Marmitek BoomBoom 150 (Zwart) Review

TheNymf 11 juni 2012, laatste update op 11 juni 2012, 3.265 views

Marmitek BoomBoom 150 (Zwart)

Pluspunten

• Klein
  • Gaat daadwerkelijk 8 uur mee, met bluetooth
  • Geluid is vl beter dan ik er van had verwacht
  • Koppelt snel aan Bluetooth apparaat
  • Vormgeving & materiaal is prima!

Minpunten

• Heeft een mini USB aansluiting, waar micro USB tegenwoordig wat meer gangbaar is.
  • Het meegeleverd mini-jack kabetje is vrij kort (nog geen 10cm)
  • Zeurmodus: het aan/uit geluidje klinkt ontzettend slecht (slechte kwaliteit)

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Intro
Ik heb dit apparaat gekocht via een dag aanbieding website. In tegenstelling tot wat ik verwachtte en wat benodigd, output dit apparaat een prima geluid! Overigens ben ik geen geluidstechnicus; ik vind persoonlijk de geluidsweergave zeer goed, voor alle toonhoogten.

De BoomBoom Box 150 zal ik gaan gebruiken op bijvoorbeeld zwembad, strand, vervanging van tablet boxen, etc.

Functionaliteit
Het apparaat heeft 3 knoppen aan de bovenzijde - min, plus & power - en elke knop heeft een shortpress en een longpress functie. Deze vorm van interface werkt prima, zelfs ook het 'skip to next song' principe van de longpress werkt tot nu toe bij alle bluetooth apparaten waaraan ik gekoppeld heb (Android, iPhone, Win7)
Er zijn twee aansluitingen aan de achterzijde; een mini-USB poort om het apparaat op te laden en een 3.5" mini-jack aansluiting voor output mocht je geen gebruik willen maken van Bluetooth. Ik vind het jammer dat er gekozen is voor mini-USB aansluiting, aangezien al mijn apparaten nu zo'n beetje een micro-USB hebben, maar dat neem ik maar voor lief.

Vormgeving
Een goed afgewerkt apparaat waarvan de zijkant mat zwart is. Ik persoonlijk vind dit mooi. De glimmend zwarte bovenkant geeft apparaat een mooie shine, helaas zie je daar, zoals altijd bij glimmend zwart, gemakkelijk vingerafdrukken op. Overigens is dit apparaat, zoals op de foto's te zien is, vrij klein; hij past gemakkelijk in mijn hand.

Prijs / kwaliteit
Aangezien ik dit apparaat voor ongeveer 25,- aan heb kunnen schaffen, kan ik niets anders zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding op zowel vormgeving, grootte als geluidskwaliteit zeer goed is.

Overig
Ik heb het niet precies gemeten, maar er zit een gevoels-latency van zo'n (gok) 300ms voor je het geluid daadwerkelijk hoort.

Heb jij ook een Marmitek BoomBoom 150 (Zwart)?

Ik zie dat er inmiddels een 160 versie is voor circa 29. Vraag me af of die ook ok is... Staat niet in de pricewatch (nog)...
Tsjah lastig te beoordelen.. Ik weet alleen dat ik het apparaat prima vond klinken voor die prijs ; vandaar dat ik een (summiere) review hebben geplaatst..!