Specificaties Oordopjes (standaard) zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-E9LPB (Zwart) Review

dvdheiden 19 april 2012, 902 views

Sony MDR-E9LPB (Zwart)

Pluspunten

• goedkoop
  • zit lekker

Minpunten

• blikkerig geluid
  • dun snoer

Na mijn vorige dopjes van Sony (MDR-E755) iets teveel te hebben mishandeld (kan ze beter niet als mini-lasso gebruiken) was het tijd voor een nieuw setje. Aangezien de Sony's erg goed waren bevallen ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuw setje.

De Sony MDR-E755 is helaas niet meer verkrijgbaar, maar de MDR-E9LP was nog goed verkrijgbaar tegen een zeer bescheiden prijsje, bij de lokale markt 9,99 euro.

Wat me wel gelijk opviel was de dikte van het snoer. Dat is bij deze oordopjes toch wel erg dun en oogt daardoor enigszins kwetsbaar. De dopjes worden geleverd met losse hoesjes, ik vind het altijd prettig deze er omheen te doen, ondanks dat de "handleiding" aangeeft dat dat alleen hoeft als ze niet goed zitten zonder. De dopjes zitten dan ook prima, storen niet en zitten goed "vast" in het oor.

Dan komen we aan bij de geluidskwaliteit... ik geef het een voldoende maar dat is dan ook wel echt op studentenniveau met een 5,5 (NOFI) :P De tonen in de hogere en midden regionen komen prima door, maar de bass is vrijwel afwezig. De geluidskwaliteit deed mij in eerste instantie denken aan twee blikjes met een touwtje ertussen. Na wat langer geluisterd te hebben naar ook andere zaken als muziek, vind ik wel dat het geluid helder en duidelijk is. Spraak is goed te verstaan en ik kan geen ruis waarnemen.

Al met al toch niet heel erg tevreden, vooral over de muziekweergave en zeker in vergelijking met de vorige dopjes vallen deze wat mij betreft onder de categorie meuk. Ik wil deze dan ook afraden, kijk dan liever naar de MDR-E818.

Heb jij ook een Sony MDR-E9LPB (Zwart)?

Volgens mij heb je een budget serie of zo. Ik heb ook MDR-755's gehad. Nu MDR-E10LP, die hebben gewoon mooi helder geluid. Circa 15 - 20 euro bij diverse winkels.
Mini-lasso?!! Hahaha lol! Voor de rest wel een goede review.