Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart) Review

the boiler 7 juni 2012, laatste update op 7 juni 2012, 4.292 views

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Draag comfort
  • Muzikaal genot om naar te luisteren
  • Lange kabel 3m1

Minpunten

• Geluidslekkage (alleen als je naast iemand zit is dit hinderlijk).
  • 6.3>3.5mm plug verloop is te groot voor tablets en andere mobiele apparatuur
  • Zonder hoofdtelefoonversterker haal je er niet alles uit.

Intro,

Ik was op zoek naar een vervanging van mijn inmiddels zeer oud geworden Sennheiser pc151 gesloten headset.
Deze is destijds aangeschaft voor het gamen maar die hobby is niet meer na mijn wow verslaving.
Aangezien ik vele uurtjes achter de pc zit vond ik het wel eens tijd om een goede koptelefoon aan te schaffen na een paar uurtjes onderzoek was mijn oog gevallen op deze HD598.
Waar ik de HD598 voornamelijk voor gebruik is dus op de pc films, series en natuurlijk muziek.
De koptelefoon is online gekocht door het missen van winkels hier in de buurt.
Mijn keuze voor deze koptelefoon is dus gebaseerd op reviews, unboxx filmpjes en uiterlijk.
Wel heb ik gekozen voor een open koptelefoon omdat deze een langere luister comfort bieden.
Had nog wel twijfels over een open koptelefoon i.v.m. geluidslekkage

Hardware,

Ik gebruik hem op de pc met een onboard geluidskaart van mijn mobo maar de voeding wordt geleverd door een Behringer Microamp HA 400 hoofdtelefoon versterker.
Tevens gebruik ik hem op mijn HTC Desire HD en ipad.

Uiterlijk & materialen,

De Koptelefoon is gebaseerd op het interieur van luxe Europese sportwagens hierdoor valt hij gelijk op en is er geen andere koptelefoon met dit uiterlijk.
De hoofdband van nepleer in de beige kleur oogt mooi samen met het verdiepte logo van Sennheiser erin verwerkt.
Velours oorkussen voelen heerlijk aan en zou men hoofdkussen wel van velours willen maken.
Nep houten inleg details maken het zekers af. en het kussen onder de hoofdband voelt goed aan.
Dit alles bij elkaar maken het een genot om de best grote koptelefoon een lange tijd op je hoofd te moeten verdragen. Qua stevigheid voelt de HD598 gewoon goed op het eerste gezicht maar de tijd zal het leren.

Geluid ervaringen,

Ik heb een ruime smaak dus luister van hardcore, duitse tekno, jaren 80, rock en soms nog wel eens klassiek.
Mijn eerste indruk was gewoon WAUW wat een geluid.!
In veel nummers zijn gewoon nieuwe dingen te horen die men oude koptelefoon niet kon weergeven.
Naar mijn ervaring speelt de koptelefoon bijna alle soorten muziek vlekkeloos af zonder vervormingen.
Bass weergave is zoals het hoort als je wilt je kunt die gewoon voelen dus hardcore e.d. klinkt geweldig.
Normale rock en jaren 80 klinken heerlijk vooral vocale nummers zoals Queen, Muse, Empire state of Mind (partII) van Alicia Keys & dont stop believing van Journey.
Harde rock was even wennen en kwam toch tot de conclusie dat de HD598 daar goed mee omgaat.
Klassiek & orgel muziek is net zo'n genot om naar te luisteren.

Geluidslekkage,

Met de aanschaf van een open koptelefoon weet je dat er geluidslekkage is.
Ik was bang voor de hoeveelheid geluidslekkage dit doordat mijn vrouw 7m1 verderop tv zit te kijken en 12m1 verderop op de begane grond ons bed staat en ik niet zat te wachten op de vraag mag ie zachter.
Geprobeerd om er filmpjes e.d. van te vinden maar over dit onderwerp is weinig vergelijk materiaal te vinden.
Gelukkig viel dit best mee als je op een normaal niveau zit te luisteren heeft iemand daar een m1 of 3 geen hinder van.
Maar als je de volume knop wat hoger draait gaat de rest er zekers van meegenieten maar het valt mij gelukkig mee dat ik niet besloten heb om hem terug te sturen en een gesloten model uit te zoeken.

Mobiele apparatuur.

Allereerst ik heb geen draagbare hoofdtelefoonversterker dus heb de koptelefoon alleen gebruikt zonder.
Op mijn ipad en HTC Desire HD klinkt de koptelefoon goed maar deze apparaten trekken het niet om de koptelefoon zijn echte kwaliteiten te laten horen hiervoor zul je echt een mobiele versterker moeten gebruiken.
Maar het is zekers te doen er is geen geluidshindernis of wat dan ook en door de open constructie ben je nog aan te spreken ook want je hoort nog geluid van buitenaf.
Wel is de originele kabel met 6.3mm jack en 3.5mm verloop te groot om in je mobiele apparatuur te stoppen hiervoor zul je echt als je het vaak mobiel gebruikt een extra kabeltje voor moeten aanschaffen.

Tot nu toe is het nog steeds genieten om muziek op deze HD598 te luisteren.
Echt zijn geld waard en dus een echte aanrader voor de echte stereo muziek liefhebber.

Gegroet Boiler.

• Behringer HA 400 hooftelefoon versterker
  • Windows 7

Heb jij ook een Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)?

Bedankt :D,

Tja het lekkage kan juist wel als negatief worden ervaren als je vaak luistert met mensen om je heen want die genieten mee zal eens kijken of ik het netter kan verwoorden.
Wat was je oude koptelefoon (das relevant want je vergelijkt ermee)?
Sennheiser pc151 headset gesloten
Haha,

Ik heb hem ook sinds een paar maanden, ben er heel erg tevreden mee. Men zecht dat vanwege de lage impedantie dat hij niet versterkt hoeft te worden, maar ik heb sinds een paar dagen ook een headphone ampje erbij en zeg, maakt wel een verschil! Met trance niet zoveel als ik had gehoopt, maar met instrumentale muziek maakt het een enorm verschil.

Nu hoor ik inderdaad ook dingen die je niet eerder hoorde, bijvoorbeeld voetstapjes in de achtergrond van muziek (studio geluiden).

Echt een SUPER koptelefoon, en niet eens ZO duur. Is voor minder dan 160 euro te vinden, na ervaring zou ik er het dubbele voor neerleggen.

Oja, en goede review! Enige kritiek dat ik heb is je opmerkingen over geluidslekkage: Het is een open koptelefoon per ontwerp, niet een gesloten. Dit is om een mooier geluid eruit te halen, maar daar komt bij geluidslekkage. Mag je dus eigenlijk niet over klagen. (verwerk dit anders in het review, nu lijkt het er een beetje op dat je erover aan het klagen bent). Open vind ik ook beter voor comfort: Meer luchtcirculatie word de koptelefoon lang niet zo warm van binnen, kun je hem vele malen langer dragen.