SilentMaxx ST-11 Pro (ATX, Geen PSU, Rood) Review

ejw 6 januari 2008, 491 views

SilentMaxx ST-11 Pro (ATX, Geen PSU, Rood)

Pluspunten

• Goede geluidsdemping als gebruik wordt gemaakt van een HD silencer en een goede voeding

Minpunten

• Belabberde technische uitvoering van hang en slkuitwerk, extra bodemfan maakt herrie waardoor het 'silent" effect teniet wordt gedaan

Bij een dergelijke prijs moet het product ook gewoon goed zijn. De geluiddemping is inderdaad prima, maar helaas is de bevestiging van
de deurscharnieren ondeugdelijk en wat veel erger is, GEEN ondersteuning door www.informatique.nl en de duitse hoofdleverancier.

Bij mij brak de eerste dag al een van de scharnieren van een zijdeur af, gewoon slecht bevestigd. Het gekke is dat op een van de andere scharnieren al in de fabriek meerdere malen EXTRA gepuntlast is, waardoor duidelijk wordt dat men al in de fabriek al problemen heeft en dat de gebruikte techniek NIET goed is.

Bij de eerste de beste ALDI pc is dit beter en vooral ook betrouwbaarder geconstrueerd.

Een enorme afknapper, want hoewel de achterliggende filosofie helemaal klopt is de uitvoering belabberd.

Overigens maakt de als, best erg dure, 120 mm fan voor de kast bodem inderdaad relatief veel lawaai. Die moet je dus niet kopen!

Heb jij ook een SilentMaxx ST-11 Pro (ATX, Geen PSU, Rood)?

wat voor review is dit, gaat dit over een pc behuizing of over geluiddemping materiaal??? |:(
behuizing, vorm: ATX, bevat geen voeding en is rood van kleur, ik vind het ook onduidelijk
google mensen ;)

http://www.virtual-hideou...axx_ST-11_Pro/index.shtml (engels)
http://www.graficall.nl/P...maxx-ST-11-Pro-Zwart.aspx (nederlands)

maar voor 140E mag je wel en degelijk kast verwachten eigenlijk...
meer info is wel wenselijk, miss wat foto's van je probleem enzo;)
Wat heeft google ermee te maken. Ik lees een review op tweakers. Als je geen reviews kan/wil schrijven, doe het dan ook niet.
Beschrijf even precies wat het is (een kast), waarom gekocht, waar gekocht.
inbouwgemak/mogelijkheden, foto van de kast, extra laspunten, tussenkopjes.
Ik mis een heleboel, maar kan wel uit je review opmaken dat je niet erg tevreden over je kast bent.
RMA werkt niet voor de slechte kwaliteit van de deuren? dat je em terugstuurt naar informatique ter reparatie/vervanging.
Ik vind het een beetje een onduidelijke, onvolledige en slecht geschreven review.
Nog een keer dan:

Het gaat om een kast die als extreem geluidsarm wordt verkocht en behoorlijk prijzig is.
Was gekocht bij www.informatique.nl. Kast is inderdaad geluidsarm dus dat is prima.
Alleen breekt de eerste dag bij het open doen van een zijdeur al een scharnier af. Even voor de duidelijkheid, ik bouw mijn eigen computers sinds 1980 dus ik weet ook
hoe je een deur open en dicht doet :-)

Die scharnieren zijn al in de fabriek slecht bevestigd en dat weten ze want sommige scharnieren zijn nogal grof nabewerkt met een puntlasmachine bovenop de normale
bevestiging.

Je begrijpt dat ik niet de hele kast ga demonteren om die terug te kunnen sturen.
Ik vind dat ik een nieuwe deur zou moeten krijgen.

Voor mij is dit een reden om Silentmaxx kasten niet meer te kopen en ook informatique als leverancier links te laten liggen, de aftersales deugt niet.
die ALDI pcs zijn best wel aardig hoor, bijvoorbeeld die aanbieding met die BR/HD-DVD speler erin, E6750 en 2 gb DDR2 geheugen voor 800 euro! Ik heb er zelf een gehad, die was wel degelijk gebouwd, zeker als je er zoals de meeste mensen niet zoveel aan doet!
Eerlijk gezegd vind ik dat je dit verhaal bij een shopsurvey van Informatique moet plaatsen, maar niet als productsurve.
Je vertelt erg weinig over de kast, en brandt hem helemaal af, omdat er bij jou een scharnier kapot gaat. Vervolgens word je boos op Informatique, omdat die shop je deurtje niet wil vervangen. Wat heeft de slechte service van die winkel te maken met Silentmaxx? Ik roep toch ook niet dat een Asus-videokaart slecht is omdat een winkel een RMA niet goed afhandelt?

Dat stukje over die 120mm-fan snap ik ook niet, die wordt er niet bijgeleverd voor zover ik weet, en je hebt dus zelf de keus welke fan je erin zet. Als dit een luidruchtige fan is, kun je dat de kast toch niet aanrekenen?

Zelf heb ik deze kast ook, ben er op zich vrij tevreden over. Hij is goed stil, enige puntje is eigenlijk dat het deurtje na ruim twee jaar wat krom is geworden. Dit komt doordat ik een tijdlang het deurtje eruit heb gehad en deze ergens tegen de muur stond. Ik had gedacht dat het er wel tegen zou kunnen, maar helaas dus niet, het aluminium was wat doorgezakt. Gelukkig kan na wat terugbuigen de kast nog wel dicht.