Specificaties 15,4" (1280x800), 120GB - Bekijk alle specificaties

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile D9500 Review

TwisteR 3 januari 2008, 817 views

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile D9500

Pluspunten

• GPRS modem ingebouwd, geen PC Card meer nodig

Minpunten

• Veel vastlopers, waarschijnlijk Memory of HDD fout (?)

Sinds een kleine maand in gebruik.
Het is dat deze via mijn werk is verkregen, anders had ik er niet voor gekozen. Typisch 13 in een dozijn vormgeving, inspiratieloos zwart/grijs geval.

Veel problemen met drivers bij installatie, allerlei Fujitsu drivers nodig om het geheel voor elkaar te krijgen. Verder heel veel vastlopers naar blauw scherm, vaak enkele minuten na opstarten (ben je net begonnen aan je mail of document...pats memorydump naar de hdd en kappen maar.

Futureset is wel compleet, ingebouwd GPRS modem, de SIM kan onder de batterij dus geen PC Card meer nodig. Tevens Bluetooth en WiFi g ingebouwd.
Beetje gevoelige mousepad, maar op zich geen al te groot probleem.

Wat overigens absoluut beneden de maat is zijn de speakers, wat een simpel setje zit hier in!! Het hoeft geen JBL te zijn, maar dit lijkt wel van Mono kwaliteit.

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Esprimo Mobile D9500?

Ik kan als gebuiker ook bevestiggen dat de speakers slecht zijn en zelfs kraken.. De rest is verder prima voor elkaar, ik heb dan ook geen last van vastlopers. Ik heb vista zelf opnieuw op de laptop geinstalleerd en gewoon de drivers van de Fujitsu website gebruikt en alles is gewoon heel stabiel en snel. Daarnaast vind ik dat de accu het redelijk lang volhoud.

De behuizing is op zich wel mooi behalve de afwerking van het scherm. Dit is krasgevoelig plastic, hier hadden ze beter het plastic van de behuizing kunnen gebruiken.

Ik heb een uitvoering met Wi-Fi n kaart, bluetooth, dvd writer en deze werkt dus prima.
En verdere ervaringen? Wat zit erin? Wat krijg je erbij?

Beetje magere review hoor.
Nou, ik was dus op zoek naar een bijgewerkte driver voor de speakers, maar als ik dit zo lees los ik dit dus niet op met drivers....het zijn gewoon kl&te speakers.....ze staan vol open, en klinken alsof t gewoon ingeblikt is...amper te horen.
Erg slecht.
Verder een goeie laptop - retesnel, niet te zwaar, wordt niet te warm, en compleet.
Maar inderdaad, de speakers zijn bar slecht.