Sony SmartWatch Zwart (Zwart) Review

jvjan 17 mei 2012, laatste update op 17 mei 2012, 2.649 views

Sony SmartWatch Zwart (Zwart)

Pluspunten

• Accu
  • Bediening scherm

Minpunten

• Verbinding met telefoon
  • Activeren voor tijd
  • Lader

Sinds 3 dagen de eigenaar van de Sony Smartwatch. Ik heb de Sony Smartwatch gekocht omdat ik regelmatig fiets met muziek van mijn telefoon. Het leek mij erg handig om tijdens het fietsen een ander nummer te kiezen, een inkomend gesprek af te wijzen en het lezen van smsjes zonder de telefoon te pakken.

Gebruik

Voor bovenstaande punten is de Sony Smartwatch goed te gebruiken. Het scherm bedient eenvoudig en hij doet wat het moet doen. Op de fiets en in de regen blijft het zijn werk doen. Inkomende oproepen worden weergegeven en kunnen eenvoudig weggedrukt worden, (voor het oppakken heb je toch echt de telefoon nodig) een volgend nummer selecteren is erg simpel en smsjes zijn ook vlot te lezen op het kleine schermpje. De accu duur is goed, ik heb het nu een keer opgeladen en de batterij is nog halfvol na 3 dagen vol gebruik.
Toch zijn er ook verschillende dingen die erg tegenvallen. De grootste ergernis: de bluetooth verbinding wordt niet automatisch hersteld als deze is verbroken. Het ligt niet aan mijn telefoon, de gebruiksaanwijzing is duidelijk, als de verbinding is verbroken moet het programma op je telefoon worden uitgeschakeld, smartwatch uit en weer aan en de verbinding moet op dezelfde manier als de eerste keer tot stand worden gebracht. Het bereik is ook niet best, als ik meer als 5 meter van mijn telefoon wegloop dan wordt de verbinding verbroken. Daarnaast geeft de sony smartwatch alleen de tijd weer als je op het knopje drukt. Het is natuurlijk wel android, het kan zomaar gebeuren dat daar een app voor wordt geschreven zodat de tijd continu wordt weergegeven.
Nog een minpunt, er zit geen universele oplader bij. Nu heb ik weer een extra oplader op mijn nachtkastje. Erg jammer en volgens mij was dat niet nodig

Kwaliteit

Het horloge voelt goed aan. In combinatie met het meegeleverde bandje voelt het comfortabel aan de pols en het is zeker niet te groot. Hij had wel dunner gemogen, de aangegeven dikte is zonder clip(!) en dat was voor mij eerst even slikken.
De bluetooth verbinding is gewoon slecht. Daarnaast het feit dat de verbinding niet automatisch tot stand komt naar de eerste keer is een regelrechte afknapper. Of dat softwarematig kan worden opgelost door een update weet ik niet maar als ik van te voren wist dat ik per dag zo'n 10 keer de verbinding handmatig tot stand moest brengen denk ik niet dat ik dit horloge had gekocht.
Het scherm is ondanks de lage resolutie van 128 x 128 pixels voor mij goed genoeg. Het is niet te vergelijken met de kwaliteit van een iPod Nano maar ik ben ook niet van plan om het horloge te gebruiken om foto's te kijken. Ook bij helder daglicht kan ik de teksten goed lezen en dat is voor mij belangrijk.

Als ik kijk naar de reden van aanschaf en naar hetgeen wat de Sony Smartwatch kan zou ik tevreden moeten zijn. Toch ben ik het niet. Het telkens opnieuw verbinden met de telefoon en het feit dat er geen tijd wordt weergegeven zonder de smartwatch handmatig te activeren zijn voor mij dusdanig grote minpunten dat ik dit product vooralsnog niet kan aanbevelen. Hopelijk komt er een software update uit waarmee bovenstaande punten opgelost worden.

• HTC desire HD

Heb jij ook een Sony SmartWatch Zwart (Zwart)?

waar heb je hem zo snel kunnen kopen, online of in een winkel?
Goed zoeken he ;)
Bij www.t-online-shop.nl binnen 2 dagen in huis.
Het is wel een gaaf horloge, maar niet echt praktisch. Verbinding met telefoon is echt slecht.
Misschien heb ik een maandagmorgen horloge en gaat het bij jou wel goed. Ik ben heel benieuwd. Succes!
Wat jammer voor je dat hij tegenvalt.
je hebt een mooi uitgebreide review geschreven!
Hij staat wel mooi bij je, zie ik op de foto.