Twinmos 8D25KK-TW 1GB (1x 1GB) DDR2 Review

de_harde_kern 25 december 2007, laatste update op 27 december 2007, 437 views

Twinmos 8D25KK-TW 1GB (1x 1GB) DDR2

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Stabiliteit

Minpunten

• Ziet er wat 'saai' uit

Stabiliteit Score: 5
Ik heb dit geheugen gekocht omdat het lekker goedkoop was ( niet veel duurder dan langzamer geheugen ) en omdat ik in eerste instantie niet van plan was ver over te gaan clocken.

Ik heb het besteld bij empc en het zat in een antistatisch zakje. Twee stuks. Op zich niet erg goed verpakt, maar dat komt dus meer door empc.
Het geheugen ziet er simpel uit maar dat mag je wel verwachten als de prijs zo laag is. Op het begin van het gebruik van dit geheugen heb ik het niet overclocked maar toen ik daarna in V&A standaard geheugen zag dat hoog clockte ging ik toch maar eens een beetje spelen.

Algemene beoordeling:

Het geheugen heeft een perfecte prijs/kwaliteit/snelheid/enz. verhouding. Het clockt lekker over ( waar ik straks meer over zal zeggen ) en geeft geen kick.
Het ziet er niet super uit maar zoals eerder gezegd was dit ook niet verwacht voor geheugen van destijds 30 euro ps.
Ik ben erg tevreden met dit geheugen en zal dat later ook laten blijken.

Featureset:

Ja ik heb eigenlijk geen idee wat ik hier moet zetten maar het geheugen heeft geen heatspreader ( wat ook duidleijk niet nodig is ) en verder geen bijzondere kleur of iets dergelijks. Daarom gewoon een voldoende voor dit punt. Ook bij overclocken heeft dit geheugen niet echt een heatspreader nodig.

Stabiliteit:

Het geheugen is zo stabiel als de fundering van een huis. ls ik een foutmelding kreeg in Windows Vista lag dat aan mijn processor die een te laag voltage kreeg. Met het geheugen heb ik nooit problemen gehad wat stabiliteit betreft. Urenlang memtest is geen probleem voor dit geheugen, ook niet op hoge clocksnelheden.

Overclockbaarheid:

Dit is eigenlijk de rede waarom ik deze review schrijf, want ik wil eigenlijk weten of de door mij ervaren clocksnelheden bijzonder zijn voor dit budget geheugen.
Standaard:
Standaard dit geheugen op een kloksnelheid van 800Mhz met een CL van 5-5-5-18 en op het standaardvoltage van 1,8 Volt die het geheugen van mijn moederbord krijgt loopt dat hardstikke stabiel. Op het standaardvoltage kreeg ik het geheugen ook nog op 850Mhz maar daarboven had het toch iets meer voltage nodig.
Overclock:
Ik heb met dit geheugen een beetje gespeeld, want ik heb niet voor niets een moederbord van 150 euro daarvoor gekocht ( de Gigabyte P35DS4 ) en kwam uiteindelijk op de volgende resultaten:
Intel Pentium E2160 ( 9X200 @ 8X375 ) 3,00Ghz. @ + 0,050 Volt
2X1GB Twinmos PC6400 DDR800 @ DDR900 CL 4-4-4-15 @ 2,1 Volt

Zelf vind ik dit erg nette resultaten die duurder geheugen ook halen op hetzelfde voltage. Ik weet niet of dit standaardoverclockresultaten zijn maar ik ben trots op mijn geheugen :)

Prijs:

Over de prijs heb ik al iets gezegd. Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Het was het goedkoopste PC6400 geheugen dat ze hadden en het klokt best aardig over.

Conclusie:

Al met al ben ik zeer blij met dit geheugen en heb ik geen spijt van de aankoop.

Edit: CPU-Z screen bijgevoegd.

Heb jij ook een Twinmos 8D25KK-TW 1GB (1x 1GB) DDR2?

als je timings op 444-12 kunnen lopen, dan zullen ze vaak ook wel 4-4-4-10 trekken... maar wel leuke review over een artikel dat gebruikelijk altijd overgeslagen wordt....
Je geheugen loop op 750Mhz, dat is 50mhz onder waarvoor je geheugen bedoelt is. Het is dus eigenlijk nog niet eens een overclock :P Scratch that, in je review staat dat ie 900 loopt. Je draait dus 2:3 of 4:5?

Je E2160 op 3Ghz is wl netjes overigens ;)

Mooie review, goed dat je even de tijd hebt genomen voor dit, zoals ^^ al aangeeft word dit snel overgeslagen bij de reviews.

[Reactie gewijzigd door omgwtfbbq op 25 december 2007 14:53]

5:6, heb het plaatje voor bewijs bijgevoegd ;)

In de bios stond iets van FSB-MEM verhouding, die heb ik op 2,4 gezet, een standaard waarde.

[Reactie gewijzigd door de_harde_kern op 27 december 2007 17:59]