Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

venkel 21 april 2005, 390 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Goed afgewerkt,
  • Stijlvol design,
  • Goede koeling,
  • Waar voor het geld

Minpunten

• Relatief klein,
  • Goedkoop aandoent frontje,
  • Wordt gauw smerig

De Antec Sonata is een mooie zwarte kast. Ik heb hem zelf gekocht vanwege de mogelijkheid om 120mm fans te gebruiken en de in het algemeen goede naam van Antec. Ook deze kast doet de naam van Antec wel eer aan. Hij is (in mijn ogen) erg mooi, netjes afgewerkt en makkelijk in het gebruik. Met een de optionele intake fan geïnstalleerd houd deze kast ook al mijn gekoesterde hardware lekker koel.

Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn. Het is en blijft een relatief kleine kast en als je er veel hardware in hangt kan het nog wel eens moeilijk zijn om alle kabels netjes weg te werken. Ook is het goed mogelijk dat de onderste van de drie 5,25” drive bays niet bruikbaar zijn doordat er onderdelen van het moederbord in de weg zitten. Wat mij wel erg goed beviel was het feit dat deze kast twee 3,5” drive bays heeft waardoor ik enn cardreader en een diskette station kwijt kon.

Over het uiterlijk kan ik kort zijn, smaken verschillen. Hoewel de piano zwarte lak laag er erg mooi uitziet wordt deze gauw vies. Een ander klein probleem dat ik met het uiterlijk van deze kast heb is dat de blauwe ledjes die aan weerszijde van de front connectors zitten wel erg fel zijn. Verders is het jammer dat het frontje van de kast inclusief het deurtje van plastic zijn. Verders is de afwerking van de kast zeer goed en kon ik nergens echt scherpe randjes vinden. De voeding die met de kast geleverd wordt (een speciale Antec TreuPower 380 met maar een ventilator) heb ik niet getest , deze heb ik vervangen door de zwaardere Antec NeoPower 480.

Ik gebruik de kast nu al een tijdje en er zijn eigenlijk maar twee dingen waar ik me in het dagelijks gebruik aan stoor. Ten eerste doet het deurtje aan de voorkant van de kast wat goedkoop aan en ten tweede blijf ik boenen om de kast mooi glimmend te houden (ben soms een beetje een ijdeltuit).

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?