ECS K8M800-M2, K8M800 (mATX, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA) Review

henk_1234Newbie 2 december 2007, 765 views

ECS K8M800-M2, K8M800 (mATX, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)

Pluspunten

• betrouwbaarheid

Minpunten

• met Linux werkt de VIA unichrome niet out of de box.

Layout Score: 3
Zeer betrouwbaar :-) mobo draait nu al 18 maanden in een PC onder Win-XP
Bijgeleverde cd met drivers installeerd onder win-XP probleemloos.
en reken maar dat het veel draaiuren heeft gemaakt:
bijna elke avond 4 uur plus elke dag in het weekend 12 uur
dus makkelijk boven de 40 uur/week. Webcam en mp3 spelers en headset werken naar behoren. En verder heeft dit mobo niets nodig: alles on board.
Vista geprobeerd en dat werkt ook, moet je wel drivers van internet halen want toen wij het kochten was er nog geen vista. Vista weer eraf gehaald omdat er geen driver is voor mijn Sagem wireless usb stokje.
Je moet alleen geen Linux willen want grafisch VIA unichrome wordt niet direct herkent en dan stopt de installatie, kan je alleen verder met standaard VGA.

Heb jij ook een ECS K8M800-M2, K8M800 (mATX, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA)?

Hier hebben we dus niks aan he?
Misschien kun je er wat benchmarks bij zetten, eventuele OC resultaten, foto'tjes?

je moet alleen wel linux KUNNEN. Want bij mij draaid het prima. op hetzelfde moederbord,

Verder vind ik je review ERG karig.. ik mis foto, alineas, bios opties, reden om voor dit bord te kiezen, of warom juist niet.. enz enz..
Ik vind jouw nederlandse spelling erg karig!