Specificaties All-in-one met Ci7-2600 en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" 3.4 GHz (Core i7 2600) (mei 2011) Review

magnat505 21 mei 2012, laatste update op 21 mei 2012, 1.789 views

Apple iMac 27" 3.4 GHz (Core i7 2600) (mei 2011)

Pluspunten

• Snelheid
  • Uiterlijk
  • Draadloze opties met airdrop en apple tv.
  • Maakt haast geen geluid als hij aanstaat.

Minpunten

• Ondanks dat het geld het waard was, was het toch wel redelijk prijzig.

Features Score: 5
Hoe het begon

Net zoals meerdere Mac gebruikers heb ik ook Windows sinds de start van 95 gebruikt.
Uiteindelijk na 2 jaar windows 7 te hebben gebruikt was ik echt toe aan iets anders dan windows en zag toen iemand in mij klas een mac gebruiken.
Geen idee wat het was en maar eens kijken hoe dat werkte, in ongeveer een uurtje was ik er helemaal mee weg en besloot toen er maar eens 1 aan te schaffen.
Toen ik op de apple website keek zag ik 21 en 27 inch schermen met de computer er in was redelijk onder de indruk mede door het strakke design en heb deze aangeschaft met alles derop en deraan.

Snelheid, beeldkwaliteit en geluid

Nu ongeveer 10 maanden in bezig van deze prachtcomputer en ben zeker niet teleurgesteld.
Ondanks het ontbreken van een SSD start hij snel op en zelfs na 10 maanden gebruiken is hij er geen seconde langzamer op geworden.
Meestal vind ik het handig om minstens een paar programma's te hebben draaien. Maar sinds de nieuwe mission control in Lion was mijn laptop macbook pro al flink trager geworden en liep dit soms wat stroef en moest ook even wachten.
Nu met de iMac is daar zeker niks van te merken zelfs met een stresstestje alles aanzetten en gebruiken viel het nog reuze mee (zie screenshot, dit was meer een test om te kijken wat hij afkon).

Het beeld is haarscherp en zeer fel wat handig is als het wat lichter is buiten.
Ook het geluid is niet zo heel slecht, (voor een computer) hoewel dit vast nog wel iets beter had gekund want perfect vergeleken met de rest was dit zeker niet.

Games en videobewerking

De computer lekker ook games draaien er lekker op (meestal steam en steeds vaker app store games). Als het om gamen gaat vind ik het zeer vermakelijk om left 4 dead 2 te spelen, het scherpe beeld maakt dit nog leuker dan het al was.
Ook met videobewerking gaat het heel lekker, weinig hapering en als ik het even vergelijk met mijn windows 7 computer is dit zeker een verbetering ook al zeggen benchmarks en andere technische dingen dat windows soms sneller kan renderen met dezelfde hardware.

Conclusie en Overige

Als laatste wil ik hier nog aan toevoegen dat de magic mouse, trackpad en draadloos toetsenbord ook heerlijk werken. De batterijen gaan echt lang mee en zijn zo weer opgeladen met de oplader die je er bij krijgt.
Wat ook opvalt is ondanks dat er veel aansluitingen in zitten er maar 1 soms gebruikt wordt.
Aangezien muziek draadloos via apple tv word beluisterd en de hardeschijf beneden in het netwerk zit geplugd.

Al in al een mooi apparaat en was elke cent meer dan waard.

screenshots overig:

http://img62.imageshack.u...reenshot20120521at104.png (final cut express 4, videobewerking)
http://img4.imageshack.us...reenshot20120521at104.png (motion 5, videobewerking effecten)
http://img337.imageshack....reenshot20120521at110.png (mission control)
http://img9.imageshack.us...reenshot20120521at110.png (geheugen gebruik)

Heb jij ook een Apple iMac 27" 3.4 GHz (Core i7 2600) (mei 2011)?

Ok sorry zal er morgen even aan werken dit is mijn eerste review en was idd in me hoofd ook een beetje rommelig ;)
Dit is geen review maar jouw ervaring, die twee moet je toch duidelijk onderscheiden.
review van een product is toch soort van je ervaring?
Bij onoverzichtelijke reviews zonder tussentitels is het probleem meestal als je maar een stukje wilt lezen dat je interesseert bv. de software dan moet je gaan zoeken. Ook mis ik foto's en maybe screenshots?

offtopic:
[lay-out tips]EDIT: Ik zie dat je screenshots hebt toegevoegd, proficiat. Maar als je je link een naam wil geven zonder die lelijke url te zien moet je de code [url='hier url']naam[/url] gebruiken. Om deze screenshots in je review te plaatsen de url van je plaatje tussen [img] en [/img] zetten. Let wel op: Je plaatjes best even verkleinen tot de maximale grootte die is toegestaan op Tweakers (556 bij ??) want anders laat ie je plaatjes niet toe.[/lay-out tips]

[Reactie gewijzigd door electrom op 22 mei 2012 17:10]