Chieftec Dragon DX-01 Blauw Review

Froos 26 november 2007, laatste update op 31 januari 2010, 697 views

Chieftec Dragon DX-01 Blauw

Pluspunten

• mooie afwerking
  • uitstekende koeling mogelijk
  • modulaire opbouw

Minpunten

• ik zou er geen weten

Ik heb deze kasten al jaren. In diverse kleuren. Dit is de laatste die ik gekocht heb. Ik bouw zelf geen PCs meer maar ik kan deze kasten aan iedereen aanbevelen.

Dit model kan 5 casefans huisvesten, wat me toch meer dan voldoende lijkt, maar ook de drivebays zijn ruim en goed bereikbaar. De kasten gaan als miditower door maar hangen tussen de officiele midi en bigtower in. Het prettige is dus dat je ruimte genoeg hebt, het board is prima te monteren, drives passen er altijd in, 4 51/4 bays kom je nog maar zelden tegen in standaard midi-cases en het materiaal is netjes afgewerkt. Afgeronde hoeken, geen scherpe kanten aan de binnenzijde, het is een toonbeeld van goeie afwerking. De toegang is makkelijk, grote panelen, snel en pijnloos verwijderd, de geleiders voor de 51/4 apparaten maken inbouw nog simpeler en de cages voor de 31/2 devices zijn met 1 klikje los en vast.

Voor het geld wat een goedkope case kost plus de pleisters die je moet kopen omdat je constant je fikken openhaalt en je uren zit te knoeien om je hardware kwijt te kunnen, kun je hier een prima case neerzetten die er ook nog eens mooi uitziet en uiterst prettig werkt.

Zie hier voor uitgebreide specs

Heb jij ook een Chieftec Dragon DX-01 Blauw?

FOTO;) misschien ook van je andergekleurde kasten
en de tekst niet als 1 blok neer zetten maar af en toe een enter of hoofdstukje/nieuwe alinea kan geen kwaad.
ik heb er een linkje bij geplakt
Foto? c't gebruikt zeer regelmatig gerenderede versies van die kast om een PC weer te geven. Bijna het arche-type van de PC-kast geworden.
Heb er ooit een gekocht, een jaar later had iedereen er een en de mijne leeft nog steeds en is aan z'n 3e inhoud bezig :D
Enige nadeel is dat ik de oude versie heb die 2 80mm fans in de achterkant heeft, nieuwere hebben vzviw één 120mm fan aan de achterzijde
Geen idee.. ik heb de mijne ook al jaren. Ik haalde ze vroeger uit Duitsland omdat ze daar zonder voeding 60E kostten terwijl een brakke miditoren in NL al op 35/40E kwam. Ik heb net effe gecheckt en bij mn ouwe leverancier in Dusseldorf kosten ze nog steeds 62 euro :) Deze case is ondertussen ook al weer meer dan 4 jaar oud en is ook nog het oude model met de 2 fans achterin en de 2 fans voorin plus 1 in de deur.

Overigens, voor de grensbewoners in brabant/limburg; ik zou mn hardware, zeker cases en voedingen, in duitsland kopen, dat scheelt stukken van mensen. Zie linkje