Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia C5-00 Zwart Review

FixUs 29 april 2012, laatste update op 15 maart 2014, 100 views

Nokia C5-00 Zwart

Pluspunten

• Kostprijs
  • Gratis updatebare maps voor GPS
  • Nokia Suite is overzichtelijk
  • 5MP camera voldoende
  • Snelheid
  • Veel opslag geheugen
  • Wordt nog steeds ondersteunt (april 2012)
  • Lange accu duur

Minpunten

• Geen wifi (jammer!)
  • Korte USB kabel (20cm)
  • Officieel C5 hoesje is duur
  • Bijna alle goede Apps zijn geprijst

Na mijn htc snap die amper 2 jaar is mee gegaan, ben ik overgeschakeld op het gewone numerieke toestel. Het scrollertje van mijn htc snap zat steeds vast en ik kon het niet meer langer uithouden om een ander aan te schaffen.

De aanschaf
Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik deze Nokia C5 heb gekocht! Alles zat gewoon netjes in de doos, alleen even schrikken dat het USB kabel kort is. Ongeveer 20 cm lang. De OS wordt ook mooi en overzichtelijk geüpdate via Nokia Suite. Deze week (april 2012) kreeg ik zelfs nog een update via Nokia suite binnen en kon zonder problemen updaten. Ook handig dat nokia suite eerst een backup maak van heel het toestel voordat de update wordt geïnstalleerd. Nokia C5 wordt dus nog steeds ondersteunt! Ik had er mij 2 moeten aanschaffen!

Design
De zilveren rand maakt het toestel er professioneel uitzien. Scherm is helder en mooie kleuren. De aanwezige C-knop rechts boven de numerieke klavier is erg handig en een makkelijke manier om snel iets te verwijderen zoals foto's en smsjes.

Camera met flits
Flits maakt je foto's overbelicht bij het nemen van korte afstanden. Zonder flits doet het wel goed zijn werk zonder al te veel pixels. Bij nemen van korte afstanden zie je vaker rode en blauwe punten staan als je inzoomt, maar deze kunnen desnoods weg gewerkt worden met photoshop of andere software.
Opzich is er helemaal niets mis mee voor een facebook of twitter foto, maar absoluut niet voor professioneel gebruik.

Genoeg opslag geheugen!
Naast het telefoon opslag geheugen van 275mb is er nog een extra opslag geheugen kaart aanwezig van wel liefst 1,86gb. Handig als je heel veel foto's en video's wil maken. Of als je het toestel als MP3 wil gaan gebruiken. Oortjes zijn er ook aanwezig en kan bovenaan het toestel worden aangesloten.

GPS = helemaal gratis en voor niets!
De gratis GPS die wordt meegeleverd met de volledige maps is gewoon fantastisch! Helemaal gratis en voor niets kan je extra mappen en alle stemmen (met straatnamen) voor de maps downloaden en installeren via het nokia suite. Het klinkt ongelofelijk, maar blijkbaar weet nokia wel degelijk het woord 'gratis' in het woordenboek staan. Heel gemakkelijk!

Géén wifi
Het toestel zou helemaal af zijn geweest als er wifi was ingebouwd. Waarschijnlijk omdat browsen via dit toestel niet zo makkelijk gaat vanwege het kleine schermpje heeft Nokia wifi weg gelaten zodat de kostprijs niet ineens hoger zou komen liggen, want opzich is wifi wel nutteloos op dit toestel als je wil gaan browsen. Voor e-mailen en chatten ben je dus genoodzaakt om een 3G verbinding te hebben. Bleutooth is gelukkig wel aanwezig.

Opzoek naar een gewone nummerieke GSM, dan is deze die ik jou kan aanraden!

Heb jij ook een Nokia C5-00 Zwart?