Gigabyte Radeon 9200SE 128 MB (AGP) Review

n-i-x 21 april 2005, 453 views

Gigabyte Radeon 9200SE 128 MB (AGP)

Pluspunten

• Stil.

Minpunten

• Sloom.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze kaart heeft een jaar lang in mijn pc gezeten, waarna ik er een snellere in gestopt heb. Mijn redenen om de kaart te nemen waren:
-Toen speelde ik nog niet zoveel 3d spelletjes.
-De kaart was goedkoop.
-Een 9200 SE is toch weer sneller dan een Unichrome ( = geïntregeerde chipset )

Over de prestaties kan ik vrij kort zijn: Speel alleen 2d spellen en spellen uit de 20e eeuw ( van voor 2000 dus ), dan lijkt het net alsof ie snel is. Verder zal je waarschijnlijk zo erg terug moeten vallen op lagere resoluties en speciale effecten uit moeten schakelen, dat de spellen er vanzelf als 20e eeuwse spellen uit gaan zien. Helaas zijn er ook geen mogelijkheden om de kaart te versnellen: De kaart is onmodbaar, en overclocken lukt alleen bij de core, terwijl het geheugen juist sterk beperkend is op deze kaart. Voor 2d-gebruik is zo'n kaart echter prima, mischien zelfs beter dan vele nieuwe kaarten vanwege de passieve koeling.
Voor mensen die een absoluut geruisloze pc willen hebben, en geen 3d spellen spelen, kan de kaart dus alsnog intressant zijn.

Heb jij ook een Gigabyte Radeon 9200SE 128 MB (AGP)?