Sandisk Cruzer Fit 16GB Zwart Review

iPodKiller 4 februari 2013, 1.517 views

Sandisk Cruzer Fit 16GB Zwart

Pluspunten

• Erg low profile (Kleiner dan een 1 euro munt )
  • Valt nauwelijks op dus je kunt hem prima laten zitten in autoradio's of notebooks
  • 'SanDisk SecureAccess™' Handig
  • Ontzettend goedkoop

Minpunten

• Niet de snelste lees/schrijf snelheid
  • Als je hem laat vallen ben je hem kwijt
  • USB 2.0 is niet de nieuwste meer
  • Geen strap meegeleverd wat soms handig kan zijn bij zulke kleine producten

Heb de Cruzer Fit nu al zo'n 8 maanden, gekocht puur voor 1 doel, zo klein mogelijk, en dat doet deze USB stick prima. Mensen dachten niet eens dat het een USB stick was, zo klein is de Cruzer fit. ;)

De prestaties zijn niet wonderbaarlijk goed, maar prima voor normaal gebruik. Maar voor 15 euro mag je ook geen wonderen verwachten. Enige minpunt is dat mijn notebook mijn USB af en toe niet herkent als deze uit slaapstand komt. Dan moet ik hem eruit pluggen en hem opnieuw erin doen.

Tevens zit er 5 jaar garantie op.

Conclusie :

Wil je voor minder dan 15 euro een kleine USB stick die je in je notebook / autoradio of andere apparaten wilt laten zitten dan moet je voor deze gaan.
Ook is de meegeleverde software van Sandisk ( SanDisk SecureAccess™ ) ook erg handig, je gegevens versleutelen met een wachtwoord.

(foto's zijn niet van mij, ik maak binnenkort foto's)

• Asus K53SV

Heb jij ook een Sandisk Cruzer Fit 16GB Zwart?

Heb 'm zelf ook. Erg handig dingetje!
Gebruik hem in mijn Marantz NR-1601 receiver die helaas nog geen LAN aansluiting, maar wel USB heeft. Een normale stick is erg 'stootgevoelig', wat niet goed is voor zowel receiver als stick.

Werkt prima! Alleen stoor ik me aan het knipperend lampje dat de héle tijd knippert als de receiver aanstaat. Dat ze er nog plaats voor hebben gevonden in dat kleine ding! ;)
Oja, die knipperende led, die knippert steeds, je ziet dan ook niet of de usb iets aan het schrijven/lezen is. Alleen zie ik hem niet omdat ik hem in een notebook gebruik :+ Voor de rest prima ding! :)
Als je hem laat vallen ben je hem kwijt
Weet niet waar jij woont, maar ik heb geen putdeksels en roosters in huis ;)
Maar je hebt gelijk, veel groter dan een USB stekker is hij niet.

Je zou je review kunnen uitbreiden met wat lees-/schrijfsnelheidstestjes bijvoorbeeld, om je statement 'De prestaties zijn niet wonderbaarlijk goed, maar prima voor normaal gebruik' wat meer te onderbouwen.

Verder valt er weinig te zeggen over een USB stickje.. toch?
Nee, ik zal hem niet snel kwijtraken, maar andere mensen misschien wel, als je hem laat vallen in een auto, dan ben je wel bezig met zoeken denk ik. Maar je snapt mijn punt denk ik.

En ik heb deze review snel getypt omdat ik nu op stage zit haha. Ik zal vanmiddag nog wel even een paar tests draaien op mijn notebook. Bedankt voor de feedback.

Voor de rest is de Cruzer Fit prima! ;)