Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen) Review

namdang 26 november 2007, laatste update op 27 november 2007, 1.638 views

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Klinkt ook erg goed zonder versterker
  • Comfort
  • Meegeleverde koptelefoonhouder

Minpunten

• lange kabel

Een paar maanden geleden heb ik deze koptelefoon aangeschaft en ik ga er nu een review over schrijven. Dit is tevens mijn eerste review. Ik gebruik deze koptelefoon in combinatie met de Auzentech X-fi prelude geluidskaart en de Litte Dot MK III buizenkoptelefoonversterker. Mijn vorige koptelefoon was de Sennheiser HD 465

De specs en inhoud verpakking
Nominal impedance: 50 Ohm
Contact pressure : 3,5 N
Weight w/o cable : 270 g
Jack plug : 6,3 mm stereo (3,5 mm Adapter)
Transducer principle (Headphones): open, dynamic
Ear coupling: circumaural
Cable length: 3m
Frequency response (headphones): 12.....38500 Hz
Sound pressure level (SPL): 112 dB (1 kHz and 1 Veff)
THD, total harmonic distortion : < 0,1 %
In de verpakking zit uiteraad de koptelefoon, een 3.5 mm adapter en een hele handige koptelefoon houder.

Geluidskwaliteit
De Geluidskwaliteit is echt top! Veel beter dan mijn vorige koptelefoon en mijn logitech x540 speakerset. De hoge tonen zijn prachtig hoog en gedetaileerd en de bas is precies goed en niet te boemerig. Ik heb mijn speakerset zelfs al verkocht, omdat het gewoon bagger klinkt in vergelijking met deze koptelefoon.

De koptelefoon klinkt door de impendatie van 50ohm prima zonder versterker, maar om de maximale potentie eruit te halen is een goeie kopetelefoonversterker aan te raden en dan bedoel ik geen normale speakerversterkers met een koptelefoonpoortje.

Bouwkwaliteit en comfort
In mijn geval ben ik niet echt te spreken over de kwaliteit, omdat ik mijn eerste koptelefoon moest terug sturen, wegens een linker speaker die iets zachter klonk dan de rechter. Dit had ik zeker niet verwacht voor een merk zoals Sennheiser, maar ja, kan gebeuren. Ze hebben trouwens wel een prima klantenservice.

Verderest zit de koptelefoon wel degelijk in elkaar. De kabel mocht trouwens wel een meter korter. De comfort is erg goed, omdat het om je oren heen zit komt het niet in contact met je oren.

• Auzentech X-FI Prelude 7.1
  • Little Dot MKIII

Heb jij ook een Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)?

Foto's komen nog

[Reactie gewijzigd door namdang op 27 november 2007 14:24]

Korte review, mischien is het leuk om te vermelden of je aanschaf van de MKIII veel verbetering was dan onversterkt, maar het is idd een hele goeie en dan te bedenken dat je een veel beter source hebt dan ik. Ik zit nu op een x-fi extrememusic en dan wel op een 'normale speakerversterkers met een koptelefoonpoortje' ;)
Hoe het ook zij, mijn is te koop en dat wel: hier
Zit te twijfelen met deze of de lichtere versies. Zou jij daar een antwoord op kunnen geven? Zou deze het echt waard zijn? Of zou ik beter kunnen gaan voor een van de goedkopere?
Apart dat je een lange kabel als nadeel opnoemt: ik zou dat zelf eerder een voordeel noemen. 3 meter geeft je net iets meer ruimte.