Specificaties Small form factor, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One Mini P180 (Zwart) Review

bob harley 10 mei 2012, laatste update op 10 mei 2012, 465 views

Antec Performance One Mini P180 (Zwart)

Pluspunten

• 2x fans meegeleverd
  • Mooi zwart gespoten binnen en glans buiten.
  • Mooi afwerking + afronding scherpe randen.
  • Zeer stil
  • Veel accessoires

Minpunten

• Geen mb tray
  • Voeding opening niet onder voeding(wat de voeding niet ten goede komt)
  • RPM knopjes fans achterop de kast

Inleiding:

2 jaar geleden deze kast gekocht bij de pc zaak waar ik toen werkte voor een zeer schappelijke prijs van 75 euro.
Dat is een zeer mooie prijs voor zo'n luxe kast, vooral naast de coolermaster cm690 die ik voor ongeveer de zelfde prijs heb gekocht.

Geluid, of beter gezegd geen geluid:

Deze kast zit vol met dempende lagen en weet ik wat niet om hem zo stil mogelijk te laten ronkelen.
En dat is goed gelukt, als je het een beetje slim aanpakt kan je deze in de slaapkamer zettten en zal je er niet wakker van liggen.

Accessoires:

Er zitten 2 fans bij, eentje van 12cm achter en eentje van 20cm bovenin.
Deze zitten beide aangesloten op rpm knopjes aan de achterkant zodat je kan switchen tussen 3 snelheiden.
Op hoog is de 12cm niet zo heel lief meer, waar je de 20cm dan nog amper hoort (ook in vergelijking met de hardware dan), op medium is de 12 cm nog steeds hoorbaar maar al een stuk gemoedelijker.
De 20cm op medium is ook al weer een stuk vermindering kwa geluid maar nog steeds niet hinderlijk.
Op low (waar ik ze beide standaard op heb staan) hoor je praktisch niet meer (ik heb geen slecht gehoor maar misschien dat een ander persoon een beter gehoor heeft) en brengen ze toch nog wel wat luchtverplaatsing met zich mee.
Wel heb ik ook nog een 12cm fan voorin ,achter de stoffilters die eruit te klikken zijn om schoon te maken.
Voorin zouden 2 12cm fannen kunnen maar dan kan je weer geen hdd kwijt(pci slot).

Bouwkwaliteit/ Vormgeving:

Zeer goed afgewerkt met geen scherpe randen, extreem veel schroefjes erbij en 2 hdd kooien voor 5 hdd max.
Wel zit de voeding onderin, wat positief is alleen er zit weer geen opening onder de voeding maar naast de voeding (op 2 a 3 cm afstand)... waarom dit is is mij een raadsel en ook 1 van de negatieve kanten van de kast.
Ook zit er geen mb tray in en is de ruimte enigsinds beperkt door de afmetingen van de kast(mini tower) waardoor het een beetje prutsen is.

Al met al een geweldige kast die klein maar zeer fijn is.
Ik heb mezelf ook overtuigd dat deze kast nog wel zo'n 10 jaar meegaat, lets hope so

Heb jij ook een Antec Performance One Mini P180 (Zwart)?