Q-Tec LE-MD 350W (ATX, 350W) Review

dlgnicholson 11 december 2007, 243 views

Q-Tec LE-MD 350W (ATX, 350W)

Pluspunten

• Design
  • Inbouwmogelijkheden

Minpunten

• Voeding
  • Zijpaneel sluit niet goed

Kwaliteit voeding Score: 3
Het is een mooie Mac-style witte ATX behuizing (daarom heb ik hem gekocht), voor een bedrag van 35 euro ex. verzendkosten. Ik heb hem in gebruik als Windows Home Server (AsRock mobo, 2 GB RAM, E2140, DVDRW, 3x320Gb, 2x500Gb). Er zijn voldoende inbouwmogelijkheden voor 5.25 en 3.5 drives een extra reden voor deze kast.

Ik heb een full ATX moederbord geplaatst omdat ik iig 2 IDE controllers nodig had en om via PCI-Sata controllers extra harde schijven te kunnen aansluiten had ik voldoende PCI sloten nodig. Door het formaat van het moederbord zitten de IDE-poorten (en kabels) op het moederbord een beetje in de weg bij het aansluiten van extra hard disks, maar door rounded IDE kabels te gebruiken is dit best werkbaar. Plaats je een mini-atx mobo, dan zal het geen issue zijn.

In een eerdere review werd beschreven dat de kast wat randen had die niet zo netjes waren afgewerkt, waardoor je je handen kan ophalen. Ik heb dit zelf niet kunnen ontdekken, maar deel wel de menng dat eenmaal open gemaakt, het linker zijpaneel (van de voorkant gezien) niet helemaal netjes meer dicht gaat. Het is geen enorme kier, maar helemaal sluit het niet.

De voeding die meegeleverd is, blinkt niet uit in hoeveelheid stekkers, maar voor het aankoopbedrag had ik dat ook niet verwacht. Ik heb deze vervangen door een voeding die ik nog had liggen, dus kan de voeding niet goed beoordelen.

Het zijpaneel heeft een zogenaamde tunnel voor de CPU cooler. Aan de ene kant wel handig, aan de andere kant een beperking op het soort CPU cooler dat je wil gebruiken (al kun je die plastic tunnel gewoon verwijderen).

Heb jij ook een Q-Tec LE-MD 350W (ATX, 350W)?