HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0) Review

hondapower 4 december 2007, laatste update op 5 december 2007, 693 views

HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0)

Pluspunten

• Snel
  • handzaam en klein.

Minpunten

• Papierlade niet zo mooi
  • Geen usb kabel meegeleverd
  • Afdrukkwaliteit foto

Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Voor een vriendin van mij deze printer uitgekozen voor op haar studeerkamer. Ze had een laserprinter nodig voor het uitprinten van werkstukken en tekst.

In de doos
-Printer
-Toner
-Voedingskabel
-Cdrom

En zoals tegenwoordig altijd; geen USB kabel meegeleverd! En dat terwijl het de enige manier is om de printer aan te sluiten.
Dadelijk moet je ook nog zelf de voedingskabel apart aan gaan schaffen...

Opstellen en installeren
Een kind kan de was doen. Stickers eraf pielen, toner en papier erin en dan de voedings- en usb kabel inprikken.
De driver wordt dan meteen geinstalleerd. Je kunt ook de cd wat laten installeren, maar dat heb ik hier achterwege gelaten.

Apparaat is lekker klein en hij past makkelijk op je bureau.
Je kunt m helemaal dichtklappen als je het papier eruit haalt en dan is het een klein blokje.

In het gebruik
Ik vind de printer best snel. Het maakt niet zoveel uit of je tekst of afbeeldingen afdrukt, binnen enkele seconden rolt het er al uit. toner verwisselen is ook heel gemakkelijk. Hij doet zijn werk vrij stil.

Afdrukkwaliteit tekst
Tekst ziet er netjes uit. Het is echter geen superkwaliteit. Het zwart is wel goed zwart. Zodra er grijstinten bijzitten, dan zie je duidelijk de puntjes zitten.

Afdrukkwaliteit foto
Dit is ook wel ok. Je ziet wel lijnen door de afbeelding lopen, en echt scherp is het ook niet. Maar toch alleszins acceptabel.

Totaaloordeel
Fijne, kleine printer voor lage volumes en uitsluitend privé- of intern gebruik.
Prijstechnisch ook ok. Zeker als je gebruik maakt van imitatietoners.

Heb jij ook een HP Laserjet 1020 (A4, 14 ppm, USB 2.0)?

alleszins ipv.allerdings
Ikzelf heb ook deze LaserJet 1020 printer. Op enkele punten ben ik het oneens of zou wat toe willen voegen voor wat betreft je review:
  • De kwaliteit van tekst. Ik weet niet wat jij precies onder superkwaliteit verstaat, maar de printer print heerlijk scherp en, inderdaad, mooi zwart. Op het gebied van grijstinten moet ik je gelijk geven: de printer begint te rasteren oid en daar is hij niet heel erg goed in.
  • Een nadeel van deze printer is dat hij niet erg geschikt is om over het netwerk gebruikt te worden: veel usb printerservers (die losse kastjes) werken er niet (goed) mee samen, en wanneer de printer gedeeld wordt in Windows en er wordt vanaf een andere computer afgedrukt, verschijnen alle statusmeldingen (papier op, op doorgaan drukken voor dubbelzijdig printen) op het scherm van de computer waarop de printer is aangesloten.
  • Een groot voordeel van deze printer is dat hij lekker goedkoop is, en de toner erg lang meegaat. Nou print ik niet heel veel (max. 25 pagina's/wk), maar heb hem nu ongeveer 2 jaar en nog steeds werk ik met de toner waar de printer mee geleverd werd.