Specificaties 16 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-3500 16x (Dual-layer) Review

MarcoC 21 april 2005, 197 views

NEC ND-3500 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Goedkoop, snel en betrouwbaar

Minpunten

• Geen

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Ik heb nu een aantal maanden gewerkt met de NEC-3500A, en in die tussentijd zo'n 35 DVD'tjes weggebrand. Dit alles ging probleemloos, perfect. Het grote voordeel van de NEC-3500A is de prijs/kwaliteit verhouding. Voor een lage prijs heb je eigenlijk de beste DVD-brander die er is. Ook zijn de vele verschillende firmware versies een voordeel. Nagenoeg alle problemen worden door 'de community' opgelost.

Het geluidsniveau van de brander is nogal lastig te omschrijven. Mijn Platinum DVD+R's zijn 8x schijfjes, maar met mijn 3500A kan ik ze ook op 12x branden. Maar als ik nu sneller brand dan wat de schijfjes opgeven maakt de brander toch wel een behoorlijk geluid. Het vreemde is echter dat op 8x het geluidsniveau zeer laag is, je hoort hem eigenlijk niet. Een beetje vreemd, maar goed.

Heb jij ook een NEC ND-3500 16x (Dual-layer)?