Akasa Fan Controller Pro (5.25" Bay, ulti Color) Review

xs4me 6 december 2007, 2.599 views

Akasa Fan Controller Pro (5.25" Bay, ulti Color)

Pluspunten

• 5 kleuren front panels!
  • 7 kleuren LCD LED kleuren
  • Mooi afgewerkt product

Minpunten

• Had wel meer in 5.25 formaat (in de diepte) gemogen voor makkelijkere installatie.

Features Score: 5
Kwaliteit Score: 5
Het leek me leuk, zeker gezien m'n NZXT Apollo kast, een leuke fan controller toe te voegen die je dan nog lichtjes door het front panel ziet doorschijnen.

Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven en kwam dus uit op de Akasa Fan Control Pro.

Features
De features zijn uitgebreid te noemen. Ik kan het niet vergelijken met andere fan controllers, maar voor m'n gevoel een hele complete set. Zo kun je 4 fans aansturen en 4 thermal aansluitingen zorgen ervoor dat je de temperatuur van je 4 belangrijkste onderdelen kunt monitoren.

Modding
Het leuke van deze fan controller is dat je de LCD leds in 7 kleuren kunt instellen, dus er zal er altijd wel 1 bij zitten die mooi past bij je kast. Ook worden er 5 front panels bijgeleverd die de looks van je fan controller een heel ander karakter kunnen geven. De kleuren zijn:
  • black,
  • red,
  • blue,
  • champagne,
  • silver
Kwaliteit
Alles ziet er tot in de puntjes netjes, mooi afgewerkt en sjiek uit. Je snapt niet hoe ze het kunnen doen als je bedenkt wat voor prijs je ervoor betaald. Als je er dan ook nog een hele complete set front panels bij krijgt ben je alleen nog maar meer onder de indruk. De draaiknoppen voelen ook zeer degelijk en stevig aan en draaien lekker.

Enige puntje van kritiek is dat hij in een 5.25 bay moet en nogal wat aan de kleine kant is, wat ook weer positief is natuurlijk, maar je hebt de 5.25 bay ruimte toch, trek hem dan maar wat door in de diepte als een kastje, want het is best een gepiel om hem, als je 5.25 bays wat lastig te bereiken zijn hem goed (en recht) in de bay te krijgen.

Al had ik het 3 dubbele betaald had ik nog niet het gevoel gehad dat ik teveel zou hebben betaald. Een heel compleet, goed werkend product met veel modding mogelijkheden.

Heb jij ook een Akasa Fan Controller Pro (5.25" Bay, ulti Color)?