Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Neonode N2 Zwart Review

TUX2K 9 december 2007, laatste update op 12 december 2007, 2.135 views

Neonode N2 Zwart

Pluspunten

• De interface
  • Gewicht en grote

Minpunten

• Geluid kwaliteit headset
  • Camera kwaliteit is matig (maar goed genoeg voor een telefoon)

De Neonode N2 is de tweede telefoon van Neonode, het eerste toestel was niet echte een succes. Het N1 miste te veel optie maar het Z-force touchscreen was een groot succes.

Met de N2 probeert Neonode het nogmaals, het toestel klein, ik kan dat gewoon niet genoeg benadrukken. Klein en licht, slecht 60-gram is hij een van de lichtste toestellen die ik ken.

Wat zit er in de doos
  • Neonode N2
  • 1GB micro SD
  • Oplader
  • Usb oplaad/synchronisatie kabel
  • Headset kabel met microfoon en aansluiting voor koptelefoon
  • Kopetelefoon
Z-force en Neno
Z-force is Neonode's eigen touchscreen techniek, in plaats van een druk gevoelig scherm wordt via een aantal infrarood led een raster boven het scherm geprojecteerd. Dit raster detecteert zeer precies waar je duim zich bevindt.

De N2 draait op Windows CE, nee niet Windows Mobile, maar CE. Neonode heeft daar zelf een gebruikers interface op gebouwd, genaamd Neno. Deze interface is volledig te bedienen met je duim. Met slecht 9 schuif bewegingen bedien je alle functie van het toestel.
Drie vegen van onder naar boven kom je of in het hoofdmenu, toetsenbord of instellingen menu. Dit is bij alle applicaties het zelfde, mits deze voor de Neonode zijn gemaakt.
Het opnemen van een gesprek doet doe je door onder in het scherm van links naar recht een veeg te geven. Ophangen is van rechts naar links.
Geluidskwaliteit van de telefoon is goed, geen ruis of echo. Via de koptelefoon kan de persoon die gebeld wordt echter wel de gehele omgeving horen.
Voor het type van een sms/mms is een t9 onscreen toetsenbord aanwezig, deze werkt erg goed en door de z-force touchscreen zeer nou keurig. Tevens vibreert het toestel bij elke aanslag.

Mp3 en camera
Neonode zelf zet de telefoon op de markt als een Mp3 speler telefoon. Nou kan ik hier gewoon kort over zijn. Het geluid is slecht gewoon slecht, er is geen equalizer aanwezig en het geluid uit de ingebouwde speaker is redelijk. Echter met de mee geleverde koptelefoon het is slecht, de bass is veelste hard en zelf al staat je geluid op ze zachts is het nog erg hard. Ik hoop dat dit gaat verbeter in de volgende software versie.

De camera is redelijk, hij is maar 2 megapixel en neemt redelijke foto's, nou moet ik zegen dat ik nog nooit een telefoon heb gekocht voor zijn camera dus ben al gauw tevreden.

Agenda en andere applicaties
Synchroniseren kan door middel van active sync met outlook. En dit is tevens de makkelijkste manier om je contact personen te beheren. Tevens wordt hier meer ook de agenda mee gesynchroniseerd, deze is op de telefoon ondanks het kleine scherm goed bruikbaar.

Omdat het toestel windows ce draait zullen veel ce applicaties werken op de N2. echter door de geringe schermgrote en de speciale eigen interface zulle deze over het algemeen niet zo lekker draaien.

De N2 is misschien niet voor iedereen, maar de Neno interface heeft eigenlijk weinig oefening nodig, het is alleen de basis vegen die geleerd moeten worden.
Houd je van Mp3 luisteren op de je telefoon is het misschien niet de beste naar je zal zeker de aandacht trekken, mensen in de trein denken dat je in hand zit te praten.
De bouw van het toestel voelt degelijk aan en kan tegen een stootje.
Neonode N2 geen gewone telefoon maar iets bijzonders.

Heb jij ook een Neonode N2 Zwart?

Typo's:
Usb oplaad/sychronistatie kabel
applicaties het zelfde, mits deze voor
maar 2 megapixel
De bouw van het toestel
verder is je zinsbouw niet overal even 'soepel' en lekker lopend, en de hoofdletters zijn niet consequent (of juist consequent afwezig
maar goede review verder wel, duidelijk opgesomd alles, leuke inleiding!

en misschien een foto van je telefoon op een weegschaal die aangeeft hoe licht hij is en dat je dan ook meteen de grootte kan schatten, want 60gram met een touchscreen, ben benieuwd

Niet te negatief opvatten mijn kritiek, ik help (iig poging tot ;))
sychronistatie/synchronisatie heb je laten staan. Maar ziet er wel leuk uit, misschien inderdaad nog een plaatje erbij doen, nu heb ik de moeite moeten doen om het zelf in google in te tikken. :O Schattig apparaatje in ieder geval!
Edit: Mooi resultaat, goeie review!

[Reactie gewijzigd door TeXiCiTy op 11 december 2007 10:20]

Fouten hersteld, zal vanavond thuis even een aantal mooie foto's maken.
Nu alleen nog even kijken of ik een weegschaal kan vinden :P

[Reactie gewijzigd door TUX2K op 10 december 2007 10:19]