Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US) Review

TheNymf 6 juni 2012, 2.088 views

Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• Programmeerbare toesten met VB
  • volume draai toets, super handig
  • USB+mini-jack aansluitingen op het bord
  • Toets verlichting
  • English lay-out ( ' \ ' toets boven return toets)

Minpunten

• De functietoetsen links; ik kan er niet aan wennen.
  • Geen duidelijke ondersteuning/handleiding voor VB scripts
  • Toetsenbord helling (ook met pootjes) erg laag:pootjes te klein

waarschuwing: dit is een persoonlijke review; mijn overall ervaring met het apparaat is goed, echter, niet voor mij weggelegd door een (persoonlijke) tekortkoming; de locatie van de G toetsen aan de linkerzijde.

Ik heb dit keyboard gekocht en misschien twee uurtjes gebruikt. De toetsaanslagen zijn geweldig, het overall keyboard is ook erg goed.

Er is alleen 1 showstopper voor mij: De meest linkse toetsen zijn niet de toetsen die ik gewend ben. Mijn natuurlijke houding op een toetsenbord is de pink van mijn linkerhand een klein beetje naast de linker Shift-toets. Tijdens het spelen van een spelletje merkte ik meteen dat ik mijn hand telkens verkeerd legde.
Helaas zijn de macro (G) toetsen dezelfde hoogte en bouwkwaliteit, waardoor ik telkens de verkeerde knoppen gebruik.
Ikzelf kan (en wil, omdat ik heel vak van toetsenbord wissel; laptop,werk,thuis 2 pc's) hier niet aan wennen.
Vandaar ook deze korte review: Denk goed na of dit een probleem voor je zal zijn voordat je een Logitech Gaming toetsenbord koopt, want de (vele) voordelen wegen voor mij helaas niet op tegen de vervelende positie van de macro toetsen.

Mijn toetsenbord zit weer netjes in de verpakking en wordt geretourneerd. ;(

Edit: Na wat verder gekeken te hebben, kom ik http://tweakers.net/price...ternational-english).html tegen, welke ook fungeert als USB host, mechanische toetsen heeft en een scroll-wiel voor volume. Groot pluspunt vind ik overigens ook de keyboard layout (bij zowel dit Keyboard als het review keyboard); English International

Heb jij ook een Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty US)?

Tsja, dat probleem had ik op het begin ook een beetje met een G510. Drukte wel eens op G13 in plaats van op SHIFT, om het zo maar te zeggen. Het is een heel fijn toetsenbord, maar zoals de meeste andere toetsenborden zul je er toch aan moeten wennen. Ikzelf gebruik ook veel verschillende toetsenborden, maar deze gebruik ik nu zonder problemen met mijn gaming-PC.

Maar goed, dat is bij iedereen anders natuurlijk :)
Hmm ja, ik wil hem niet te lang testen, want dan mag ik m niet meer terug brengen :9

Hoe lang denk jij dat je er aan hebt moeten wennen? Ik zou graag van een hoop mensen horen dat wisselen tussen een 'normaal' en dit toetsenbord goed werkt!

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 6 juni 2012 10:24]

Dat probleem had ik ook met mijn 105 (zelfde toetsenbord alleen logotje van MF3 op en goedkoper in azerty lay out dat ik gebruik). Maar na een maandje had ik nergens meer last van.
Heb er denk ik een maand een beetje aan moeten wennen, nu wil ik niet meer terug :P
Potver nu maak je me aan het twijfelen :@
Dan kan je natuurlijk ook de G13-toets met de 'Shift' binden... :P

Ben zelf in het bezit van een G11 (G15 zonder schermpje), vind het heerlijk werken; is nu pakweg 4 jaar oud maar werkt nog steeds vloeiend, geen last (zoals bijv. wel op stage met een HP toetsenbord van <3jr) dat de toetsaanslag zwaarder wordt :)

Ik heb zelf geen last van de G toetsen, maar ligt er net aan wat je prettig vind :)
Heb ik inderdaad mee lopen stoeien! Die interface werkt wel lekker, jammer dat je, als je wat meer gaat scripten, telkens alle Events moet definiëren..
De basisinstellingen voor keybindings werken wel goed

Ik zit nu te kijken naar pricewatch: Corsair Vengeance K60 (International English) omdat mechanische toetsen wel de voorkeur hebben bij mij, evenals de English layout (de \ toets bóven de Return toets)

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 6 juni 2012 11:18]

Beetje korte review. Als je vind dat bepaalde toetsen te hoog zitten, waarom geef je dan alles 4 en 5 sterren? Waarom staat de tekst tussen haakjes in subschrift?
Dit is natuurlijk moeilijk een review te noemen.
Elke toetsenbord heeft eventjes tijd nodig, dat hoort erbij. (net zoals nieuwe schoenen, fiets etc.)
Je kan hier niet aan wennen of je wilt het niet (?) dat zijn 2 grote verschillende punten, en 2 uur iets gebruiken is natuurlijk sowieso een beetje weinig.

voor de rest staan er spelfouten in en is het niet duidelijk geschreven (alles staat maar een beetje door elkaar heen, groep 8 niveau)

De positieve eigenschappen zie ik nergens terug komen in de review, je zegt gewoon wat er op het toetsenbord zit, wat allicht de reden zal zijn voor de koop dus vertel dan ook waarom heb je juist dit toetsenbord gekocht etc.

Voor deze "review" geef ik 1 ster.
Mocht je het nog gaan verbeteren kunnen er natuurlijk altijd meerdere sterren bijkomen...
Oneens en ongeďnteresseerd in het aantal sterren. Verder heb ik het inderdaad snel getypt; er moet ook gewerkt worden.

Ik heb de 'review' geschreven om andere mensen te waarschuwen voor het probleem wat ik heb ervaren.

Helaas is er geen 'gebruikers ervaring post-knop' , maar een review knop op Tweakers en deze is, in mijn optiek, de juiste om gebruikers ervaringen te posten. Ikzelf ben juist op zoek naar een 'hands on' review, met voornamelijk de negatieve eigenschappen.

Voor een professionele review moet je bij Tomshardware zijn.

edit: Geschreven onder het mom van 'door gebruikers, voor gebruikers' - en niet voor verkopers. Dit toetsenbord heeft al twee uitgebreide reviews.

Ik merk dat ik het vervelend vind dat iemand reviews zit te surfen en vervolgens gaat zeuren over taalgebruik en beknoptheid.

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 6 juni 2012 10:22]

Dat je hem schrijft voor andere gebruikers prima.
Ik vraag helemaal geen professionele review, het enige wat ik vraag is om onderbouwing voor jou plus-minpunten.

Dat je niet alle tijd van de wereld hebt om een viervoudige review te schrijven snap ik zelf ook wel, maar maak er dan wat meer van.

Je zet hier de review op een site waar iedereen bij mag, en zijn/haar mening mag geven, mijn mening is daar boven te vinden, helaas weggemod om een bepaalde reden...
Ik ontken zeker niet dat ik scherp ben geweest naar jou, maar als jij zegt dat ik ga lopen "zeuren" over spelfouten en beknoptheid zet dat dan boven aan de review?
Ik probeer niet zeurig over te komen hoor maar ik zeg alleen dat ik spelfouten tegen gekomen ben. (als tip)

Het enige wat ik wil is vragen waarom, je bepaalde dingen neer gezet hebt, onderbouw dat.

Als je boven aan zet wat je in je reactie neerzet dan snap ik dat beter:
"Geschreven onder het mom van 'door gebruikers, voor gebruikers' - en niet voor verkopers. "

Dat staat er niet, dus ik probeer alleen maar uit te vogelen waarom en zonodig tips te geven om je review te verbeteren...
Mee eens, ik vind dit eerder gezeur dan een review.

Je retourneerd een toetsenbord omdat jij je pink niet wilt verplaatsen? 8)7
Daarnaast ga je "waarschuwen" om dit product te kopen?!

Ik heb hier hetzelfde toetsenbord liggen, ik probeer jou probleem na te bootsen.
Of jij hebt je toetsenbord (bijna) verticaal liggen of jij hebt een reuzen pink...

[Reactie gewijzigd door Exlaxl op 6 juni 2012 13:03]

Ik heb wel grote handen inderdaad. En nogmaals, de review is inderdaad bedoeld als waarschuwing. De positieve reviews waarschuwen (wat ik een goede term vind, ja) niet genoeg voor dit (persoonlijke?) probleem.

Weet niet hoe -relatief- groot mijn hand is, maar mijn linkerhand kan vanaf de meest linkse (CTRL toets) de 'menu' toets bereiken.

Het lijkt me niet meer dan logisch om je manier van werken niet te hoeven te veranderen voor één toetsenbord in een collectie van +/- vijf stuks. Hoewel mij hierboven verteld is dat aan switchen tussen toetsenborden gewend kan worden, wil ik voor ¤70 de gok niet wagen op een (voor mij) slecht toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 6 juni 2012 13:33]

De G toetsen waren voor mij in het begin ook wennen, en ik vind de verlichting in dit toetsenbord matig, verlicht de toetsen aan de bovenkant niet goed, maargoed daar ga ik niet over zeuren, voor de rest een toptoetsenbord :9~
Ik ben nu een nieuw toetsenbord aan het zoeken en deze opmerking die je maakt over de G-toetsen, die de orientatie aan de linkerkant van het toetsenbord verpesten, is precies een zorg die bij mij op kwam toen ik de plaatjes bekeek. Ik denk dat ik dus ook nog even verder zoek. Erg jammer want verder leek dit toetsenbord voor mij een geweldige kandidaat te zijn :( Dankjewel voor het plaatsen van deze review, scheelt mij mooi een miskoop.
@Slight

Ik heb uiteindelijk dit toetsenbord genomen en ben hier tevreden over:

pricewatch: Corsair Vengeance K60 (International English)

wel mechanisch, niet al te veel gaming poespas

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 4 december 2012 16:42]