Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer DeathAdder (3500dpi) Review

REDSD 27 mei 2012, laatste update op 27 mei 2012, 2.414 views

Razer DeathAdder (3500dpi)

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Erg precies
  • Bedrading is fijn
  • Mooi om te zien
  • Perfect te finetunen met de drivers

Minpunten

• Niet voor low sentive gamers
  • Hoge Lift of distance
  • Muis werkt niet op elk bureaublad
  • Muismat aan te raden i.c.m.
  • Zijkant vlekt snel
  • Muisknoppen zijkant net iets te groot

Er is al vrij veel geschreven op het internet over deze muis en achteraf wou ik dat ik misschien toch iets verder had doorgezocht.
Ik ben een low sensitive gamer (zoals ze dat geloof ik noemen), wat inhoud dat ik mijn muis redelijk vaak op til om een bepaalde richting op te gaan/kijken.

Ik gebruik tot op heden altijd een mx518, maar omdat deze redelijk aan het slijten is...(het logo is weg gesleten en er begint een gat te ontstaan waar ooit het logo zat.) dacht ik een nieuwe muis te kopen.

De DeathAddder van Razer leek mij een goede keuze naar de vele positief geluiden uit te gaming fora.
Mijn eerste indruk van de muis was dan ook redelijk goed, hij ligt lekker in de hand, is niet zwaar, het klikken van de muisknoppen gaat goed.

Maar de negatieve punten kwamen snel naar voren, helemaal vergeleken met mijn mx518.
De muis werkt niet op de ondergrond van mijn bureaublad, ik moet mijn muismat gebruiken wilt de muis werken. Ik heb een erg licht eiken bureaublad, nooit problemen gehad met geen één optische muis, de DeathAdder is de eerste muis waarbij ik mijn muismat echt nodig heb.

Ik gebruik mijn muismat in combinatie met de Razer Sphex, je zou denken dat dit een ideale combinatie zou zijn, twee producten van de zelfde fabrikant, die zullen hun producten ook wel met elkaar testen.
Maar deze twee samen pakt voor mij niet goed uit, de lift of distance (de afstand van de muis tot de grond die minimaal nodig is om er voor te zorgen dat de muis geen beweging meer registreert) is enorm, ik kan mijn muis makkelijk 5mm op tillen en dan ziet hij soms nog steeds beweging.
Dit is helemaal opvallend, want als ik hem op mijn bureaublad leg, kan ik bewegen wat ik wil en hij registreert helemaal niks.

Een ander klein minpunt zijn de knoppen aan de zijkant, deze zijn net iets te groot.
Als je wat dikke vingers hebt of grote handen zit je altijd een beetje tegen de knoppen aan, waardoor je ze ook per ongeluk zou kunnen indrukken.

De muis is naar mijn mening inderdaad erg geschikt voor pro gamers. Als je altijd al een muismat gebruikt en je bent een high sensitive gamer dan lijkt mij dit wel een geschikte muis.

Maar ben je zoals ik en til je de muis tijdens het gamen vaak op en wil je de muis eventueel onder verschillende ondergronden kunnen gebruiken dan zou ik deze muis links laten liggen en verder de markt af speuren op een degelijke muis die ook een lage lift of distance heeft.

Edit: ik heb een afbeelding van mijn bureaublad geplaatst om een indruk te geven op wat voor ondergrond de muis niet werkt. De muismat er naast werkt juist weer te goed.

Heb jij ook een Razer DeathAdder (3500dpi)?

Ik heb deze muis ook sinds kort, vind die zijknoppen idd te groot. En ik heb niet eens zo'n dikke vingers, toch druk ik soms die achterste knop per ongeluk in tijdens het gamen.

Verder was het beter geweest als de zijkant ook mat was, voor meer grip (black edition heeft dit).
Ja dat is inderdaad jammer, ook omdat ze allebei in principe de zelfde naam dragen.
Er zou eigenlijk geen verschil in moeten zitten, want op het eerste gezet lijkt het alleen een andere kleur.
Hmmm strange...:D
Ik heb zelf een creme-achtig bureau zonder gebruik van een mat en doet het prima op.
Ik weet nog dat ik een tijd moest liggen na operatie en de razer deed het bij mij zelfs op mijn kleren zonder performance verlies hehe.
Zijknoppen heb ik ook geen last van, want mijn duim rust eronder. Ik heb btw geen dikke handen en vingers :D.

Maar waarom til je je muis op ?!? Zelf kantel ik em iets als ik het erg ver moet verplaatsen ofzo. Ook hier geen problemen met Lift of distance van 5mm.
Misschien ligt het aan je driver, zou wel raar zijn. Gebruik op het moment geen razer drivers hier.

Ik heb de deathadder al een aantal jaren (5 I think ) en nu begint ie met wat kuren, nl de rechtermuisknop wilt niet altijd ingedrukt blijven bijv. bij het om je heen kijken in games.
En de bovenkant kan fragiel worden na jaren.
Probeerde het schoon te maken en het is mogelijk om de top weg te halen maar bij mij begon ie te scheuren daardoor :( . En ik ben ERG voorzichtig met mijn spullen. (zoek nog een deathadder top als iemand er nog een heeft liggen:D)

Maar verder is het inderdaad een heel goed muis en heb er veel plezier mee gehad.
Ik kantel mijn muis ligt, maar omdat hij nu zo hoog moet schiet hij vaak toch een verkeerde kant eerst op. Bij snelle muisbeweging zoals FPS en DOTA werkt dat alles behalve goed.

Ik gebruik de laatste firmware (die stond er al op namelijk). Ik heb het eerst met de standaard windows drivers geprobeerd en daarna met de razer drivers, maar het resultaat was het zelfde.

Ik plaats wel even een foto van mijn bureaublad en mijn muismat dan krijgen mensen misschien een indruk.
Ik heb dezelfde kleur bureau en bij mij "schaatst" het er overheen zonder problemen hehe.
Maargoed, als ie het verder maar doet.
Veel plezier met de deathadder.
Daar sla je de spijker op zijn kop. Ik gebruik sinds kort ook deze muis, en ik ben erg blij met de 3500 dpi. Al moet ik zeggen dat de muis precisie verliest in de meest gevoelige stand. In games heb je daar geen last van, maar als je precies een klein kruisje van een vervelende reclame-popup wilt wegklikken, dan klik je per ongeluk toch op de reclame :+

Ik gebruik een harde muismat en kwam er net achter dat je helemaal gelijk hebt over de tilhoogte. Je moet het ding inderdaad gigantisch optillen voor je gevoel. Maar ja, het is bedoeld om dat niet te hoeven doen, je moet deze muis zo instellen dat je na 3 centimeter bewegen aan de andere kant van het scherm zit. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Ik heb ook vrij grote handen, dit is de enige muis waar mijn hand helemaal op kan liggen. Een standaardmuis is te klein. Toch heb ik geen last van te grote knoppen aan de zijkant. Ze zijn aan de grote kant, maar niet te groot.
Hij geeft al aan dat het een low sens gamer is, dit betekend dat hij veel moet bewegen om de cursos te bewegen. Met schietspellen verhoogt dit je precisie. Met 3 centimeter bewegen 2 360's draaien is niet echt ideaal voor schiet spellen :). Ik hoor verder veel positieve geluiden over de Deathadder een hoop mensen zweren erbij.
Ja inderdaad en dat is ook zeer te begrijpen, ik heb de mijne vandaag terug gestuurd.
Ik ben momenteel de corsair m60 aan het proberen, deze bevalt tot nu toe een stuk beter, maar de ergonomie van de mx518 blijft tot nu toe wel erg fijn, het is jammer dat de g400 van logitech ook zo een hoge lift of distance heeft :(