Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-NC200D (Zwart) Review

whipcheck 17 juni 2012, laatste update op 17 juni 2012, 1.474 views

Sony MDR-NC200D (Zwart)

Pluspunten

• Werkt ook zonder batterij
  • Stevig, degelijk
  • Geluidskwaliteit goed

Minpunten

• Na een aantal uur last van mijn oren

Mensen die regelmatig vliegen kennen het, hoofdtelefoons welke worden uitgedeeld in het vliegtuig zitten vaak oncomfortabel en schermen het geluid niet goed af. Hierdoor is men vaak genoodzaakt om het volume op te schroeven om maar boven het omgevingsgeluid te komen.

De SONY MDR-NC200D was eind Mei 2012 in de aanbieding bij de See Buy Fly op schiphol. Ik had snel wat reviews op mijn smartphone bekeken en gekocht voor het bedrag van 150 euro. Ik wilde zelf voor een Bose gaan of de beats van DR Dre maar daar stak mijn vriendin een stokje voor.

Inhoud van de doos:

Koptelefoon
Kabel
Verloopplug (enkel naar dubbel)
Handleiding & Garantie boekje
Leren etui
AAA batterij

Gebruikerservaring:

Ik heb deze hoofdtelefoon(HT) getest tijdens de vlucht Amsterdam-Hong Kong (12 uur) en Hong Kong – Hanoi (2 uur) en tijdens een korte vlucht van Eindhoven naar Londen. Ook heb ik de HT getest tijdens een 8 uur durende busreis.
Ik moet erbij vermelden dat ik de koptelefoon niet constant aan heb gehad.
De koptelefoon komt met een stevige leren etui waarin deze goed wordt beschermd. Koptelefoon voelt stevig en degelijk aan. Er komt een verloopstekker bij waarin je in de meeste vliegtuigen terecht kan. Wanneer je er zeker van wil zijn dat je overal terecht kan koop een 3.5 naar 6.35 mm verloopstekker. Om van de noise cancelling (NC) gebruik te maken is er een AAA batterij toegevoegd, deze hoort in linker oorschelp. De batterij zou 24 uur mee moeten gaan, ik heb deze nog niet moeten vervangen. Een groot voordeel is dat de koptelefoon nog steeds werkt wanneer de batterij op is.

Noise cancelling:
Wanneer (NCwordt geactiveerd zal eerst 3 seconden het omgevingsgeluid worden gescand waarop de HT zich erop aanpast. De NC functie filtert het meeste geluid eruit, het is echt een wereld van verschil. Het volume kan duidelijk een worden teruggebracht wanneer de NC is geactiveerd. Noise cancelling kan makkelijk in en uit worden geschakeld door de monitor knop op de linker oorschelp.

Het geluid:
Ik ben geen audiofiel en heb alleen een Senheiser cx300 en een creative fatality headset om mee te vergelijken. Het geluid is goed, zeker als deze wordt vergeleken met de koptelefoons van de vliegmaatschappij.

Comfort:
Wanneer de HT wordt opgezet zit deze comfortabel. Wanneer ik de HT 3 uur aan een stuk op mijn hoofd heb begin ik last van mijn oren te krijgen. Wanneer ik deze een kwartiertje afzet is het weer over en kan ik er weer een tijdje tegenaan. Dit is echter wel vervelend en zie ik als enige nadeel van deze hoofdtelefoon.

Conclusie:

Ik denk dat deze SONY een betere prijs kwaliteit levert dan de Beats van Dr. Dre en De Bose versies. Het enige nadeel is dat ik deze HT na 3 uur een tijde af moet zetten omdat mijn oren worden platgedrukt.
Wanneer je een Noise cancelling hoofdtelefoon zoekt met een goede prijs kwaliteit verhouding kan ik je deze zeker aanraden.

Ik zal even wat foto’s schieten en deze later op de dag toevoegen. Dit is mijn eerste review, op en/of aanmerkingen om de review te verbeteren zijn natuurlijk altijd welkom!

Heb jij ook een Sony MDR-NC200D (Zwart)?

Duidelijke review, had misschien iets langer mogen zijn, maar alles is wel 'to-the-point'. :)
Daarmee kan deze review als voorbeeld dienen voor vele anderen ;)

Ik ben zelf op zoek naar een hoofdtelefoon met soortgelijke specs en zodoende op je review gestuit. Misschien een gekke vraag, maar t.a.v. je enige minpunt, hoe 'groot' is jouw hoofd (als in: hoofdomtrek of helmmaat) eigenlijk? Ik worstel heel vaak met knellende hoofdtelefoons (ik heb een helmmaat van 59-60 = hoofdomtrek in cm, net boven de wenkbrauwen horizontaal gemeten, zie bijv. hier).
Ik heb geen idee wat mijn helm maat is, het is al een tijd geleden dat ik een scooter heb gehad.
Wanneer ik ga karten zet ik een medium size helm op wat dit is weer ik niet.

Mijn vriendin heeft geen last van platgedrukte oorschelpen.
Erg bedankt voor de uitgebreide review :)