Nintendo Wii Sports Pack Wit Review

Froos 31 januari 2010, 4.479 views

Nintendo Wii Sports Pack Wit

Pluspunten

• hoge funfactor, ook als je met meer dan 1 bent
  • mooi design
  • Spellen en accessoires genoeg

Minpunten

• geen multimediaspeler
  • Remotes gebruiken behoorlijk veel batterijen

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 2
Een gameconsole..
Een Wii.. ik moet bekennen, ik heb nog nooit van mn leven een spelconsole bezeten. Ik was altijd PC-gamer. Waarom? Het heeft me nooit zo kunnen interesseren. De graphics waren altijd mager, je moest ervoor voor de TV gaan zitten en spellen als Mario konden me eigenlijk niet echt boeien. De controllers waren, zeker in het begin, voor "the physically challenged" als je er langer dan een uur mee speelde en meer van die argumenten.

Maar.. een vriend van me had er 1 gekocht. Hij was er laaiend enthousiast over. Maar goed, hij had ook een XBox en die boeide me nou weer geen bal en daar was ie ook erg enthousiast over. Bij het volgende bezoek toch maar es gespeeld. En wat blijkt, het is gewoon een uiterst leuk gezelschapspel. Je speelt met gemak met 4 mensen Wii Sports, om maar wat te noemen. De leercurve is heel kort, je hebt het zo onder de knie.

Lang over nagedacht, maar nadat ik een extra urenuitbetaling gekregen had de afgelopen maand, heb ik besloten er toch 1 aan te schaffen. En het valt me niks tegen. Ik had wel wat reviews hier gelezen. Veel klachten over geen spellen of geen hardware ofzo, had ik geen last van omdat ik in dit geval geen Early Adopter was. Spellen in overvloed, accessoires te kust en te keur. Ik wist bijna niet wat ik allemaal wilde. In ieder geval een HDTV kabel gekocht want je wilt er toch het maximale uit halen.

De Wii - Het apparaat zelf
Bij het uitpakken viel op dat de Wii-mote een condoom had. Een soort antistuiterhoes. Ook het schuifje op het armbandje is geen schuifje maar een klem geworden. Kennelijk leert Nintendo ook van de gebruikerservaringen. Ik kreeg er zelfs 2 spellen bij dus het kon naar hartelust beginnen. Aangezien ik Wii Sports kende, ben ik daarmee begonnen. Na een avondje klooien en gamen bleek toch dat de Wii een risicootje kent.. en daar wordt je wel 32094092384 keer op gewezen als je de handleiding leest (jaja, hoe un-nerdy, ik weet het). Je voelt je arm flink. Het is dus ook zeker geen console voor RSI-patienten, denk ik. Als je een spel langere tijd speelt, dan voel je dat zeker wel in je ledematen.

Zoals ik al zei, ik heb de extra kabel gekocht om hem op HD te kunnen spelen, dat ziet er aardig gelikt uit. De graphics zijn niet top maar daar koop je em ook niet voor. Hij past feilloos op zn kant in mn TV-kast en de WLAN ontvangst is ook daar nog prima. Qua prijs vind ik de Wii beduidend aantrekkelijker dan bijvoorbeeld de XBox 360 of de Sony PS3. Die hebben dan wel weer gelikte graphics en betere multimedia ondersteuning. Van de firma X-Oom gaat er een soort van Mediacenter softwarepakket komen voor de Wii, ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Als dat voldoet aan de doorsnee verwachtingen, hoef ik geen extra apparaten meer aan mn TV te knopen.

Update
Ondertussen een tweede controller gekocht, dat is echt wel een must. Ook een aantal spellen aangeschaft. Wat me opvalt is dat de meeste niet-nintendo spellen maar matig zijn terwijl de "originele" Nintento games juist super met de features omgaan. Na een aantal maanden in bezit moet ik echter wel toegeven, het meest gespeelde spel blijft het meegeleverde "Wii Sports".

Een klein nadeel valt me wel op. De controllers doen niet al te lang met hun batterijen. Volgens de indicator van 4 streepjes moet je er best lang mee kunnen doen, de waarheid is wel dat als er al 1 streepje af is, de controller merkbaar minder gevoelig is en je dus op zoek gaat in lades en kasten naar een nieuw setje batterijen.

Verder, nog steeds geen spijt van de aanschaf, de console bezorgt aardig wat uurtjes interactieve gamepret

Update 02-05-2009
Nog altijd geen spijt van de aanschaf. Het blijft een erg leuk apparaat. Ondertussen Mariakart met 2 "racestuurtjes" gekocht en ook dat leidt weer tot pret.

Wat wel merkbaar is, in je eentje ga je niet snel Wii-en. Het is echt iets voor samen.

Update 31-01-2010
Ondertussen het Wii Balanceboard en het Wii Sports Resort package gekocht. Wat opvalt is toch dat de Nintendo-eigen spellen het 'beste' werken en het meest gebruik maken van de features van de diverse onderdelen. Een ander spel dat ook gebruik maakt van het Wii Balanceboard (spel heet 'Vertigo') is gewoon niks en bijna onspeelbaar door een te slechte interactie met het balanceboard.

Wat je wel ziet, met iedere uitbreiding ga je toch weer vaker spelen. De uitbreidingen houden het spelen met de Wii leuk. Zeker Wii Sports Resort vind ik een aanrader. 1 ding blijft als een paal boven water staan; het blijft een gezelschapsapparaat. Met meer is het echt leuker dan in je uppie. Dan zet je (ik in ieder geval) het toch sneller weer uit.

Heb jij ook een Nintendo Wii Sports Pack Wit?

@Froos;

Klein tipje; koop voor jezelf een quad-controller station. Kun je 4 controllers mee opladen, accupacks zitten erbij :) Ben je gelijk van dat ellendige batterij gedoe af.
Heb je een tip waar ik die vandaan moet halen?
Goede review!

Ik ga volledig akkoord met je statement dat je geen wii koopt om top-graphics te halen (PS3 en XBOX360 mikken al op die doelgroep).Ikzelf heb ook meteen na de aanschaf een 2e controller bijgekocht, omdat alleen spelen op de wii gewoon niet leuk is.

Zelf bezit ik ook een wii sports pack met mario kart wii, mario galaxy and super smash bros brawl. Eigenlijk draait de galaxy-disc hier maar weinig/niet. Als de wii gebruikt wordt, is het om met de broer te gamen of een potje met een familiefeestje. Ik zou iedereen aanraden om meteen mario kart aan te schaffen! Het spel is zeker ook in singleplayer leuk en in multiplayer zijn sommige races legendarisch! Ik hoop dat je nog veel uurtjes fun zal hebben met je nieuwe mario kart wii;)!
Bij het uitpakken viel op dat de Wii-mote een condoom had.
leuke review

[Reactie gewijzigd door master6464 op 26 november 2007 17:21]

lol , kun je hem ook hergebruiken voor je eigen doelen ? :+
hahaha ik denk dat er nu al teveel gaten in zitten :P
Als je een vierkant <vul maar in> hebt, die ook nog eens evengroot is wie weet ^^
Een aantekening, de WII is zeer goed als anti rsi apperaat. Omdat het namelijk door de controler bijna onmogelijk is om exact de dezelfde bewegingen te maken is de kans op RSI aanzienlijk lager dan bij een gewone console controleer. Feit dat je armen na een avondje spelen pijn doen wijst vooral op gebruik van spieren die je van te voren niet zo vaak gebruikte en niet op RSI.
ah, bedankt voor de info. Dat wist ik niet. Dus, alle RSI-patienten: AAN DE Wii! :)
AntiRSI, nog zo'n verzinsel van Nintendo; http://www.vetvrij.com/pas-op-voor-wii-rsi.html
De Wii is slecht voor astmapatiŽnten met al de stof die het in de kast verzameld na 2 maanden gebruikt te zijn.
Prima review. Heb er zelf ook een. Vind het concept zeer sterk en ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen aan graphics...
de leercurve is inderdaad zeer kort. maar dat is volgens mij voor mensen die al gamen of op de pc of met wat dan ook.
ik had het ook zo onder de knie.
maar mijn vriendin die nog nooit een computerspelletje gespeeld heeft doet er wat langer over om het onder de knie te krijgen

ik had graag wel iets gelezen over het connecten met andere Wii's zodat je online kunt spelen.
ik heb dat zelf nog niet gedaan. wil wel weten of het ook echt leuk is en werkt
ik ook niet dus zodra je het weet, laat het weten :D
Mis wel een stukje over de Wii kanalen en Wii winkel, Virtual Console en dat soort dingen.
Verders prima review. :)
Daar heb ik nog niks mee gedaan om eerlijk te zijn. Dan kan ik er ook nog niks over zeggen. Ik heb er wel eens in gekeken maar verder.. neuh
Ik ben ook nog steeds superblij met m'n Wii, terwijl ik wel moet bekennen dat ik ietwat teleurgesteld ben in de on-line multiplayer mogelijkheden tot nu toe. Ik ben een fanatiek Call of Duty speler en momenteel best verslaafd aan on-line spelen, op de PC dus, want via de Wii is die mogelijkheid gewoon nog niet fatsoenlijk aangeboden. Hopelijk komt dat ook snel :) Verder is het multiplayeren in de huiskamer natuurlijk ook hartstikke leuk.
Vraagje: Wat voor batterijen gaan er in de WII remote en nunchuk controllers?