HP Officejet 6500A Plus (CN557A) Review

Jacco011 26 april 2012, laatste update op 25 november 2016, 1.979 views

HP Officejet 6500A Plus (CN557A)

Een goede all-in-one printer voor een aardig prijsje

Pluspunten

• Kosten
  • Draadloos
  • All-in-one
  • E-Print

Minpunten

• Snelheid

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 5
Reden van aankoop

De reden van aankoop was, dat we eigenlijk het opschrijven van treintijden zat waren. We hebben veel geken op tweakers, en toen kwamen wij op een printer van HP. Aangezien je ook een scanner erbij hat en de druk kosten ontzettend laag zijn was dit een ideale printer

Eerste indruk

Mijn eerste indruk toen we hem uitpakte was veelbelovend, alles mat zwart plastik, het display en de nummers (voor fax) glanzen. Ook voelt hij betrouwbaar en stevig aan, alleen het plastik vraagt natuurlijk om krassen en het stof zie je ook gelijk zitten.

Installatie

De installatie koste wel wat tijd, wel eens een HP printer (alleen met print funktie) geinstalleert en dat ging heel snel. Nadat je de printer op het netstroom aansloot gaat hij gelijk aan en lootst het touch display je verder. De toners zijn onwijs makkelijk te installeren. Nog nooit ging dit bij mij zo makkelijk.
De papier toevoer is ook handig verstelbaar.

Software

De software voor de PC is ook goed genoeg. Het kon alles nog wel wat makkelijker en misschien konden ze alle 4 de iconen op de PC samenvoegen.

De software van de printer vind ik ook goed maar mag affentoe wel wat duidelijker zijn.

Toner

De toner zijn aardig klein. Normaal zit er 10ml in maar bij de XL versie heb je 49ml. De toners zijn goedkoop met zo'n 25 euro. Het huismerk van 123inkt zijn nog wat goedkoper, maar ik weet niet of het werkt, aangezien er op de toners een chip zit.

Afdrukkwaliteit

De kwaliteit van de printer is goed tot zeer goed. De tekst ziet er allemaal heel gelijkmatig uit. De kleuren zijn ook goed. Heb gisteren een plaatje uitgedrukt, maar dat was toch wat donkerder en wat minder kleurrijker als op het beeldscherm, wat misschien komt omdat we standaard HP papier gebruiken en geen speciaal fotopapier.

Scannen

Het scannen gaat ook makkelijk. Gewoon boven de klep open en dan A4 erop leggen. Je kunt instellen met welke kwaliteit (dpi) je wilt scannen, 100,200,300,600,1200,2400 of 4800. waarvan 1200 en hoger niet werkt vanwege te weinig RAM geheugen.
De scannkwaliteit kon toch wel echt beter op 600dpi. vond alle maar wat wazig, niet zo scherp eruit zien. Met 600dpi duurt het ook aardig lang voordat de scan klaar is. Een normale scanner scant beter en sneller.

E-print

Met E-print kun je van overal een tekst of foto uitdrukken via het e-mail adress die jouw printer krijgt. Als iemand anders iets stuurt word dit automatisch uitgedrukt. Het duurt wel zo'n 5 minuten via hotmail.

Wi-Fi of USB?

De printer heeft zowel Wi-Fi, ethernet als ook een USB aansluiting. Bijde hebben voordelen en nadelen.

Wi-Fi

Met Wi-Fi kan de printer overal staan waar Wi-Fi is. Iedereen kan er gebruik van maken omdat de printer in het netwerk staat. Ook kun je gebruik maken van de apps, die alleen online te gebruiken zijn. Verder werkt ook alleen E-print (afdrukken vanaf een ander medium waar dan ook ter wereld met internet verbinding) met een internet aansluiting.
Het enige nadeel van Wi-Fi is, is dat als je een matige signaal kwaliteit hebt door bijv. geen bereik (zoals bij mij de val is), werkt het na het instellen van het wi-fi de printer wel, maar de eerst volgende keer dat je de printer aanzet werkt het gewoon iet meer.

USB

Daarom hebben wij hem via de USB aangesloten omdat ik geen internet splitter had en ik anders een nieuwe kabel moest gaan trekken. Het werkt met USB gewoon goed, geen slechte signaal kwaliteit meer. Het enige nadeel is, is dat alle apps en printen via het internet helemaal niet meer werkt. Eigenlijk is dan de hele printer dan waardeloos voor z`n geld, en kun je beter een goedkopere printer kopen.

Conklusie

Een zeer goede printer voor ca. 120 euro. Zeker geen spijt van.

Heb jij ook een HP Officejet 6500A Plus (CN557A)?

ik heb deze zelf ook, maar wat vindt jij van het dubbel zijdig printen?

ik vind het persoonlijk tergend langzaam
Heb dubbel printen nog nooit gebruikt. Zelf doet hij dat auto. Weet ook niet helemaal hoe het werkt, waarschijnlijk als je een word dokument 2 bladzijden heeft dat hij het op 1 A4 drukt. Verder is de uitdruk tijd echt langzaam, maar de qualiteit is dan wel weer goed (zonder plaatjes meegerekend).
Ik heb dit toestel nu 4 maand en ben er vrij tevreden over.
Voordien had ik een aparte printer en scanner, wat veel plaats innam.

Ik gebruik het toestel niet intensief, maar wel bijna dagelijks.

De afdrukkwaliteit is goed, alle functies werken naar behoren (fax is niet in gebruik).
Het dubbelzijdig printen gaat inderdaad tergend traag omdat hij na het printen van het eerste kantje even pauzeert voor hij de andere kant begint (om uitlopen van de inkt te vermijden). Als het een klein document is, is dit geen erg.
Maar voor grotere documenten kan de wachttijd echt oplopen.

Het toestel maakt ook redelijk wat lawaai bij opstart en printen.
Ben het eens over het lawaai, en dat terwijl het eigenlijk een office printer is, die dus toch redelijk stil zou moeten zijn. Bedrijven kopen natuurlijk duurdere printers, laatst heb ik in een bedrijf een all-in-one printer van Kyocera voor 5000 euro gezien, maar voor kleine bedrijven is dat nat. te duur.