Specificaties DVD speler - Bekijk alle specificaties

KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN) Review

Casus 7 januari 2008, 1.847 views

KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN)

Pluspunten

• Goed beeld. Veel formaten worden ondersteund.
  • Fraaie vormgeving.

Minpunten

• Te summiere en daardoor te onbegrijpelijke handleiding.
  • Beperkte mogelijkheden van de afstandbediening.
  • Productondersteuning vanuit de fabrikant blijft in gebreke waardoor de features van het apparaat onvoldoende duidelijk worden.

Ik heb de Kiss-1500 bijna 2 jaar in mijn bezit en nooit anders kunnen gebruiken dan als simpele dvd speler.Ik kocht hem bij een gerenommerde zaak in Amsterdam die heel sterk de mogelijkheden aangaf om de speler in mijn netwerkje te gebruiken. Dat is me nooit gelukt. Waarschijnlijk omdat een deel bedraad is een deel draadloos. De winkel gaf de service vrijwel meteen op en verwees me naar de website van de fabrikant. Daar werd ik niet wijzer van omdat die in feite de weer de zeer spaarzame gebruiksaanwijzing op de zelfde manier aanbood. De nerwerkkaart die Kiss voorschrijft zou volgens de winkel niet nodig zijn, volgens de fabrikant juist wel. Ik heb drie netwerkkaarten inmiddels gekocht waaronder ook de voorgeschreven Zyxel Zy-air B-120 .Mailen naar de fabrikant leverde alleen standaard mails terug zonder wezenlijke ondersteuning. Draadloos gebruik is me dus nooit gelukt.

Als DVD speler presteert hij heel goed, de mogelijkheden van de afstandbediening vind ik beperkt. De vormgeving is zeer geslaagd.
Ik denk ook dat ik met veel meer waardering over dit apparaat zou kunnen spreken als er een behoorlijke ondersteuning zou zijn geweest.
Voor mij is de regel dat als iemand me niet simpel uit kan leggen hoe iets in elkaar zit, hij het zelf ook niet begrijpt. Meestal wordt dat verbloemd door in heel ingewikkelde termen te praten over zaken waar ik als leek toch geen verstand van zou hebben.
Ik heb uiteindelijk de Kiss gelaten voor wat hij is, en een eenvoudig Kruidvat gevalletje gekocht met een handleiding die ik zonder moeite kan begrijpen.
Samengevat, mijn ergernis betreft niet zozeer het toestel alswel de productondersteuning. Die is inmiddels wat verbeterd nu het via Linksys gaat, op twee e-mails kreg ik per omgaand een zinvol antwoord.

Heb jij ook een KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN)?

Ik heb zelf de DP-558. De handleiding daarvan is inderdaad ook een ramp. De (overigens bedrade) netwerkaansluiting werkt, maar niet optimaal: snelheden 1,45 Mb/s op een 100 Mb switch. Maar ja, wat ik aan films en series download kopieer ik wel meteen door naar de harddisk van de Kiss-speler, scheelt een hoop geconverteer en gebrand :)
Ik vind het een beetje een vreemde review.
Je hebt de Kiss niet goed kunnen gebruiken als netwerk player.
En dat is toch de belangrijkste feature van de KISS DP-1500.
Want als simpele DVD speler is hij toch wel een factor 2-3 te duur...
En daarnaast zeg je nu ook nog dat je overgestapt bent op een andere DVD speler?
Of lees ik dat verkeerd. Maar goed....

Ik gebruik inmiddels ook twee jaar een DP-1500, via een gewoon kabeltje.
Ik zou iedereen adviseren om voor dit soort dingen via een kabeltje.
Inderdaad, je moet een kabeltje trekken. Dat is soms ERG lastig.
Maar in de meeste gevallen toch echt wel mogelijk hoor...
En het werkt in de meeste gevallen gewoonweg VEEL beter.

Daarnaast is de 'server' kant belangrijk.
Je kunt de standaard software (PC-Link) op je PC draaien.
Maar dan moet je PC dus wel aan staan.
Ik heb zelf een NSLU2 servertje met een USB harddisk (gebruikt iets van 15Watt).
En daarop draai ik een public domain programma wat net zo werk als PC-LINK.
Ik meende dat het kissdx heette...

Met dat programma kun je ook een kopie van je (Decrypted) DVD files neerzetten.
En dan vanaf het netwerk een DVD afspelen (wat niet altijd echt goed werkt
met meerdere talen).

Ik ben redelijk tot zeer tevreden met mijn KISS speler.
Voorval voor de DVD's en films voor mijn kinderen is het ideaal...
Ik vind je review zeer summier. De enige informatie die je eigenlijk naar voren brengt is dat je de WiFi-verbinding niet aan de praat kreeg en je geen ondersteuning van de leverancier en weinig van KiSS Technology kreeg.
Buiten het feit dat ik het met kh65 eens ben dat je media-streaming het beste via een vaste verbinding kunt doen, had je natuurlijk ook op diverse KiSS-fora informatie kunnen inwinnen.
Ik heb met m'n DP-558 veel gehad aan de site van Hi-Jack: www.mpcclub.com
Ongetwijfeld zijn er genoeg DP-1500 gebruikers zijn die de verbinding wel aan de praat hebben gekregen. Het kan namelijk ook zijn dat je het apparaat op de verkeerde manier benaderd en als dat het geval is, dan zal een andere netwerkkaart natuurlijk ook niet helpen.
Als je een review schrijft lijkt het me ook logisch dat je iets beschrijft over je gebruikservaring, beeldkwaliteit, installatie, etc. Zo vind ik het namelijk vervelend dat het niet mogelijk is de beschikbare media (naar wens) te sorteren en nieuwe(re) codecs niet ondersteund (kunnen) worden. Aan de andere kant is het wel weer leuk dat je d.m.v. KHTML webpagina's kunt maken en via truukjes gewoon kan browsen op internet.
Wat bedoel je eigenlijk met beperkte mogelijkheden van de afstandbediening?
Na deze review ben ik hem weer gaan gebruiken. Er was inmiddels een nieuwe firmware uitgekomen, die probeerde ik te installeren via de instructies op de website. Lukte niet, Linksys ge-emailed, kreeg meteen antwoord met een goede instructie. Dat vind ik het algemeen toch zo dat veel computerboeken en tijdschriften het begripsvermogen van (betrekkelijke) computerleken overschatten. Hoevaak ik niet uren heb zitten puzzelen op een probleem waar ik na de oplosssing gevonden te hebben, dacht :"als ze het zó gezegd hadden, had ik het meten begrepen"
Ik heb geen harddisk op de 1500, die kwam pas op de 1504.
Verder heb ik hinder van de regio beperking. Ik bestel nog wel eens uit het buitenland (laatst bv. Korea) en die weigert hij. Mijn kruidvat speler pakt ze zonder moeite.
Dus nogmaals: goede speler, maar voor wat wat ik er mee kan doen, inderdaad te duur.