Sony SmartWatch Zwart (Zwart) Review

Jan1986 15 mei 2012, laatste update op 15 mei 2012, 1.648 views

Sony SmartWatch Zwart (Zwart)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Comfort bandje
  • Bediening scherm

Minpunten

• Dikte
  • Verbinding met telefoon
  • Resolutie scherm
  • Lastige installatie met allemaal losse apps

Dit wordt mijn eerste review.

Uiterlijk

Vandaag is mijn sony smartwatch binnengekomen.
Wat als eerste opvalt is dat er geen universele lader bij zit maar een afwijkende usb lader zonder losse stekker...
Het horloge zelf ziet er optisch goed uit. Alleen de dikte valt erg tegen. iPod nano is 8 mm incl. Clip en deze is 8 mm ZONDER clip.
Het zwarte bandje is van zacht rubber en elastisch.
Nadat ik de sony smartwatch om mijn pols heb gedaan moet ik zeggen dat het niet groot aanvoelt.
Het gewicht is helemaal te verwaarlozen.

Gebruik

Ik heb de sony smartwatch nu welgeteld 4 uur.
Mijn eerste indrukken mbt het gebruik zijn niet uitsluitend positief.
Om te verbinden moet er eerst een aplicatie worden gedownload. LiveWare.
Bij het openen van de aplicatie zie je een hele lijst met aplicaties. Deze moeten dan ook weer 1 voor 1 worden gedownload. Erg jammer dat zoiets niet simpeler is gemaakt.
Het tweede minpunt is het gebruik als horloge. Ik had eigenlijk wel verwacht dat er een klok op zou zitten welke in het zicht zou blijven zodat je hem als horloge kan gebruiken. Dat is dus niet zo. Elke keer als je de tijd wil zien moet je het knopje indrukken of dubbeltikken op het scherm.
De bediening van de sony smartwatch verloopt overigens soepel. Het scherm is groot genoeg om op te
navigeren en reageert goed op het aanraken.
In de auto met de telefoon in de zak is het makkelijk om een contact te selecteren en te bellen. ik rij veel korte stukjes en heb al heel wat halsbrekende toeren uitgehaald om ergens de telefoon vandaan te vissen onder het rijden. Dat is in ieder geval niet meer nodig.
Inkomende gesprekken worden duidelijk weergegeven en deze kunnen eenvoudig geweigerd worden.
Op de fiets met de telefoon in de broekzak is het makkelijk om een volgend nummer te selcteren bij het afspelen van muziek.
Het scherm zelf heeft een lage resolutie en dat is helaas erg goed zichtbaar.
Aan de andere kant, teksten lezen op zo'n scherm wordt toch geen succes en om te checken of er een nieuw mailtje is of dat je een oproep heb gemist is het duidelijk genoeg.

Wat wel een nadeel is, maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen, het gebruik van de sony smartwatch in combinatie van een bleutooth oortje. De verbinding met de telefon valt regelmatig weg en ik heb de telefoon al 2 keer overnieuw opgestart om weer overnieuw verbinding te krijgen.

Al met al ben ik van plan om het nog een poos te gaan proberen. Er zitten zeker voordelen aan de smartwatch welke het dagelijks leven weer een stukje makkelijker maken. Of ik hier nou de komende 2 jaar mee ga rondlopen weet ik nog niet. Ik hoop eigenlijk nog op een product welke alle eigenschappen van de iPod nano en de Sony smartwatch combineert.

• HTC Desire HD

Heb jij ook een Sony SmartWatch Zwart (Zwart)?

waar heb je hem zo snel kunnen kopen?
En hoe bevalt het tot nu toe?