Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

Masteromg 17 december 2007, 958 views

Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Usb poorten
  • Belichte knoppen
  • G11 toetsen
  • functie om windowstoets uit te zetten

Minpunten

• Usbpoorten zijn 1.1
  • Goedkoop plastic bij de Media toetsen

Ergonomie
Dit is zeer goed. De toetsen zitten niet op een vervelende plek,gewoon alles normaal. Het polssteuntje is perfect! Niet te lang,niet te kort.
Precies goed dus. Verder is de locatie van de G toetsen perfect,als ik wil ram ik blind op die toetsen.

Functionaliteit
Alle toetsen zijn verlicht.
Je kunt ook marcro's maken met de Gtoetsen.Het zijn er intotaal 54. 3 ''lagen '' van 18.
En de favoritie functie is :
Als je in een spel bent,en je drukt per ongeluk op de windows toets. Vaak ga je dan terug naar je Desktop.Maar op de G11 zit een functie dat je de windows toets kan uitschakelijk! Dat is gewoon perfect,dat niemand anders dat heeft bedacht.Verder zitten er 2 usb poorten in het toetsenbord,dit is erg handig om een usbstickje in te pluggen.Jammer dat het geen 2,0 poorten zijn,maar daar ondervind ik geen hinder van. (omdat ik 1 daarvan gebruik voor mijn muis,en de ander gebruikt ik voor een 2de muis)

Precisie
De toetsen zijn gewoon normaal,en typt fijn.Geen goedkope troep,of laptop toetsen.Die ik zelf erg irritant vind,want het maakt een raar geluid.Verder is de precisie gewoon normaal.

Vormgeving
De vormgeving is erg strak,en ziet er mooi uit.Het is niet heel raar ofzo,maar lekker recht,ik vind het één van de mooiste toetsenborden kwa design.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is prefect,op een puntje na.De mediatoetsen zijn gemaakt van ''goedkoop plastic'' en soms moet je 2 X drukken voordat ie het doet. Verder is alles zeer goed gemaakt,het is niet 'áfgeraffeld'' ofzo.

Drivers en onder- steuning
Hier kan ik vrij kort over zijn.
Ze zijn niet heel bijzonder ofzo,maar ze werken wel,en daar gaat het om.
Je kunt er makkelijk marcro's aan je G toetsen geven.

De prijs is zeer gunstig ten opzichte van de G15. De G15 heeft dan misschien wel een LCD schermpje,maar ik ondervind daar geen hinder van,en het scheelt toch al gauw 20 a 30 euro.

Heb jij ook een Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)?

Volgens mij zijn de usb poorten 1.1, maar dat is slechts een detail, net zoals 3x 18 niet gelijk staat aan 56. Verder helder en duidelijk, dus krijg mij niet verkeerd;)
Leuke review, enkel is je conclusie m.b.t. het prijsverschil met de G15 niet correct? Het scheelt op dit moment vrijwel niets (± 2 euro).
Die mediatoetsen geven bij mij geen problemen op de G15 (is vrijwel gelijk aan G11), maar volgens mij is dat bij beide borden hetzelfde. Krijg ook niet de indruk dat het goedkoop plastic is. De bouwkwaliteit moet dus eigenlijk wel een wat betere beoordeling krijgen vind ik, want het is gewoon een perfect bord. :) Verder goede review.

[Reactie gewijzigd door hater92 op 17 december 2007 21:20]

In de winkel waar ik mijn G11 toetsenbord heb aangeschaft was het verschil 19,99 euro;)
Verder is het inderdaad geen 56 toetsen maar 54.. (klein rekenfoutje: :*) )
En de usbpoort is inderdaad 1.1,ook foutje.

1ste review van mij dus moet nog ff wennen ;)

Ojah,over een weekje ofzo, (dan heb ik weer tijd..) zou ik wel wat zelfgemaakte foto's toevoegen die wat precieser de dingentjes laten zien. (bijv foto van usb poorten,drivers etc.;))

*hater92
Dat is mischien wel zo,maar ik vat het op als het slechtste van het toetsenbord.Het is best irritant als je 2 of 3 keer moet drukken voordat de mediatoetsen het doen. Vandaar dat de bouwkwaliteit een lage beoordeling heeft gekregen.

[Reactie gewijzigd door Masteromg op 17 december 2007 21:23]

heb ik naar ruim een jaar een G15 te hebben geen enkele keer gehad
@Master: mijn eerste review vandaag was van de G15, vandaar:)

Wbt afwerking/bouwkwaliteit ben ik het met je eens al is het op een ander vlak. Klein beetje broddelwerk gezien de prijs vind ik het zeker, ga maar na:
Bij de eerste versie donderden de letters eraf, kabels van eigen merk muis klemmen niet in het zgn cablemanagemnt (goot aan de onderkant dus), toetsen die wat minder zacht ingedrukt dienen te worden, afbrekende clips van de polssteun en al aardig wat klachten van gebruikers bij wie een willekeurige toets (vooral letters) het spontaan niet meer doet. Heb ik het nog niet gehad over de backlight die ook wel 'slijt' (lees: redelijk snel wat in sterkte afneemt), conclusie dus:

@hater: wat was je punt ook alweer? ;)
Een g15,en de g11,zit heus niet alleen maar het verschil in dat de G15 een LCD heeft.
Miss is de g15 wat meer kwalitieit ofzo.
Het enige verschil is het schermpje hoor