Logitech PC Gaming Headset (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling) Review

Swelson 27 februari 2008, 5.805 views

Logitech PC Gaming Headset (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling)

Pluspunten

• Strak design
  • Lekker lange kabel
  • Goed geluid
  • Goede prijs kwaliteit/verhouding

Minpunten

• Zit niet zo heel lekker na enkele uren(kan ook aan mijn te grote oren liggen )
  • Volume is moeilijk in te stellen door stroeve wieltje
  • Volume regelaar kapot(bij mij)

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4

Deze headset van logitech heb ik op 9 januari 2007 gekocht bij Conrad Electronic. Best een goede webwinkel, leverd goed en redelijk snel e.d. Ik heb de headset gekocht omdat hij er erg strak uit zag. Dit vind ik nog steeds.

Gebruik

Ik gebruik de headset meestal voor het bekijken van films en het spelen van games. Af en toe ook om muziek te luisteren. Dit bevalt me redelijk goed.

Gebruiksgemak

Het is best te doen om de hoofdtelefoon enkele uren op je hoofd te hebben en te gebruiken. Maar na enkele uren begin je te voelen dat je hem op hebt en beginnen je oren enigszins pijn te doen. Dit is wat minder. Ook wordt de band aan de achterkant een beetje uitgerekt, zodat hij niet meer goed op je hoofd vastgeklemd blijft zitten.

Aan de rechterzijkant van de headset zit een microfoon. Deze kun je naar achter draaien tot hij horizontaal staat, en naar voren, tot hij bijna verticaal staat. Ik denk dat je hem ongeveer 250 graden kunt draaien(zie foto's). Dit is best fijn, alleen steekt de microfoon naar mijn mening iets te veel uit naar rechts, als je hem naar achter hebt gedraaid(en dus niet in gebruik hebt).

Ik heb de headset destijds voor 34 euro en 95 cent gekocht. Dit vond ik destijds een best redelijke prijs. Ook nu vind ik de prijs/kwaliteit verhouding nog goed.

Bouwkwaliteit

De headset is best degelijk gebouwd, er zitten geen scherpe randen of onafgewerkte stukken aan. Hij is mooi afgewerkt. Op de 3,5 mm jackpluggen zit een goudkleurig laagje voor beter contact met de geluidskaart/versterker.

Nu komt de reden dat ik deze review schrijf: de volume regelaar. Deze is toch wat minder dan de headset zelf. Hij ziet er wel mooi uit, maar er zit een cirkelvormig wieltje op en dat is niet zo makkelijk te bedienen. Het regelen van het volume gaat namelijk soms(niet altijd) erg stroef. Ook regelt dit ding het volume maar voor een deel. Op zijn laagste stand staat het geluid namelijk op zacht, in plaats van helemaal uit. Daarom heb ik hem aangesloten op mijn versterker waar een volumeschuif op zit, anders was dit wel lastig geweest als je bijvoorbeeld midden in een spel zit.

Bij mijn headset is de volume regelaar volgens mij ook kapot. Ik hoor namelijk af en toe alleen mono geluid en af en toe stereo geluid. Dit blijkt door de volume regelaar te komen. Als ik er op druk hoor ik stereo geluid, maar als ik hem weer loslaat, mono geluid. Dit is erg irritant. Ik heb vandaag al de Logitech helpdesk gebeld (eerst 45 minuten naar het muziekje geluisterd :( ) waarna ik te horen kreeg dat ik het verkeerde nummer had gebeld en dat ik het maandag nog maa eens moets proberen op een ander nummer.

Het geluid

De kwaliteit van het geluid is naar miin mening goed. Volgens mij is dit echter meer een persoonlijke kwestie, maar ik heb er niets op aan te merken.

Ik geef de headset als cijfer een 7.

Dit is mijn eerste review( en mijn laatste als kind zijnde :), morgen word ik 18 :)), wat opbouwende kritiek zou erg welkom zijn.

UPDATE, 7 januari 2008

Ik heb vandaag gebeld met de Logitech helpdesk(Daarvoor bel je even met tel: 020-2008433). Ik werd er erg vriendelijk te woord gestaan en zij vertelden dat de verkoper hiervoor in principe aansprakelijk was en dat zij voor vervanging moesten zorgen. Ze verwezen me dus door naar Conrad Elektronic waar ik de headset had gekocht. Als het daar niet tot mijn tevredenheid zou worden afgehandeld kon ik nogmaals contact met hen opnemen en zouden zij het afhandelen.

Hierna heb ik Conrad gebeld. Zij vertelden mij dat ik het product retour kon sturen en dat ik een nieuwe zou krijgen. :)

Ik denk dat dit wel goed komt, ik zal het jullie nog even laten weten als ik de nieuwe binnen heb.

UPDATE, 11 januari 2008

Ik heb de headset nu retour gestuurd en verwacht binnen nu en 2 weken een nieuwe headset te krijgen van Conrad Elektronic.

UPDATE, 22 januari 2008

Nog steeds niets binnen :( Als ik over 3 dagen nog niks binnen heb ga ik even bellen.

UPDATE, 25 januari 2008

Vandaag kreeg ik met de post een brief van Conrad. Er zat een creditnota bij. Ze storten de 34,95 die ik destijds betaald heb terug en ik krijg de verzendkosten (die ik destijd niet betaald heb :p) ook terug. Dus 41,90 terug op mijn bankrekening en het afgelopen jaar gratis een headset.

Ik vind dit wel erg netjes van Conrad Electronic!

Deze review staat ook op mijn weblog.

UPDATE, 27 februari 2008

Ik heb vandaag de Sennheiser pc 350 binnengehad. Ik zal proberen vanavond nog te beginnen aan een review van deze gaming headset!

Heb jij ook een Logitech PC Gaming Headset (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling)?

Ik heb deze ook en hij bevalt me heel goed. Geen last van mijn oren en de band rekt ook niet uit. Heb hem toch al bijna een jaar.. Alleen ik heb ook dat probleem met stereo en mono geluid. Nu ik lees dat jij hetzelfde probleem hebt ga ik ook even bellen en/of een mailtje sturen naar Logitech, vaak doen ze niet zo moeilijk wat aftersales betreft. Ik bestel er elk jaar nieuwe voetjes voor m'n broertje z'n MX900 muis. :)

Verder nette review en ik zou hetzelfde cijfer hebben gegeven.. Het is trouwens"deze headset" of "dit headsetje" en niet "dit headset".. ;)
Bedankt voor je feedback :). Ik zal de foutjes even aanpassen.

En misschien heb jij wat kleinere oren. Bij mij drukt die namaak-leren band een beetje op de bovenkant van mijn oor. Dat gaat een beetje pijn doen.

Ik heb de volume regelaar ook al open geschroeft, alleen ik kon niets zien wat even vastgesoldeert moest worden. Ik denk daarom dat de volume regelaar niet goed meer contact maakt. Dit is best raar opzich, aangezien ik dit ding zo goed als nooit gebruik.

En laat het anders ff weten als ze een reactie gegeven hebben, ik ben wel benieuw, als jij toch al mailt :)

[Reactie gewijzigd door Swelson op 5 januari 2008 16:10]

morgen wordt ik 18
Wat heeft het nut van deze opmerking?? :? 8)7
Echt een van de meest zinloze dingen die ik gezien heb op T.net...

/ontopic
Mooie review ;)
Ik had het over de opmerking van Neok_
'T heeft gewoon totaal geen nut om te zeggen wanneer je jarig bent... :?
Er staat een streepje door de t bij zijn reactie, het is bijna niet te zien. Dit is eigenlijk een quote van een stukje van mijn review ;) Hij bedoelde dus dat ik die t weg moest halen.

Snap je?
Ik heb deze ook, alleen de usb versie daarbij kan je hem met usb aansluiten zodat ik mijn 5.1 x530 kan aansluiten en ook deze koptelefoon. Bij mij freakt de volume regelaar hem ook al en is pas 3 maanden oud. De basweergave vindt ik persoonlijk iets minder maar de stemmen zijn deste beter met bv teamspeak. Je moet gewoon bij je muziek speler in de EQ de bass harder zetten dan is het best uit te houden. Als bij mij er ook alleen maar mono geluid uit komt zal ik ook maar eens gaan bellen. Nu kraakt die alleen maar heel erg als ik eraan draai :(
hoofdredenen aankoop: als je deze headset lang op hebt heb je veel minder last van je oren en je haar blijft mooi in model :)

[Reactie gewijzigd door woetski op 5 januari 2008 19:14]

ik heb deze headset ook, ben zelf te spreken over het lange snoer.
Inderdaad heb ik ook na een paar uur dat hij begint te irriteren.

Jammer vind ik dat het microfoontje niet flexibel is, je kan hem alleen naar boven en naar beneden draaien, maar niet dichterbij halen oid.

verder,
Nette review !
dit is niet meteen ontopic, maar ik had het ooit met mijn mp3 speler, het contactje waar je die mini-jack inplugged, was losgeraakt, dus is dit gewoon een slecht contact in het component zelf, best dus logitech op de hoogte brengen, zover dat lukt ( je hebt al vaak geprobeerd lees ik)

anderzijds , een nette review! en ben wel vanplan deze headset te kopen.

Extra Offtopic :
Wat betekent "oid" ??!! :D
1 maal geprobeerd, en dat duurde meteen 3 kwartier. Ik ga ze vandaag denk weer even bellen.

Ik zal hier ff posten of het gelukt is.
oid= of iets dergelijks

o.i.d. staat trouwens als afkorting ook in de dikke van dale
Ik heb niet dezelfde headset, maar wel een headset met het zelfde wieltje voor de volume regeling.
Ik heb precies hetzelfde, als ik de volume vol open zet, dan heb ik mono geluid. Zet ik het 3/4 dan heb ik stereo geluid. Dit stoort mij niet zo heel erg, maar is fijn om te weten dat het dus vaker voorkomt.
Zit de headset wel goed?

Als je hem op je nek hebt,ik heb vroeger een keer soon ding van een vriend opgehad,en die omest dan ook achter je nek,alleen die vond ik alleen maar rot zitten..

Deze moet toch achter je nek ?

Edit:

Ik zie trouwens ook dat er 2 versies zijn,een oorkapje en een nekligging..

Wat raden jullie mij aan?

[Reactie gewijzigd door Masteromg op 8 januari 2008 21:33]

Hij zit redelijk goed hoor. Hij zit als het ware op je oren geklamd, het is dus niet zo dat er een beugel in je nek ligt.
Zelf heb ik ook zo'n logitech en kan hem iedereen aanraden. Werkt naar mijn mening erg goed. Heb al meerdere headsets gehad. Heb zelf niet de negatieve ervaring dat hij na enkele uren niet meer lekker zit. Wat ik bij veel headsets wel had of dat deze dan warm/klam werden.
Dat klamme, warme, dat is bij deze inderdaad absoluut niet. Komt denk ik mede doordat hij vrij open is.
Heb deze ook aangeschaft paar weken geleden.

-cool design (vind ik)

-na paar uur minimaal zeer aan oren (bovenkant oor minimaal), andere headsets voelde na paar uur als je em afzette of je oor in brand stond, deze is ok.

-nog geen problemen met kwaliteit regelaar en mute, maar wel lastig te bedienen met bv. 1 hand en zonder goed te kijken.

goede review hansjuh.