Specificaties Actie-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Max Payne 3, PC (Windows) Review

mkools24 4 juni 2012, laatste update op 4 juni 2012, 1.599 views

Max Payne 3, PC (Windows)

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Teveel cut scenes
  • Sloppy graphics
  • Console port
  • Scripted aktie

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 1
Geluid Score: 3
Beeld Score: 1
Gameplay Score: 1
Ok ik zal even de review invullen. Sorry ik moest ineens weg vandaar dat ik daar nog niet aan toegekomen was. Ik heb meerdere redenen voor een slechte review.

Rockstar beweert dat de PC versie geen console port is maar dit is het overduidelijk wel. Ik heb een systeem met twee 6970's in Crossfire, een i7 2600K en 16 GB RAM en het spel is totaal niet smooth. Het heeft echt de sloppiness van een console port zoals je dat ook bij de PC versie van GTA IV zag.

Je ziet het ook aan de besturing, het wapenwiel bijv. het is allemaal op een controller gericht en niet op een muis. Het is dus overduidelijk wel een console port. Ik heb rondgesnuffeld op internet en de meeste mensen zijn het daar wel over eens.

Ten tweede de graphics, totaal niet hoogstaand maar de systeem eisen zijn toch belachelijk hoog en op mijn systeem van 2000 euro wat een paar maanden oud is is het niet eens speelbaar op de hoogste resolutie.

Ten derde de cut scenes, dat zijn er teveel, veel teveel. Als het verhaal nu ook nog maar enig boeiend was dan zou ik het nog niet eens zo erg vinden. Ik had overgens ook veel liever de stripverhalen gehad net als bij Max Payne 1 en 2, dat droeg veel meer bij aan de sfeer en ook zeker aan het grote succes van die games. Ook is het spel veel te groot door al die cut scenes. 30 GB slaat echt nergens op.

Dan de scripted aktie, in de cut scene springt Max door een raam, of een auto rijdt weg en je mikt dan al automatisch op de banden en dan mag je na de cut scene ook nog eens een keertje schieten. Je hebt veel te weiig vrijheid om zelf dingen te doen.

Deze game mist alles wat 1 en 2 wel hadden. Het lijkt een beetje afgeraffeld spel, het is veel schieten en het verhaal is vrij linear. Ik voel me dan ook vrij opgelicht dat ik 50 euro voor deze game heb betaald op Steam. Als ik dan zie dat deze game overal een 9 of 9.5 krijg als review cijfer neem ik die reviews al niet meer serieus.

Vroeger pre-orderde ik blind Rockstar games, maar de laatste tijd is het niet veel meer. L.A. Noire was een flop en Max Payne 3 is al niet veel beter. Ik kijk dus wel beter uit de volgende keer voor ik weer 50 euro weggooi.

Heb jij ook een Max Payne 3, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Ik draai het op een 2500k met 16gb ram en GTX570 maxed out hoor.
Geen problemen hier hoor.

Kijk anders is ff naar je drivers, support het spel wel al CF?

Daarnaast kan je ipv blind te kopen via steam, ook even googlen.
Het spel heeft mij 29 dollar gekost....

Kan hem gewoon online spelen (wat ik overigens ook wel lachen vond, 1ste x gelijk MVP)

Cutscenen zijn wel kut, beetje jammer dat ze niet kan overslaan, maar aan de andere kant maakt dat het wel een verhaal.

Ik heb nergens aangemerkt dat hij van een console komt hoor, als je gun wil switchen gebruik je ipv een gunwheel gewoon 1 / 2 / 3 / 4 en er is niets aan het handje.

Wat ik overigens wel klote vind is dat je niet normaal kan springen op dozen, krijg altijd die achterlijke slow jump, iemand enig idee hoe je kan klimmen en klauteren?
Maar die gunwheel geeft wel aan dat het een port is ;)
(zoals bij skyrim de Q-knop ;))
Druk eens op de 'e'-toets als je wilt klimmen... :)
En waar baseer je deze review precies op?
In mijn ogen is dit nu namelijk puur een 'ragereview' die waarschijnlijk is gemaakt op basis van het feit dat je gewoon een computer hebt die MP3 helemaal niet aankan?
Inderdaad. Als je zulke sterren gaat geven onderbouw het dan teminste.
Ik kan me wel voorstellen dat je voor ¤50 voor een PC-game ook een goede verwacht. Ik ben het totaal eens met je 30 GB, dat is simpelweg bizar groot.

Maar je moet toch wel iets aan verhaal/actie leuk hebben gevonden om het spel überhaupt te kopen?
Ik heb MP1 en 2 helemaal grijs gespeeld en die speel ik af en toe nog dus deze kocht ik uiteraard blind. Maar nee ik vond het echt totaal niet boeiend dit.
De onderbouwing mist inderdaad

@mkools24 als je echt kritiek wil leveren, zorg er dan tenminste voor dat de review er enigszins goed uitziet en het het uiterlijk heeft of je er tijd in hebt besteed. Het komt nu namelijk niet serieus over. Daarnaast heb ik een aantal vragen met betrekking tot jou minpuntjes:

- Console port: Wat zou er volgens jou dan anders moeten zijn? Ik heb het spel zelf gespeeld en ik kan niet zeggen dat ik iets mis of dat ik een besturing onhandig vind.

- Sloppy Graphics: Ik ben misschien niet veel gewend, maar ik vind het er goed uitzien, vergeet niet dat er in Max Payne een hoop effecten zitten die een bepaalde sfeer horen te creëren. Wat had je er dan van verwacht?

-Scripted aktie: Games zijn 1 en als scripts, net als films. Wat had je anders gewild? Een GTA achtige game? Misschien dat je dan moet wachten tot GTA5.

-La Noire: Hoezo vind jij dit spel een flop, ik kan namelijk geen recensie over dit spel van jou vinden.

[Reactie gewijzigd door Hakulaku op 4 juni 2012 01:10]

Wat betreft de cutscenes: helemaal met je eens. zijn er inderdaad veels te veel en ze duren veels te lang.

Graphics zijn in mijn ogen prima, en het spel loopt ook erg soepel op mijn pc. Is dus een kwestie van wat je gewend bent :)

Dat het een console port is: merk ik niks van, en interesseert me eigenlijk niet zo zolang je er niets van merkt. Bediening is lekker simpel en soepel.

oftewel: erg leuk spel! :Y)

Tegen de doos staan en E drukken. Dan trek je jezelf op. Gister ook achtergekomen bij over een muur of iets gaan.

Ik vindt het overigens niet vervelend die verhaal scenes. Was in 1 en 2 ook, dus dat had je wel kunnen verwachten zeg ik dan. Dat het spel groot is is toch niet uitzonderlijk?zijn meer grote games.

Ik heb de review niet gelezen want ik zie bij reacties stukjes uit de review gequote staan en daar kan ik me niet in vinden.

Ik vindt de slowmotion moves vet en volgensmij is er nu wel nieuw dat als je op de vijand afloopt en je normaal schiet je een paar klappen geeft/tegen de grond werkt en dan afschiet of is dat niet nieuw?heb ik 1 en 2 nog nooit geprobeerd, dus vandaar t misschien nieuw is voor mij.
Ik vermaak me prima met deze game en kan me niet vinden in de genoemde kritiekpunten.
Het enige mogelijke minpunt is de lengte van de singleplayer campaign (op =op ;( )
Sorry hoor, maar deze review slaat echt totaal nergens op. Dat hij niet soepel draait is onzin, want ik draai 'm met een q6600 @2,8Ghz, 6GB RAM en een HD4870 1GB supervloeiend. Dus dan ligt het niet aan de game, maar aan jezelf. Enige wat ik uit heb staan is MSAA, maar vind het niet lelijk. Integendeel. Vind het er prachtig uitzien. Ook nagenoeg alles kan kapot worden geschoten waardoor bij sommige stukken alles om je oren vliegt.
Aan de besturing is ook niets op aan te merken. Zoals eerder gezegd kan je gewoon op 1,2,3,4 drukken, maar persoonlijk gebruik ik mijn scrollwheel en dat gaat net zo handig.
En nog iets: je hebt rondgesnuffeld op internet wat mensen vinden? Dus dan is het waar en vindt jij het ook maar zo? Wat een grap. Je mag vinden wat je vind, maar onderbouw het tenminste fatsoenlijk.
Minpuntje vind ik ik wel dat Max soms onnodig praat. Voegt vaak totaal niets toe, maar soms ook wel gelukkig.
Weer iemand die het begrip "review" totaal verkeerd heeft begrepen. Als je wil ragen, ga dan ergens op een forum je gal spuwen als je geen fatsoenlijke onderbouwing hebt. Een review is een mening, maar die moet wel gebaseerd zijn op valide argumenten en daarom rammelt deze "review" aan alle kanten.
protip: zet crossfire uit of zoek een profile voor max payne 3.