Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W) Review

Cyphax 7 januari 2008, 1.356 views

Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)

Pluspunten

• Klinkt prima
  • Afwerking en details in orde.
  • Prima betaalbaar

Minpunten

• Vooralsnog geen.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
De Inspire T3100 van Creative is een 2.1 speakersetje: een subwoofer en 2 speakers. Ik heb een Inspire 6700 (6.1) in huis waar ik tevreden mee ben, dus had ik bij aanschaf vertrouwen in deze set. De set heeft een aantal aansluitingen en regelaars. De meeste aansluitingen gaan in de subwoofer: stroom en 2 speakers. De sub heeft een regelaar voor het basniveau, maar vreemd genoeg zit de aansluiting voor je PC niet op de sub, maar op de rechterspeaker (ik heb het niet eerder gezien, het is wel handig als je PC op je bureau staat wellicht).
Op deze zelfde speaker zit de volumeregeling waar de set ook mee aan en uitgezet wordt. Fijn detail is dat deze speaker ook voorzien is van een aansluiting voor een koptelefoon, aan de zijkant. Het meegeleverde snoer is qua lengte misschien een beetje aan de korte kant, afhankelijk natuurlijk van hoe je het geheel op wil stellen. Twee speakers naast je monitor, sub onder je bureau gaat goed, maar je moet het niet te bont willen maken.

De set klinkt prima. Ik ben niet echt een audiofiel - ofschoon ik kan genieten van audio in muziek en film. De sub kan lekker dreunen en voelt solide aan: het is geen plastic rommel. Ook geen rommel zijn de speakertjes, die gewoon goed klinken voor midden en hoge tonen (tweeters voor de hoge tonen). Ze staan goed op je bureau en door de stroeve onderkant glijden ze niet zomaar weg. Het zijn op zich logische details die ik toch altijd kan waarderen. Wanneer de set aan staat brandt op de rechterspeaker een blauw led. Lelijk is het bepaald niet maar dit soort leds zijn wel aan de felle kant - merk je goed als het donker is - maar je ziet ze vaker.

Heb jij ook een Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)?

Voor ~35 is het zeker geen slechte set nee. Ik heb trouwens ook de Inspire 6700 en ik ben er erg tevreden mee, doet het al een aantal jaar prima ;) Minder tevreden ben ik met de combinatie Creative + Windows Vista, maargoed, dat is een ander verhaal.