Pioneer SE-CL721 (Rood, Wit) Review

xboxlivejunk 2 juni 2012, 1.337 views

Pioneer SE-CL721 (Rood, Wit)

Pluspunten

• Bass (!)
  • Heldere hoge tonen

Minpunten

• Bouwkwaliteit eerste gezicht (?)

Achtergrond van Aankoop
Voorheen kocht ik altijd budget oortjes, rond de 15 euro, omdat ik het geluid prima vond. Toen mijn HTC oortjes kapot gingen vond ik het tijd voor een betere geluidservaring. Ik ben naar een grote electronica winkel gestapt en heb wat koptelefoons uitgeprobeerd. Mijn conclusie hieruit was dat ik Pioneer koptelefoons zowel in het hoge- als lage prijs segment het beste geluid vond leveren. Oortjes van dit merk hadden ze hier echter niet, dus ik ben op de Pricewatch gaan kijken. Uiteindelijk deze gekozen om zijn specificaties.

Eerste Indruk
Ik ga nooit meer naar budget oortjes. De bass weergave is super, terwijl alle hoge tonen scherp en crisp blijven. Ik luister voornamelijk Drum & Bass en Dubstep, en het lijkt net alsof mijn oren voor deze tijd 'niet scherp zagen', en dat ze met deze oortjes een bril op sterkte hebben. Vooral met Dubstep is het kwaliteitsverschil enorm groot. Als ik mijn ogen dicht doe is het niet moeilijk om voor te stellen dat ik in een club sta.

Gebruiksgemak
De kleuren van de oortjes, een puntje op het linker oortje en een L-R beschrijving geven duidelijk weer welk oortje in welk oor moet. 3 dopjes in verschillende maten zijn meegeleverd. Er zit ook een schuifje op om de 2 losse kabels dichter naar de oortjes bij elkaar te brengen. Deze werkt op het eerste gezicht goed, maar ik weet niet of het voor mij veel toegevoegde waarde geeft.

Bouwkwaliteit
Kabel is dun en lichtgewicht. De jack is in L vorm, en oogt degelijk. De dikte van de kabel zou redelijk snel voor kabelbreuk kunnen zorgen, hierover voeg ik in een later stadium meer toe aan de review. De oortjes zijn van kunststof, waardoor ze een beetje goedkoop aanvoelen. Dit maakt ze echter ook lichtgewicht wat er voor zorgt dat ze lekken in je oor zitten.

Voor het geluid wat ze brengen voor deze prijs zou ik 5 sterren geven, maar door het een beetje goedkope gevoel van de oortjes gaat er een sterretje af.

De eerste indruk is zeer goed. Het geluid is super. Ik heb de oortjes echter nog niet lang kunnen testen en heel deze review is meer gebaseerd op een eerste waarneming. In een later stadium wil ik meer gaan toevoegen omdat ik er dan meer over kan zeggen. Ik ben nu zo tevreden over de oortjes dat ik gewoon mijn eerste indruk meteen op papier moest zetten.

TODO:
- Foto's
- Overall review in de loop der tijd
- Betere review betrouwbaarheid en bouwkwaliteit
- Test verschillende muziek genres
- Test met games
- Eventuele verzoekjes?...

Heb jij ook een Pioneer SE-CL721 (Rood, Wit)?

Als er nog veel bijkomt zoals en foto's zou ik de review nog niet online geplaatst hebben maar eerst gewacht hebben tot hij er mooi uitziet en er al wat foto's instaan, dan kan je later hem nog altijd beter maken.
Beter 1 review in de hand, dan schijten op een natte krant _/-\o_

Ik heb liever dat alle producten een minimale review hebben van hoe het produkt is, inplaats dat 1/4 een uitgebreide review is. Vind een uitgebruide review wel beter maarja, je kunt niet alles willen.
Dat dacht ik nou ook! haha.. Ik denk dat ik hem nog wel ga uitbreiden als ik klaar ben met al dat harde werken hier bij Tweakers. Elke dag heen en terug van Tilburg naar Amsterdam is redelijk tijdrovend...