Specificaties 16 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart) Review

Game-Freak 21 oktober 2005, 562 views

NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• Mediacompatibiliteit
  • Firmwareupdates
  • Snel

Minpunten

• Geluidsproductie

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Ik heb nu al een tijdje de OEM versie van de NEC 3500.
De reden dat ik een OEM versie heb genomen is omdat ik er geen gebruikershandleiding, installatiehandleiding en software erbij hoef te hebben.

Een andere reden dat ik deze brander gekozen heb is dat hij op dat moment de meeste media van verschillende landen en merken ondersteund, ook was hij op dat moment een van de snelste branders en de prijs was toen ook erg goed. Hij was de goedkoopste DVD-brander van die winkel en ook nog eens de beste.

Ik heb al heel wat verschillende merken DVD's en CD's gebrand, maar de NEC heeft nog nooit moeite gehad met een van die schijfjes. Ook kan ik sommige DVD's en CD's sneller branden dan dat aangegeven staat op de schijfjes. De firmwareupdates zorgen er voor dat de mediacompatibiliteit van de laatste en nieuwste schijfjes, en de snelheid van het branden, gewaarborgt blijft.

Met sommige DVD films heb ik wel eens gehad dat het geheel niet goed gebrand werd, als ik de film in de DVD speler bekeek sloeg hij over of hij bleef hangen. Ik ben er nog niet achter gekomen of dit aan de desbetreffende DVD lag of aan de brander, maar ik denk dat het toch aan de DVD heeft gelegen...

De geluidsproductie vind ik nog wel aan de slechte kant, maar dit is niet extreem luidruchtiger dan andere DVD branders, het is nou eenmaal moeilijk om een DVD brander stil te houden.

Als ik op dit moment een nieuwe DVD-brander zou moeten aanschaffen, dan word het uiteraard weer een NEC.

Heb jij ook een NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)?