Asus N76 Series N76VM-V2G-T1024V (Duits model) Review

pvanmegen 8 juni 2012, laatste update op 8 juni 2012, 2.618 views

Asus N76 Series N76VM-V2G-T1024V (Duits model)

Pluspunten

• Eerste indruk is prima

Minpunten

• Touchpad is bij indrukken matig

Na vier jaar trouwe dienst was ik met mijn Acer G7720 toch wel eens toe aan een nieuwe laptop. De Acer was overigens een prima ding, geen problemen gehad met schanieren, kapotte schermen endergelijke, wel wilde hij nogal eens opstarten met allerlei strepen in het scherm. De Acer was uitgerust met een Core 2 Duo, 4 GB ram en was met een SSD eigenlijk nog best vrij rap. Echter een tweaker wil wel eens wat nieuws en dan krijg ik zo’n koopwoede waar je toch iets mee moet.

Ik werd op deze Asus gewezen door een folder van de lokale computerboer waar hij, zonder overigens al beschikbaar te zijn, in was getoond. Vol goede moet ging ik vervolgens naar de pricewatch maar dat leverde weinig tot niks op, de nieuwe N-serie van Asus stond er nog niet in. Vervolgens op het forum heel veel gelezen en toen kwam de keus tussen de Dell XPS 17 en deze nieuwe N76. De nieuwe XPS zou toch nog wel even duren en de Asus was volgens de lokale computerzaak snel leverbaar. Net voor ik een stapje daar binnen wilde zetten kwam de vakantiekorting van de Mediamarkt langs op de tv. Een vluchtige blik op de site van MM leerde dat ze hem zelfs op voorraad hadden voor niet meer dan 874 euro, een meevaller van 125 euro, daar kon ik dan weer mooi een SSD voor kopen. Na nog wat onzeker gekeken te hebben of de Dell al met een Ivy-bridge geleverd kon worden toch maar de knoop doorgehakt (mede dankzij http://www.hardwareluxx.d...oenner-mit-ivybridge.html test van de N76) en de laptop besteld.

Een webshop is leuk maar dan hoop ik altijd het product de volgende dag in huis te hebben, helaas bleek het product niet op voorraad en zou het nog ruim een week duren alvorens de Asus afgeleverd zou worden. In de tussentijd wel via het forum gekozen om een Samsung 630 SDD (128 GB) aan te schaffen welke binnen een dag binnen was via de Dixons, de goedkoopte met voorraad op die dag.

Woensdag was dan toch eindelijk de dag dat de Asus geleverd werd en in een grote kartonnen doos werd de laptop afgeleverd bij mijn ouders. De doos van de laptop was prima vastgezet met luchtzakjes in de grote doos van MM. Ik voel me dan weer een klein kind zo blij en had de laptop nog niet in het echt gezien dus was reuze benieuwd naar het toch wel stakke design van deze Asus. Bij het uitpakken bleek al dat Asus gespaart had op de lengte van het voedingssnoer. Bij de Acer had ik lengte genoeg om de adaptor netjes op tafel te krijgen, bij de Asus zit nog niet meer dan een meter draad voor de toch wel zware adaptor en persoonlijk vind ik dat onhandig.

Dan de laptop zelf, een plaatje! Jammer dat op het eerste gezicht het touchpad een beetje erg soepel lijkt en bij mij de FN toets af en toe hapert (komt niet gelijk terug) maar dat zijn tot nu toe de enige minpuntjes. Verder is het schroefje waarmee je het compartiment van de harde schijven en de geheugenslots (2) opent is zo klein dat zelfs mijn kleinste schroevendraaier er moeite mee had, een afgesleten keukenmesje doet dan wonderen. De SSD ingebouwt op de plaats van de HDD en deze verplaatst naar de 2e bay. De brancket zit er standaard al in, de schroefjes zitten aan de handleiding vastgeplakt. Klepje terug op zijn plek, windows dvd zoeken en installeren maar. Dat duurde echter nog wel even want voor ik wist dat het F2 was voor het bios (instellen DVD als standaard opstartstation) was ik wel een paar minuten verder.

De SSD werd helaas niet gelijk door windows in orde bevonden om het besturingssysteem te installeren maar na een format was het ineens wel goed en konden we door. Een tijdje niet naar de laptop gekeken en na de gebruikelijke instellingen was hij ready to roll, jammer dat het nog dat service pack 1 mistte op de dvd. Een uurtje updates en drivers (Asus levert een zeer handige drivers cd mee) en de laptop was gereed.

Wat ik wel vreemd vind is dat de laptop geschikt zou zijn voor touch bediening maar ik krijg het niet aan de praat, wel zijn alle drivers volgens mij geinstalleerd.

In de komende weken zal ik de laptop meer en meer gaan gebruiken en zal ik mijn review verder aanvullen. Tot op heden absoluut tevreden met mijn aankoop!

Heb jij ook een Asus N76 Series N76VM-V2G-T1024V (Duits model)?

Bedankt voor je review. Ik was ook opzoek naar een nieuwe laptop en zag jouw review toevallig langskomen. Ik had een XPS 17 en ik ben op zoek naar iets anders. Ik kwam inderdaad toen op deze laptop uit. Hij ziet er echt mooi uit.

Via Campusshop kan ik deze dan voor 929 bestellen. In jouw review staat dat je 'm voor 874 hebt kunnen kopen. In welke Media Markt is dat dan geweest?
Campusshop is niet geheel dezelfde is de T1105 ipv T1204 verscil is me niet duidelijk overigens.

De 874 was via de webshop tijdens de vakantiekorting week.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop en deze staat me ook wel aan.

Via PMA kun je morgen, 12 juni, tussen 18:00 en 22:00 uur, 15 % korting krijgen op het gehele assortiment van mediamarkt. Dan heb je deze laptop dus voor 850 euro.
Deze laptop zie ik helaas niet meer in de webshop van de Media Markt: http://www.mediamarkt.nl/...t=&page=&filter=69%3AASUS

Wat bedoel je precies met 'PMA'?
pvanmegen. Bedoel je niet dat jij de T1024 hebt ipv de T1204?
Sorry, jip de T1024...
Hij is (weer) beschikbaar in de webshop en winkel.
Heb hem gisteren bij MM Eindhoven gekocht en daar lagen er toen nog een stuk of 8 op voorraad.
Wie er Duits model achter gezet heeft weet ik niet maar bij mij staat er toch echt NL op de doos...
Hee Peetje,

Ik zie 't. Hij is weer verkrijgbaar in de webshop en kost 999,-.