Sennheiser RS 120 II (Zwart) Review

Oparob 18 mei 2012, laatste update op 18 mei 2012, 2.499 views

Sennheiser RS 120 II (Zwart)

Pluspunten

• goed geluid, perfecte pasvorm, K.I.S.S. keep it simple sucker

Minpunten

• laadtijd van de batterijen

Eerst ging er veel mis, na wat telefoontjes bleek de earphonejack van mijn tv gebrekkig.http://tweakimg.net/g/s/frown.gif
Nu aangesloten op een andere bron, werkt alles perfect.http://tweakimg.net/g/s/wink.gif

Ik kan deze set aanraden voor gebruik met functionerende bronnen.http://tweakimg.net/g/s/smile.gif

Prijs en kwaliteit zijn goed op elkaar gepast.http://tweakimg.net/g/s/smile.gif

Heb jij ook een Sennheiser RS 120 II (Zwart)?

Ik heb de 120 II geprobeerd nadat mijn oude RS 140 stuk was gegaan.
Ik zou zeggen "niet doen"
Het draagcomfort is stukken minder gewoon twee stukken schuimrubber op je oor.
Maar erger nog, de 120II heeft erg slecht geluid (lees weinig) laag ten opzichte van de 140.
Ik heb nu de 130 tweedehands gekocht en die is toch echt veel beter in alle aspecten dan de 120 II en eigenlijk ook mooier dan de 140.
Ik had ook de 180 geprobeerd en die was dus echt mooi maar de zend techniek is veranderd en dan kan je dus geen gitaar meer spelen (latency)
Alleen FM koptelefoons hebben daar geen last van.
Hmm, niet heel erg gedetailleerd. Hoe zit het met het geluid als je naar een andere kamer loopt?
Leuk ook die smilies in link vorm...
Ik denk dat iemand drag 'n drop heeft gedaan... http://tweakimg.net/g/s/wink.gif, dat krijg je als je de smilies sleept naar je bericht..
Zit nog steeds te zoeken naar de review op deze pagina.oeps,....wel erg karig.

Ik heb zelf al jaren een RS 130.
De laadtijden heb ik eigenlijk nooit gemeten, ik gebruik hem af en toe en met een volle lading gaat hij volgens het boekje 24 uur mee.
Het geluid is erg goed, zal wel niet veel schelen met de RS 120 , zit bijzonder ! comfortabel, je merkt amper dat je hem op hebt, en ik kan door mijn huis alles goed en helder ontvangen.
Zoals met alles is een goede geluidsbron/aansluiting wel een pré.
Maar... voor gamen zijn deze draadloze hoofdtelefoons minder geschikt. Als je het volume hard hebt staan en er is plotseling een harde knal/explosie, dan zet de Sennheiser het geluid automatisch een tikkie zachter. Het duurt dan ffkes voordat het volume weer op het zelfde niveau is.
Let er op bij het opladen dat je de hoofdtelefoon goed in de houder zet. Die kan zomaar een ietsje verschuiven ( beugel is niet recht) en dan stopt ie met opladen.
De RS 130 is geloof ik niet meer te koop,maar je zal met de RS 120 wel een gelijkwaardige hebben.Aanbevolen.

Offtopic - Voor wie het weten wil deze tip: Ik heb de RS 130 via de main-out van mijn mengpaneel aangesloten. Eenvoudig doorgelust via een adapter ( cinch naar 3,5 mm jack) naar mijn Logitech 2.1 speakerset en vervolgens de RS 130 aangesloten op mijn hoofdtelefoonaansluiting van mijn speakerset.Die hoeft niet eens aan te staan, en ik kan dan via het mengpaneel ook de inputvolume regelen.Dan kan ik de hoofdtelefoon aansluiting op mijn mengpaneel gebruiken voor mijn HD 380 Pro.Beide hoofdtelefoons werken dan ook gelijktijdig.