil weten of de kinderen een berichtje (mailtje) hebben achtergelaten.
De XE103 powerline adapters worden door Netgear teruggeroepen omdat ze kortsluiting kunnen maken.
En weer heb ik het bewijs dat deze techniek naar mijn mening gewoon niet lekker werkt
Als ik mijn laptop aansluit op die bakies dan werkt alles redelijk goed. PC werkt het ultra traag. Het enige verschil is dat ik XP pro heb en de pc XP Home.

Met een vaste kabel werkt alles perfect.

Is er nog iemand die dit probleem heeft?
Ik heb hier 2 X104 & 1 X102. Ik ben vrij tevreden hiervan... De snelheden zijn niet denderend, maar veel beter dan draadloos internet. Een draad trekken was niet te betalen door mij (tja, ik zag de werkzaamheden niet zitten) en dit was eenvoudiger. Nuja, ik heb zomaar even 30 meter overbrugd hiermee, valt dus goed mee.

Verbinding is trouwens zeer stabiel.

[Reactie gewijzigd door Ge-Force op 9 januari 2008 14:14]