Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje) Review

Daso151 20 december 2007, 885 views

Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje)

Pluspunten

• zeer mooi uiterlijk, niet te hip maar toch leuk
  • niet zo'n opvallende " laptoptas met groot Targuslogo"
  • veel vakken
  • uithaalbaar vak
  • veel schuim, draagt erg fijn
  • gewoon lekker stevig en betrouwbaar

Minpunten

• toch wat duurder dan de gemiddelde backpack van Targus
  • niet superveel plek voor boeken of een jas o.i.d
  • dubbelslaande schouderband wanneer je een jas aanhebt

Kwaliteit Score: 5
Ik zal ook even een review schrijven, om de tekst van makafacka eventueel aan te vullen. De foto's zijn erg goed, mijn complimenten daarover :) Ik studeer zelf fotografie, maar vond deze productfoto's erg duidelijk!

Voor mijn Asus F3JA zocht ik een goeie tas. Dit apparaat is inmiddels al derdehands, maar ziet er nog prima uit, dus ik wilde dat graag zo houden. Ik zocht echt een combinatie van een schooltas en een laptoptas. Ik reis elke dag. Bovendien heb ik echt een zwakke rug. Dus het stond voor mij wel vast dat de tas niet te slap mocht zijn. Ik besloot maar 59 euro uit te geven aan een stevige en betrouwbare tas. Eentje met veel schuim erin. Een tweede eis was dat er een apart laptopvak inzat, voor als ik zou besluiten de laptop van lokaal naar lokaal te slepen, of in een andere tas te vervoeren. Met deze tas staat die optie iig nog open, maar dat maakt de tas wel wat duurder dan de gemiddelde laptopbackpack van Targus.

De vakverdeling (van de rugkant gezien naar buiten toe):

- Het hoofdvak:

Hier steek je de laptop in, met daarvoor een netje voor de lader. Als je die twee dingen erin hebt zitten is het vak nog niet vol. Ik heb een HD, de WD Essential edition, en ik denk eerlijk gezegd dat die ook nog wel in dit hoofdvak zou passen. Nou neem ik die HD nooit mee. Ik doe er bijv. wel mijn koptelefoon en broodjes bij. Dan hou je nog wel plek over voor eventueel een muis, klein boek of een kleine HD ofzo.

- Het tweede vak:

Het vak daarvˇˇr is voor eventuele mappen, portemonnee en andere zooi. Mappen wordt denk ik wel proppen. Het vak bevat een cdmapje, een met een rits afsluitbaar vak (klein) en een met klittenband afsluitbaar vak (groot). Dit vak is best hoog. Wat ik in dat vak steek: Portemonnee, paspoort, A5 notitieboek van +- 1,5 cm dik, usb sticks, een flesje drinken, sleutels, zakdoekjes, dat soort dingen. Dat vak kun je apart afsluiten. Ik hoef niet echt meer boeken mee te nemen, dus weet niet precies hoeveel er in gaan. Ik denk niet zo heel veel, de tas heeft toch een vrij plat model i.v.m sommige andere backpacks. Wat ook fijn is, is dat je niet meteen ziet dat er een laptop in zit. Klinkt misschien stom, maar dat vond ik ook een voordeel, omdat ik toch elke dag op een druk station sta.

- Het voorste vak:

In dit vak doe ik alleen pennen en dingen waar ik snel bij moet, dit is ook maar een klein vakje. Wel fijn dat er een vakje is met een naamkaartje waar je je gegevens op kunt zetten.

- Een mp3speler-vakje aan de zijkant:

Hierin gaat mijn muis.

- Het andere zijvakje:

De andere kant heeft ook een zijvakje, dat heb ik over, maar kan ook een mp3speler of iets anders in, bijv. een portemonnee ofzo.

Heb deze tas gekocht bij Com4, maar had duidelijk te maken met een maandagochtendproduct. De naden waren slecht, veel dingen waren scheef genaaid. Er kwamen in een week tijd erg veel draden los. En toen kwam ik thuis, en zag ik tot mijn schrik dat een van de schouderbanden half door was :S Maar ik kreeg gelukkig meteen een nieuwe tas mee, en die doet het tot nu toe goed (2 dagen in gebruik). Dat meisje vond het ook vreemd, want Targus is een heel goed merk. Volgens mij hadden ze net een nieuwe naaister in die fabriek :P Maar goed, de nieuwe tas voldoet wel gewoon prima. Ik merkte dat er zoiezo een stuk extra binnenwerk inzat wat er bij de eerste tas helemaal niet was. Dus het was gewoon een slecht product.

Ik vind deze tas erg fijn. Ik heb nog niet een keer last gehad van ernstige rugpijn door de toepassing van het schuim in de tas. Dat draagt erg fijn. Wat wel een nadeel is, is dat de schouderband 2x dubbel slaat als ik hem om wil doen. Dat is wel even wennen. Maar voor de rest ben ik erg tevreden met deze tas. Ik krijg veel complimenten dat het zo'n mooie tas is :) En hij voelt gewoon betrouwbaar aan, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste van alles.

Heb jij ook een Targus Urban Backpack (15.4", Zwart/Oranje)?

Als je fotografie studeerd, waar zijn dan jou foto's? ;) (of kopieer die van makafacka met bronvermelding)
verder nette review!! en over het uithaalbare vak als pluspunt heb ik volgens mij niets terug gevonden in je review, kan ik ook mis hebben.
Hoeveel heb je er voor betaald bij Com4? je zegt max 59 euro, maar nergens een precieze(-re) prijs.

Verder (nogmaals) een goede heldere review.
dank je. En het is studeert met een t :P Ja, als ik had gewild hadden de fotos erbij gekund. Maar je ziet ze al als je naar beneden scrollt omdat de 2 reviews toch boven elkaar komen dus dat leek me onzinnig.

Van dat vak staat in de eerste alinea.

Ik woon in Tilburg, de afhaalprijs van de tas is 59,95.