Boston Acoustics A 250 Kersen (Bruin, Rood) Review

jb044 21 mei 2012, 1.874 views

Boston Acoustics A 250 Kersen (Bruin, Rood)

Pluspunten

• Zeer goed geluid, ruimtelijk, vol en gedetailleerd
  • Prima design, mooier in het echt dan op de foto!
  • Goede gevoeligheid, je hebt dus niet perse een zware versterker nodig

Minpunten

• Afwerking van mijn specifieke setje, laten we het houden op een maandagochtend produktie en het waren kleinigheden
  • Staat niet heel stevig

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze speakers nu een aantal weken in mijn bezit en ben er zeer blij mee, echt een super geluid. Veel beter dan de goedkope towers die ik eerst had. Het zijn overigens de spiegel zwarte versies, maar die staat niet in de PW dus vandaar hier mijn review.

Was eigenlijk van plan om wat hoger in te stappen maar de verkoper van de kwalitietsaudiozaak om de hoek raadde dat met klem af omdat mijn Denon AVR-1909 hier niet geschikt voor zou zijn. Nu kun je eigenwijs zijn en alsnog speakers kopen die per stuk duurder zijn dan mijn receiver, maar mijn redenatie was:

"Deze klinken eigenlijk zeer goed en voor het geld (500 euro voor een setje) kun je later alsnog opschalen zonder dat je hier failliet aan gaat"

En ik heb er geen spijt van, eindelijk weer geluid dat mij aangenaam verrast!

Enige minpunt was de afwerking, er ontbrak een dopje op 1 van de schroefaansluitingen van de linker speaker en de rechter had een licht beschadigd frontje. Gelukkig kreeg ik gelijk vervangende onderdelen van de winkel, maar toch het is wel slordig voor al met al toch ook geen budget speakers.

Geluid is mooi ruimtelijk en gedetailleerd en voor het formaat van de woofers (5 1/2") komt er een imposante bas uit. Al met al een aanrader! Natuurlijk kun je voor 1000 of meer p/s beter spul krijgen, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van deze Bostons is echt zeer goed te noemen.

• Denon AVR-1909

Heb jij ook een Boston Acoustics A 250 Kersen (Bruin, Rood)?

Welke speakers wilde je dan kopen?
Had de Tannoy Revolution Signature DC6T op het oog, maar die zijn inmiddels niet meer leverbaar. Sowieso een heel andere prijsklasse. Nog even zitten dubben over een setje DC8T's met lichte gebruikersschade, maar zelfs met 50% korting vielen die ruim buiten mijn budget :)

Uiteindelijk kan ik hier een 5.0 setje van bouwen voor minder geld dan een enkel setje van de Tannoy's die ik eerst in gedachten had :D