Garmin Zumo 660 (Europa) Review

136269 15 juni 2012, 823 views

Garmin Zumo 660 (Europa)

Pluspunten

• Gewoon de beste motornavigatie op dit moment. Perfect routes rijden en opnemen met Trac Back

Minpunten

• slecht afleesbaar in de zon
  • trage processor

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 2
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 4
Mooie complete motornavigatie met RAM montage voor iedereen met een stuk stuurbuis beschikbaar.
De kaarten van Garmin zijn uitstekend met veel detail maar er stond wel versie 2012.10 terwijl 2012.40 al uit was. Dus ik online updates en krijg ik weer dezelfde kaart. Kennelijk geen garantie op meest recente kaart in de praktijk dus. Ik zou er achteraf wel een lifetime updates abbo bij hebben afgesloten dat krijg je 4x per jaar een nieuwe kaart en heb je hier geen last van.
De kaart is duidelijk en zoomt auto uit en geeft max snelheid weer en flitspalen. Ik vind de flitsers van garmin niet zo goed dus heb ik er eigen poi' s op gezet.
Van A naar B navigeren gaat gewoon goed en routes rijden werkt leuk. Die kan je dan thuis maken in mapsource en op je toestel zetten.

Let wel dat Q3 van 2012 er een nieuwe Zumo serie uitkomt en daar zou ik even op wachten. Het scherm is in de zon niet zo goed leesbaar bij de 660 en het uitzoomen van de kaart over een grotere afstand om bijv de route over de snelweg te bepalen kan echt wel 10 sec. duren.
Ik hoop dat de nieuwe serie een beter scherm heeft em snellere processor!

Heb jij ook een Garmin Zumo 660 (Europa)?